Спогади про спроби взяти Константинополь усувають моральний занепад у серцях мусульман

Огляд новин «Ар-Рая»
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Моральний занепад,який запанував над мусульманами сьогодні, відчуття ними своєї слабкості і приниження, ідея про неможливість повернення Халіфату — усе це результат невпинної роботи Заходу.

Метою цього є знищення у душах мусульман прагнення до відродження. Захід прагне вирвати дух Ісламу із життя мусульман, щоб не з’явився той, хто поверне їм колишню велич і викине за шкірку тих, хто править над людьми вогнем і мечем.

У ці дні проходить річниця завоювання Константинополя, взяття якого означало кінець Візантійської імперії. Завоювання Константинополя є однією із видатних і важливих подій в історії Ісламу. Саме Візантія була першою загрозою вторгнення хрестоносців. Взяття Константинополя послужило розділенням між історією Середньовіччя і сучасності. Падіння Константинополя означало падіння бастіону, який захищав Європу більше 1000 років, після чого перед закликом мусульман відкрились простори Європи.

Мусульмани прагнули завоювати Константинополь, щоб здійснити благу звістку Посланця Аллаха (с.а.с.):

لَتُفْتَحَنَّ الْقُسْطَنْطِينِيَّةُ فَلَنِعْمَ الْأَمِيرُ أَمِيرُهَا وَلَنِعْمَ الْجَيْشُ ذَلِكَ الْجَيْشُ

«Константинополь неодмінно буде завойований! Який же чудовий той амір і яке ж чудове те військо!».

На цьому шляху мусульмани пожертвували багато чим, багато хто став шахідом, тому що бажали опинитись серед тих, кого Посланець Аллаха (с.а.с.) назвав «чудовими». Мусульмани намагались підкорити Константинополь поколіннями. Незважаючи на відсутність позитивного результату, вони не зупинились, не опустили руки, їх душі не спіткала спустошеність, у їх серця не вселився моральний занепад. Навпаки, вони іще з більшими зусиллями почали прагнути втілити у життя благу звістку Посланця Аллаха (с.а.с.), і це тривало на протязі сторіч. Спроби завоювати Константинополь почались в епоху Омейядів; тоді халіф Муавія ібн Абу Суфьян здійснив дві військові кампанії, одна була з суші, інша — з моря.

Третя кампанія була у часи халіфа Сулеймана ібн Абдуль-Маліка. Але усі ці три спроби не увінчались успіхом. Потім були інші кампанії, серед яких кампанія Харуна ар-Рашіда із династії Аббасідів. Після чого трапилась перерва у зв’язку з розколом в Аббасідському Халіфаті і навалою хрестоносців і монголо-татар. Далі завоювання Константинополя відновилось з новою силою в епоху Османів. Поклав їм початок султан Баязід I, якому майже вдалось завоювати його, але навала Тамерлана примусила його зняти заставило блокаду міста і кинути сили на боротьбу з ним. Потім здійснив спробу завоювати Константинополь султан Муса Челебі. Далі був султан Мурад II, але і він не зміг добитися успіхів в осаді міста.

Врешті решт, чоловіком, якому підкорилось неприступне місто, став султан Мухаммад аль-Фатіх (Мехмед II Завойовник).

Було здійснено багато спроб по завоюванню Константинополя, для цього мобілізувались величезні армії мусульман, витрачались величезні засоби, багато хто пав шахідами. Усе ж таки зміг цього добитися лише султан Мухаммад аль-Фатіх.

О, мусульмани! Річниця завоювання Константинополя не призначена для спогадів, навпаки, із цього ми повинні вилучити уроки, зрозуміти ступінь значущості цього завоювання для Умми та Ісламу у цілому. Ми повинні бути хорошої думки про нашого Господа, ми повинні сподіватись на допомогу Аллаха і докладати усіх зусиль у здійснення благої звістки Його Посланця (с.а.с.) — повернення Другого Праведного Халіфату.
Всевишній Аллах сказав:

وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ

«Не слабшайте і не сумуйте, у той час як ви будете на висоті, якщо ви дійсно є віруючими» (3:139).


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Нуруль-Худа Мухаммад
20 Джумада аль-уля 1441 р.х.
15.01.2020 р.