Практичне вирішення криз і епідемій в Халіфаті

Статті
Друкарня

Ми живемо у той час, коли дії західних країн у стримуванні поширення пандемії Covid-19 були поставлені під сумнів їх власними народами, не говорячи вже про решту усього світу.

Невдоволення проявляється у виді критики самої західної системи, сумнівів щодо ролі правлячої еліти, а також повсюдної прихильності усіляким можливим теоріям змови. Люди починають відчувати наслідки прийнятих рішень , заснованих на утилітаризмі і матеріальній вигоді.

Невдоволення і невдоволеність нинішнім світовим керівництвом дає мусульманам можливість практично представити Іслам у якості альтернативи сучасній системі. Іслам перевершує капіталізм у запобіганні кризам до їх виникнення як у сфері медицини, так і економіки.

Між цими двома ідеологіями є фундаментальна різниця. У той час Іслам стоїть на основі безкінечного Знання Всевишнього Аллаха ﷻ, будучи повністю вільним від обмежень часу, місця і досвіду, капіталізм претендує на рішення людських проблем на основі обмеженого, неповноцінного інтелекту , який виходить із досвіду минулих років.

Більше того, в політичній системі Ісламу халіф править з усвідомленням того, що одного разу він буде притягнутий до відповідальності за кожен гріх, великий і малий, відкритий і прихований, перед Господом усього творіння, Який знає таємниці сердець, у той час як при капіталізмі правитель приймає рішення в очікуванні результатів наступних виборів.

Також важливо зазначити, що наука при капіталізмі застосовується у загальних рисах, без відмінності і без визначення того, чи застосовувана вона до усіх аспектів людського життя. Створюється враження, що рішення політиків і вчених засновані на незаперечних наукових фактах. Нещодавні події виявили брехливість цього ствердження. Так звана «економічна наука» увійшла в протиріччя з недосконалою медичною наукою.

Люди усіх країн західного світу стояли перед дилемою: чи слухати економістів, чи слухати експертів в області охорони здоров’я, у той час як інші люди, що дотримуються теорії індивідуальних свобод, ставились до цього конфлікту з підозрою.

Аллах Всевишній говорить в Корані:

وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ

«А покровителями і помічниками невіруючих є тагути, які виводять їх із світла до темряви. Вони є мешканцями Вогню і пребудуть там вічно» (2:257).

Дещо подібне трапилось з соціалістичним урядом Китаю. Надумані припущення і теорії є відмінною рисою соціалістичного мислення , яке насправді є іще однією формою утилітаризму. Через таке мислення китайці з самого початку замовчували інформацію про кризу, щоб уникнути економічних втрат. Потім, коли інфраструктура громадської охорони здоров’я Китаю виявилась паралізованою, він ввів жорстку і повну ізоляцію, що створило зовсім новий вид проблем і іще більше усугубило положення.

В даній ситуації реакція Ісламської Держави — Халіфату — на такі проблеми була б набагато краще і обдуманіше через те , що мусульмани покладаються на закони Шаріату, встановлені Аллахом ﷻ. Халіф повинен запроваджувати закони Аллаха ﷻ. Таким чином, підкорення халіфу вважається підкоренням Аллаху, тому люди в усьому покірні правителю — халіфу, — щоб досягти милості Аллаха.

اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ

«Аллах — Покровитель тих, які увірували, Він виводить їх із темряви до світла» (2:257).

Згідно Ісламу, держава повинна гарантувати наявність у себе здатності і сили справлятись з кризами до виникнення будь-якої із и них. Посланець Аллаха ﷺ сказав:

«Воістину, кожен із вас є пастирем і несе відповідальність за свою паству. Правитель [поставлений] над людьми є пастирем і несе відповідальність за своїх підданих» (Бухарі, Муслім).

В епоху правління Ісламу Халіфат надавав високоякісне медичне обслуговування, фінансоване державам,з великими резервними можливостями , тому Іслам встановив це обов’язком держави.

Держава надавала усе необхідні ліки і обслуговуючий персонал, поки пацієнт не вилікується від хвороби. Лікарні активно проводили огляди , дослідження і медичне навчання, закладаючи основи того, що відомо у сучасній медицині.

Згідно канонам Ісламу, охорона здоров’я є обов’язком держави, і Халіфат не розглядав цю сферу у якості розвитку приватних клінік для отримання прибутку , бо не прибуток , а здоров’я громадян є пріоритетом держави.

Халіфат не визнав охорону здоров’я чимось не особливо важливим , нехтуючи ним і економлячи на ньому, не допускаючи того, щоб усе перелічене зробило б його уразливим під час кризи.

У випадку виникнення кризи такий підхід міг би призвести до краху охорони здоров’я.

Окрім того, сфера охорони здоров’я отримувала користь від запровадження обов’язку поширення Ісламу за допомогою давату і джихаду.

При Халіфаті будувалась велика кількість лікарень , щоб мати можливість справлятись з великомасштабними надзвичайними ситуаціями в області охорони здоров’я , виникаючими під час військових дій.

Таким чином, повернення Халіфату за методом пророцтва буде довгоочікуваним полегшенням для людей в усьому світі, обтяжених деспотичними штучними законами демократії.

Що стосується забезпечення достатньою кількістю засобів для надання безкоштовного медичного обслуговування для боротьби з такими інфекційними спалахами, слід зазначити, що Іслам і в цьому перевершує капіталізм — систему, створену руками людини, яка на дану мить домінує у світі.

Дійсно, пандемія коронавірусної інфекції обнажила зіпсовану і слабку сутність капіталістичної економіки.

Капіталізм влаштований таким чином, що більша частина багатства країни сконцентрована у руках небагатьох осіб.

