Шаріат забороняє призупиняти проведення п’ятничних і колективних намазів у мечетях

Судан
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Міністр по справам релігії і вакуфів Судану Насруддін Муфаррах прийняв рішення призупинити проведення п’ятничних і колективних намазів у мечетях провінції Хартум строком на три тижні.

Найбільше жалкування викликає та обставина, що подібне нехтування відбувається у відношенні фардів, виконання яких покладено на кожного мусульманина. І усе це робиться заради політичних і фінансових вигід. Проте таке рішення не має нічого спільного з Шаріатом, і щоб людям стала ясною шаріатська позиція у цьому питанні, ми — Хізб ут-Тахрір у Судані — роз’яснимо мусульманам усього світу наступні моменти:

По-перше, залишення проведення п’ятничних і колективних намазів під час поширення інфекційних захворювань відбувається не у загальній формі, а у приватній. Іншими словами, хворим тією чи іншою інфекцією забороняється приходити у мечеть, як для здійснення п’ятничного намазу, так і для колективного. Що стосується здорових людей, то вони продовжують робити намази у мечетях, як і раніше, але при цьому повинні бути прийняті усі заходи гігієни і дезінфекції.

По-друге, наявні шаріатські докази відносно п’ятничних і колективних намазів не говорять про повне і довгострокове призупинення цих намазів. Навпаки, в них говориться про те, що для їх проведення не треба велика кількість людей.

По-третє, колективний намаз відноситься до категорії фард кіфая, а отож, він повинен публічно проводитись,адже Посланець Посланник Аллаха (с.а.с.) сказав наступне:

مَا مِنْ ثَلَاثَةٍ فِي قَرْيَةٍ وَلَا بَدْوٍ لَا تُقَامُ فِيهِمْ الصَّلَاةُ إِلَّا قَدْ اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمْ الشَّيْطَانُ، عَلَيْكَ بِالْجَمَاعَةِ فَإِنَّمَا يَأْخُذُ الذِّئْبُ مِنَ الْغَنَمِ الْقَاصِيَةَ

«Якщо у поселенні або серед бедуїнів буде три чоловіка, і при цьому не буде серед них проводитись колективний намаз, то шайтан обов’язково візьме верх над ними. Проводи колективну молитву, адже вовк пожирає ту вівцю, яка віддаляється (від решти інших)» (Абу Дауд).

По-четверте, п’ятничний намаз відноситься до категорії фард айн, тому неучасть у ньому може бути лише при наявності шаріатського виправдання (узра), бо Аллах і Його Посланець (с.а.с.) сказали:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ

«О ті, які увірували! Коли закликають до намазу у п’ятничний день, то скеровуйтесь до поминання Аллаха і залиште торгівлю» (62:9),

اَلْجُمُعَةُ حَقٌّ وَاجِبٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ فِي جَمَاعَةٍ إِلَّا أَرْبَعَةً مَمْلُوكٌ وَامْرَأَةٌ وَصَبِيٌّ وَمَرِيضٌ

«П’ятничний намаз обов’язковий для усіх мусульман, окрім чотирьох: рабів, жінок, дітей і хворих» (Абу Давуд).

По-п’яте, розмови про те, що, можливо, усі люди будуть піддані зараженню інфекцією і немає можливості вберегтись від неї, мають під собою слабкі підґрунтя. Особливо, якщо врахувати, що мінімально необхідною кількістю людей для колективного намазу є двоє, а для п’ятничного — троє. Зібрати таку малу кількість людей цілком по силам. Обережність не означає повне залишення фарду, фард повинен виконуватись поруч з необхідними запобіжними засобами.

Дуже боляче бачити, як правителі мусульманського світу слідують по стопам колонізаторів, не відходячи від їх шляху ані на крок. Якщо колонізатор занепокоєний лікуванням якої-небудь хвороби, то правителі мусульман не відстають від них. Якщо колонізатор пропонує рішення, навіть якщо воно неправильне, правителі мусульман аплодують йому. Колонізатор став джерелом здоров’я і зцілення!

З дозволу Аллаха, держава Халіфат на підході. Халіфат не буде слідувати по стопам ворогів Умми у вирішенні тих чи інших проблем. Навпаки, він буде строго керуватись шляхом Посланця Аллаха (с.а.с.), він не буде призупиняти проведення п’ятничних і колективних намазів у мечетях. Лише хворі і ті, які мають шаріатське виправдання (узр) люди залишаться у своїх домах, а ті, хто здоровий, продовжать виконання своїх обов’язків і будуть просити просить Аллаха про позбавлення від зла хвороби, що їх спіткала, про позбавлення від лих та епідемій. Аллах сказав:

فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ

«Що може бути за істиною, окрім омани?»(10:32).

 


Ібрахім Усман (Абу Халіль)
Офіційний представник Хізб ут-Тахрір у Судані
№ H/T/S/46/ 1441
Вівторок, 21 Шабана 1441 р.х.
14.04.2020 р.