Елементи держави Халіфат

Газета «Ар-Рая»
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Елементи будь-якої речі у цьому світі мають на увазі під собою чинники, складові частини та основні умови , завдяки яким ця річ існує, і вона не може існувати без них. Під елементами Ісламської Держави маються на увазі усі чинники, складові часини та основні умови, на яких ґрунтується ця держава. Іншими словами, елементами держави є його стовпи, на які спирається держава у своєму існуванні. Без цих стовпів держава існувати не може. Держава базується на цих стовпах.

Елементи Ісламської держави поділяються на дві категорії: ідейні та фізичні. Ідейні елементи відносяться до реальності режиму правління, його базовим правилам, якостям, виду, методу встановлення влади у ньому та зміненням всередині нього. Фізичні елементи відносяться до сфери безпеки, стабільності, військової сили, наданню допомоги, до території, географічному стану, топографії, багатствам, ресурсам та інфраструктурі.

Держава Талібан, яка встановилась в Афганістані до нападу Америки, не називалась б державою Халіфат, тому що як держава вона була проголошена афганським еміратом, а не державою для усіх мусульман. Також не розцінюється територіальний контроль «ІГІЛ» над деякими землями Іраку та Шаму і в деяких інших регіонах як держава Халіфат, тому що ця організація не є державою в основі, про що ми поговоримо трохи нижче. «ІГІЛ» як і раніше залишається озброєною організацією, яка контролює деяку територію. Вона подібна у цьому до інших озброєних організацій, і досі не було іще встановлення Ісламської Держави ані на якій землі після того, як зникла остання Ісламська Держава Османів.

Реальність є такою, що держава Халіфат так і не була встановлена ані в якому регіоні до кінця після того, як вона була зруйнована руками невірних у 1342 р.х./1924 р.
Держава Халіфат не означає тільки лише державу на який-небудь території, а означає також і втілення низки понять, стандартів, ісламських переконань, які прийняла для себе більша частина суспільства, яке населяє цю країну. Ця держава повинна очолити усіх мусульман у цьому світі для втілення над ними законів ісламської релігії і для несіння заклику до Ісламу усьому світу.

Таким чином, поняття, стандарти та переконання, пов’язані з державою Халіфат, є важливішими його компонентами. Вони повинні бути ясними, кристалізованими та суворо окресленими у розумах людей перед початком встановлення держави. Більше того, перед цим повинна бути сформована потужніша громадська думка, лояльна до цього встановлення. А тому ті, хто контролює певні території за допомогою військової сили, що є у них, і залишає без втілення ці поняття, стандарти та переконання, не мають навіть найелементарнішого розуміння основ системи правління в Ісламі, не роблять різниці між Ісламською державою та сектантським або мазхабним; вони мають туманне та розпливчате розуміння сутності держави, не мають простіших понять про ісламську економічну систему, про зовнішню політику Ісламської Держави, вони не займаються пропозицією цих систем для людей і не застосовують їх самі на підконтрольних їм територіях, які не можуть вважатись навіть справжньою країною, не кажучи вже про те, щоб вважатись державою Халіфат.
Влада, як річ, не з’являється реальним чином на якій-небудь території, окрім як якщо не зосередились у суспільстві певні поняття, стандарти та переконання, які можна розцінювати як громадську думку, що виходить із громадського усвідомлення. Таким чином, нема ніякої реальної ісламської влади у тих районах, які контролюються озброєними угрупуваннями, що захопили їх озброєним шляхом та проголосили себе на цих територіях державою. Захоплення території – це одне, а влада– це інше.

Це – з точки зору ідейних елементів, необхідних для встановлення держави Халіфат. Що ж стосується фізичних елементів держави– будь-якої держави, – то вони не встановлюються інакше, окрім як разом з низкою фізичних чинників та умов, які неодмінно повинні бути у наявності перед початком встановлення держави. Одним із перших таких чинників є наявність фізичної сили, достатньої для захисту країни, в якій встановлюється держава. Цей захист повинен бути як внутрішнім, так і зовнішнім для забезпечення стабільності та безпеки серед людей, а також для запобігання будь-якій іноземній агресії. Перші покоління вчених визначили поняття «фізичної сили» словом «вістря» (الشوكة). Імам Джувейні сказав: «Суть – не у кількості, а у досягненні ними вістря (фізичної сили)». Досягнення фізичної сили має на увазі під собою володіння достатньою силою для захисту від ворогів. Так, Посланець Аллаха (с.а.с.) відкинув пропозицію допомоги від племені Шейбан, тому що воно було обмежено боротьбою проти арабів, але не проти іноземців. Згідно до Шаріату, військова допомога повинна бути надана повністю, не бути урізаною та включати до себе захист як від внутрішніх ворогів, так і від зовнішніх.

Невірно ні для якої сторони, усе однаково, будь-то озброєне угрупування або неозброєне, проголошувати себе державою або вважати, що воно встановило державу, у той час як у нього нема фізичних елементів, необхідних для встановлення держави. Наприклад, в Іраку та Сирії є десятки угрупувань, які воюють з урядами Іраку та Сирії, а також проти курдських утворень, а деякі із цих угрупувань воюють іще і між собою. Організація «ІГІЛ» не може проголосити про утворення держави, будучи при цьому не у змозі вирішити військовий конфлікт з усіма цими угрупуваннями, утвореннями та урядами, ворожими до нього, будучи не у змозі перемогти їх або підкорити. «ІГІЛ» не вдалося поширити своє панування ані в Іраку, ані у Сирії, і більша частина населення цих країн живе поза його пануванням. Столиці цих країн та головні міста залишились не під контролем «ІГІЛ». Порти, аеропорти та важливіші об’єкти обох країн залишились під контролем інших сил. У ріках урядів залишились берегові лінії, які слугують для них засобом прийняття підтримки ззовні. У їх ріках залишились аеропорти та літаки, порти та кораблі, інші основні засоби для існування держави, включаючи інфраструктуру.

Халіфат не є звичайною традиційною державою, подібно іншим, серед яких ми живемо. Це – велика держава, яка втілює Шаріат великого Ісламу, яке несе заклик до усього світу даватом та джихадом. У нього – велика та серйозна місія. Новина про його встановлення стане подібна до землетрусу у глобальних політичних колах. Звістка про його встановлення розлетиться немов буревій по крупних та колоніальних жадібних державах, тому що Халіфат з перших же днів свого існування посне міняти міжнародний баланс сил. Усі мусульмани на землі відчують, що це – їх держава, вони одразу ж почнуть збиратись, об’єднуватись та згуртовуватись, а немусульмани із числа бідних та утискуваних народів відчують, що це – нова держава справедливості та милості, яка позбавить їх від гегемонії Америки та її союзників із числа сил зла та тиранії і від сил глобального капіталізму.

Газета «Ар-Рая»
Ахмад аль-Хутваній
27 Раджаб 1437
04.05.2016