Ісламське керівництво, яке буде піклуватись навіть про тварин

Новини та коментарі
Друкарня

Новина: У Німеччині до кінця 2038 року повинні зупинити ТЕС, які працюють на вугіллі.

Як повідомляє DW, у випадку реалізації цієї ініціативи це буде коштувати Німеччині 40 млрд. євро. Рішення прискорити перехід на екологічно чисту електроенергію було прийнято для того, щоб країна могла виконати національні та міжнародні цілі по захисту клімату. (Джерело)

Коментар: На сьогоднішній день країни Європи, включаючи Німеччину, відомі високими стандартами турботи про здоров’я свої громадян. Контроль за шкідливими викидами у містах, розвиток відновлюваних джерел енергії, високі стандарти продуктів харчування — ці та до них подібні питання займають важливе місце у діяльності європейських урядів. Нерідко упущення у цих питаннях ведуть до відставки відповідальних за них чиновників.

У той же час, помилково думати, що подібний добробут може бути досягнутий лише за допомогою прийняття капіталізму та демократії. Аж ніяк ні, капіталізм і демократія не володіють монополією на високий рівень життя громадян, наукові відкриття , а також політичне та економічне лідерство. Окрім цього, неможна забувати, що добробут європейських країн досягнуто за рахунок розграбування ресурсів мусульманських регіонів, що не може відбуватись без лицемірної підтримки правителів-тиранів, яка встановлені над країнами мусульман.

Тим не менш, варто відзначити, що усе це є результатом наявності у цих країнах державних інститутів , побудованих на ідеології.

Коли мусульмани мали свою, побудовану на ісламській ідеології , державу на чолі з халіфом мусульман, який жив згідно з інтересами та сподіваннями Ісламської Умми, подібною турботою насолоджувались не лише піддані цієї держави із числа мусульман і немусульман, але навіть тварини.

Так, наприклад, в Османському Халіфаті функціонували державні заклади на кшталт сучасних ветеринарних лікарень, які відловлювали хворих тварин і птахів і надавали їм медичну допомогу. Окрім цього, серед мусульман досі поширений звичай, який зберігся іще з часів Османського Халіфату, розсипати взимку у лісі та горах зерно , щоб дикі птахи не помирали від голоду.

Окремо варто відзначити, що подібне мало місце у той час, коли Османська держава вже вважалась слабкою, мала величезні упущення у розумінні, втіленні та поширенні Ісламу, і на той час вже не була провідною державою, яка в Європі називалась «хворою людиною».

На протязі усієї історії Ісламської Умми її очолювали правителі, які прагнули бути схожими на Умара (р.а.) у його турботі не лише про своїх підданих , але й про тварин. Так, наприклад, Умар суворо засуджував тих, хто виснажував своїх верхових та в’ючних тварин непосильною працею , скудно годував їх і погано доглядав за ними. Одного разу ‘Умару захотілось риби, і його слуга Ярфа‘ поїхав за нею. Коли він повернувся, ‘Умар побачив, , що верблюдиця, на якій їздив, покрита потом і змучена, і сказав: «Жива істота постраждала через бажання ‘Умара... Клянусь Аллахом, не стане ‘Умар їсти цю рибу!».

Таким було ставлення мусульманських правителів до тварин, , а що стосується їх ставленні до прав своїх підданих, будь вони мусульмани або немусульмани, то їх позиція була іще більш рішучою.

Недоторканість життя, майна та честі громадян Ісламської держави, турбота про їх потреби, якими б незначними вони не були, виходили із міцної постійної основи, якою є шаріатські тексти, а саме аяти Священного Корану і хадіси Благородної Сунни Посланця Аллаха ﷺ. Я приведу лише три хадіси на цю тему:

У хадіси, переданому Ахмадом від Анаса Посланець Аллаха ﷺ сказав:

"...وإني لأرجو أن ألقى الله، ولا يطلبني أحد بمظلمتها إياه في دم ولا مال"

«…я бажаю зустрітись з Аллахом у тому положенні, коли ніхто не буде вимагати від мене відшкодування за несправедливість, які я завдав йому у його майні або житті». (Ахмад).

Також у Ібн Маджаха приводиться хадіс від Ібн Умара (нехай буде задоволений Аллах ним та його батьком), що Пророк (мир йому і благословення), дивлячись на Каабу, сказав:

«Що може бути більш величнішим тебе і більш величнішим твоєї недоторканості (заборонності)! Клянусь тем, у Чиї владі моя душа! Недоторканність мусульманина для Аллаха важливіша, аніж твоя».

Також Посланець Аллаха ﷺ говорив:

«У Судний день я буду супротивником (ворогом) того, хто несправедливо вчинив з муахідом (немусульманином, який уклав з нами угоду про безпеку), або утисне його, або покладе на нього понад його сил, або візьме з нього щось, нехтуючи його гідністю» (Вивів Абу Давуд).

Правителі мусульман, виховані на подібних шаріатських текстах, були істинним уособленням турботи про своїх підданих , незалежно від їх релігії, кольору шкіри або статусу у суспільстві .

Що стосується нинішнього положення мусульман, то над їх країнами встановлені правителі, метою яких є лише особисте збагачення. Ці т.з. правителі продають наші інтереси, влаштовують міжусобні війни між мусульманськими народами, заради інтересів Західних держав. Замість того, щоб бути щитом для своїх народів, вони навпаки, є головним знаряддям Заходу проти нас. Кров мусульман не має ніякої цінності для цих правителів, і, природно, вони не будуть піклуватись про те, щоб реалізовувати у мусульманських країнах просунення екологічно чистих видів енергії. Їх єдина турбота — власне збагачення та збереження свого трону , яке у їх розумінні здійснюється через беззаперечне підкорення волі крупних колонізаторських держав, таких як США, Англія, Франція, Росія та Китай. Саме про подібних правителів сказано у наступному хадісі Посланця Аллаха ﷺ:

Від Абу Хурайри повідомляється , що Посланець Аллаха ﷺ говорив:

​ سَيَأْتِي عَلَى النَّاسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتُ , يُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ , وَيُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ , وَيُؤْتَمَنُ فِيهَا الْخَائِنُ , وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ , وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ , قِيلَ : وَمَا الرُّوَيْبِضَةُ ؟ قَالَ : الرَّجُلُ التَّافِهُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ ​

«Людей спіткають гори брехні. Коли брехуна будуть вважати правдивим, а правдивого – брехуном. Коли зраднику будуть довіряти, а вірного – зраджувати, і коли слово буде за рувайбіда». Його спитали: «А хто такий рувайбіда?». Він ﷺ відповів : «Невігласна (нікчемна) людина, яка буде говорити про всезагальні справи!»», передав аль-Хакім у «аль-Мустадрак».

Це положення буде зберігатись доти, доки в землях мусульман не виникне Другий Праведний Халіфат за методом пророцтва, і лиш тоді піддані цієї держави, мусульмани і немусульмани, і навіть тварини , будуть насолоджуватись турботою цієї держави, яка буде маяком справедливості, політичного лідерства та економічного добробуту.


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Голова інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір в Україні
Фазил Амзаєв
27 Джумада аль-уля 1440 р.х.
02.01.2019