Талаб ан-Нусра — на якому етапі знаходиться Хізб ут-Тахрір?

Відповіді Аміра
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Питання: Ассаляму алейкум, наш дорогий шейх! Нехай винагородить Вас Аллах за Ваші справи і надасть допомогу на цьому благородному шляху.

У мене є питання щодо пророцького методу у встановленні Халіфату. Як ми знаємо, цей метод складається із трьох етапів.

Прочитавши матеріал із книги Хізб ут-Тахрір, я так зрозуміла, що пошук допомоги (талаб ан-нусра) відноситься до другого етапу. Я спитала про це у декількох надійних представників партії, проте їх думки з цього питання розділились. Деякі говорять, що талаб ан-нусра відноситься до третьому етапу, а інші говорять — до другому, при цьому стверджуючи, що він відбувається паралельно з впливом на суспільство.

Так на якому етапі заклику зараз знаходиться Хізб ут-Тахрір?

Умм Зейд, Бельгія.

Відповідь: Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятуху.

У книзі «Метод Хізб ут-Тахрір у зміненні» пишеться:

«Після вивчення даного питання Хізб ут-Тахрір дійшов висновку, що пошук допомоги відрізняється від просвіти на першому етапі і взаємодії на другому етапі, незважаючи на те, що талаб ан-нусра відбувається на другому етапі (етапі взаємодії). Окрім того, пошук допомоги є частиною методу, якому необхідно слідувати, коли суспільство не реагує на заклик і підсилюється тиск.

Тому Хізб ут-Тахрір вніс пошук допомоги у список необхідних дій, здійснюваних партією, і почав просити допомоги у тих, хто здатен її надати. Пошук допомоги має дві мети:

Перша — захист, щоб можна було продовжити заклик у безпеці.

Друга — отримання влади, щоб можна було б встановити Халіфат і повернути правління на основі Ісламу у житті,державі і суспільстві.

Поруч з пошуком допомоги Хізб ут-Тахрір продовжує виконувати усі здійснювані раніше дії: концентровану просвіту у халакатах, колективну просвіту, звернення до Умми, щоб вона поширювала Іслам, і щоб створити в ній громадську думку на користь Ісламу, боротьбу проти невірного колонізатора, розкриття його планів і змов, боротьбу проти правителів (у країнах мусульман), захист інтересів Умми і турбота про її справи. Хізб ут-Тахрір продовжує виконувати усі ці дії, сподіваючись на Аллаха у швидкій перемозі Умми. Після успіху прийде тертій етап — встановлення Праведного Халіфату, і у той день віруючі зрадіють допомозі Аллаха».

Як Ми розуміємо, Ви задаєте наступні питання: «До якого етапу відноситься пошук допомоги (талаб ан-нусра): до другого етапу (взаємодія з суспільством) або третього етапу (прийнятті влади)? На якому етапі знаходиться зараз Хізб ут-Тахрір?».

Ми вже відповідали на подібне питання 22.06.2013:

«Пошук допомоги (талаб ан-нусра) — це завершення етапу взаємодії, і якщо володарі сили і влади відповіли, будучи у стані здійснити змінення, то наступає третій етап. Це питання роз’яснено у наших книгах, особливо у книзі «Метод Хізб ут-Тахрір у зміненні». Приведемо деякі роз’яснення:

1 — Пророк (с.а.с.) почав пошук допомоги іще на етапі взаємодії. Коли помер Абу Талиб, суспільство Мекки було застиглим і закритим перед Посланцем Аллаха (с.а.с.). Разом з тим, підсилився тиск з боку курайшитів до такої міри, що вони почали здійснювати те, що не насмілювались робити при житті Абу Таліба. У зв’язку з цим Посланець Аллаха (с.а.с.) втратив захист, який мав при житті Абу Таліба. Аллах внушив йому (с.а.с.), щоб він вирушив до арабських племен і почав вимагати у них захисту і допомоги для того, щоб, перебуваючи у безпеці і захищеності, він зміг донести до людей послання від Аллаха.

У «Сірі» Ібн Касіра приводиться, що Алі ібн Абу Таліб сказав: «Коли Аллах наказав своєму Посланцю запропонувати себе арабським племенам, він, я та Абу Бакр вийшли у місцевість Міна — туди, де збираються араби». Також передає Ібн Касір від Ібн Аббаса, що Аббас сказав: «Посланець Аллаха (с.а.с.), сказав мені: «Я не бачу, що ти та твій брат здатні надати допомогу; чи не відведеш ти мене завтра на ринок — туди, де збираються араби?». Я сказав: «Є Кінда — найблагородніше плем’я із Ємену, яке прибуло для паломництва. Є плем’я Бакра ібн Ваіля, а є плем’я Аміра ібн Сасаа. Обирай із них». Посланець Аллаха (с.а.с.) почав з племені Кінда».

2 — Володарям сили серед тих племен було ясно, що, прохаючи допомоги, Посланець Аллаха (с.а.с.) бажає отримати захист і встановити нове утворення, у якому запроваджуються закони Всевишнього Аллаха. Тобто, вони ясно розуміли, що допомога потрібна у встановленні держави, яка буде правити по Ісламу і вести джихад. Тому представники племені Амір ібн Сасаа відповіли, коли Посланець Аллаха (с.а.с.) попросив у них допомоги: «Що ти думаєш з приводу того, якщо ми надамо тобі присягу у твоїй справі, а потом трапиться, що Аллах дарує тобі перемогу над тими, хто протидіє тобі, то чи буде влада після тебе належати нам?». На це Посланець (с.а.с.) сказав: «Влада належить Аллаху, і Він дає її кому побажає». Тоді вони сказали Пророку (с.а.с.): «Ми підставимо свої шиї під мечі арабів через тебе, а якщо Аллах дасть тобі перемогу, то ми не отримаємо владу після тебе?! Ми не потребуємо твоєї справи!». І вони відхилили його прохання». Вони розуміли, що допомога потрібна для побудови держави, і тому вони захотіли бути правителями цієї держави після Посланця Аллаха (с.а.с.).

Коли Посланець Аллаха (с.а.с.) звернувся по допомогу до племені Шайбан, вони відповіли: «Ми живемо між двох вод». Посланець Аллаха (с.а.с.) спитав: «Що це за води?». Вони відповіли: «Ріки Хосроя і джерела арабів. Ми уклали угоду з Хосроем, що не будемо нападати на них і не будемо покровительствувати тим, хто нападає. А те, до чого ти закликаєш, не подобається царям. Якщо ж ти захочеш, щоб ми захищали тебе від тих, хто живе з боку арабів, то ми готові зробити це. Посланець Аллаха (с.а.с.) сказав: «У вашій відповіді немає нічого поганого, оскільки ви сказали правду. Проте релігію Аллаха підтримає по-справжньому лише той, хто захистить її з усіх сторін …». Вони розуміли, що допомога означає правління і джихад з арабами і неарабами, і вони погодились битися з арабами, але не проти персів.

3 — Потім, коли Всевишній Аллах побажав, відбулась друга присяга у Акаби, яка стала допомогою (нусрою) у побудові держави у Медині. Потім прийшов третій етап, тобто побудова держави.

4 — Як видно із усього цього, пошук допомоги відбувався до приходу третього етапу, тобто в етапі взаємодії з суспільством.

5 — Шукати допомогу Хізб почав у шістдесятих роках минулого сторіччя, і він продовжує це робити по сей день. Ми просимо Аллаха вшанувати цю Умму помічниками (ансарами), які повторять шлях перших ансарів. Тоді встановиться Ісламська Держава — Праведний Халіфат, і буде піднятий стяг Посланця Аллаха (с.а.с.) — аль-Уккаб, і у той день віруючі зрадіють допомозі від Аллаха».

Такою була наша відповідь.

Відповідаючи ж на питання, на якому етапі зараз знаходиться Хізб ут-Тахрір, варто сказати, що Хізб не знаходиться на третьому етапі, тому що це означало б прийняття влади і практичне застосування усіх законів Шаріату у державі. Проте Хізб ут-Тахрір знаходиться на завершальній стадії другого етапу (взаємодії). Він старанно працює над відновленням ісламського образу життя шляхом встановлення Праведного Халіфату, щоб вивести людство із пітьми невігластва і невір’я до світла Ісламу.

Ми сподіваємось, що усунули усі неясності у цьому питанні.


Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
22 Раджаба 1440 р.х.
29.03.2019 р.