Саме через це західні капіталістичні держави не виконують своїх зобов’язань перед своїми громадянами, причому у Пакистані ситуація набагато гірше.

Насправді , капіталізм сам по собі є тягарем для людства, примушуючи його вибирати між голодом і вірусом.

Аллах ﷻ в Корані говорить:

كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنكُمْ

«Щоб вона (здобич) не дісталась багатим серед вас» (59:7).

Іслам відкидає економічну модель капіталізму, яка фокусується на виробництві. Ісламська економічна модель зосереджена на розподілі і розповсюдженні багатства.

Більше того, Іслам повністю відкидає капіталістичну модель власності , яка дозволяє приватизацію громадської власності.

Іслам гарантує, що прибутки, отримувані від енергетичного сектору і корисних копалин, витрачаються на усе населення, а не потрапляють у руки вузького прошарку суспільства шляхом приватизації.

Іслам забезпечує державу значними прибутками за рахунок вкладів у великомасштабне виробництво.

Усе це відноситься до причин, чому Халіфат не пішов на компроміс у питаннях першої необхідності , таких як витрати на охорону здоров’я.

Іслам забороняє кредит, заснований на відсотках , будь він у формі іноземних займів чи внутрішніх казначейських облігацій. У випадку ж Пакистану більша частина його бюджету витрачається на виплату відсотків по державним боргам.

Таким чином, замість того, щоб витрачати прибутки на виплату відсотків по кредитам, держава в Ісламі має можливість виконувати свої зобов’язання перед людьми як у кризові, так і у нормальні часи.

Дійсно, Іслам не поставив суспільство перед дилемою — голод чи хвороби, оскільки держава повинна боротись як з хворобою, так і з голодом.

Що стосується виникнення епідемій, то в Ісламі держава стежить за хворобами у вогнищі їх появи, не приховуючи їх і не застосовуючи напівзаходів.

Держава докладає усіх зусиль для того, щоб обмежити хворобу місцем її виникнення, а здорові люди в інших регіонах продовжують працювати.

Це відбувається не через утилітаризм, а тому що такий порядок в Ісламі.

Бухарі (нехай помилує його Аллах) передав від Усами ібн Зайда, від Посланця Аллаха ﷺ в сахіх хадісі, що він ﷺ сказав:

إِذَا سَمِعْتُمْ بِالطَّاعُونِ بِأَرْضٍ فَلَا تَدْخُلُوهَا وَإِذَا وَقَعَ بِأَرْضٍ وَأَنْتُمْ بِهَا فَلَا تَخْرُجُوا مِنْهَا

«Якщо ви почуєте, що чума (поширилась у якій-небудь) землі, не приїздіть туди, якщо ж вона трапиться на тій землі, де ви знаходитесь, не покидайте її, втікаючи від неї».

Таким чином, другий праведний халіф Умар аль-Фарук як лідер Ісламської Держави негайно повернувся із свого військового походу в Шам (Левант), коли прийшла звістка про поширення там чуми. Він зробив це не заради користі чи шкоди, а тому що це — хукм Шаріату.

Усе це робиться не в положенні сумнівів і замішання, що є відмінною рисою сьогоднішніх капіталістичних держав , що погіршують ситуацію, яка виникла через епідемію. Навпаки, на відміну від них, Ісламська Умма та її держава Халіфат будуть зустрічати ці виклики спокійно , з повною переконаністю і вірою , тому що ці постанови Шаріату є керівництвом і зціленням.

Аллах ﷻ сказав:

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَّ

«Ми ниспосилаємо в Корані те, що є зціленням і милістю для віруючих» (17:82).

Таким чином, Халіфат настирливо бореться з кризою цілісним і рішучим чином.

Це дозволяє здоровим людям вести нормальне життя без порушення своїх зобов’язань , включаючи проведення п’ятничної молитви.

Дійсно, було боляче бачити призупинення проведення п’ятничного намазу в мусульманському світі , і так тривало б, якщо б мусульмани не вийшли з протестом.

Подібно тому, як Халіфат забезпечить безперервність п’ятничної молитви в мечетях згідно з наказом Аллаха ﷻ, так само ж будуть дотримуватись законів Шаріату у відношенні епідемій.

Невідкладність всебічного дотримання законів Шаріату запобіжить поширенню таких хвороб.

Халіфат забезпечив надання невідкладної медичної допомоги у кризових ситуаціях , надання безкоштовної медичної допомоги у будь-який час і розподіл багатства, запобігаючи нехтуванню потребами людей заради тих, в чиїх руках ці багатства зосереджені.

Пророк ﷺ сказав:

اَلْإِسْلَامِ يَعْلُو وَلَا يُعْلَى

«Іслам підноситься над усім, і ніщо не підноситься над ним».

Дійсно, наша велика релігія — релігія істини — Іслам перевершує усі створені людиною системи для життя, включаючи капіталізм і комунізм.

Капіталізм, з волі Аллаха, спіткає та ж участь, що й комунізм який з тріском провалився.

Іслам ниспосланий Аллахом ﷻ, це краще керівництво, яке дає рішення усім проблемам людини.

Світ побачив крах капіталізму на практиці.

Світ більше аніж готовий до здійснення Ісламу на практиці за допомогою Халіфату за методом пророцтва. Аллах в Коране говорить:

هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ

«Він — Той, Хто відправив свого Посланця з вірним керівництвом і релігією істини, щоб піднести її над рештою усіх інших релігій. Досить того, що Аллах є Свідком» (48:28).

Доктор Акмаль Хан — Пакистан
7 доповідь на Міжнародній конференції: «О Мусульмани! Встановіть Халіфат в соту річницю від дня руйнування!»

28.07.1442 р.х.
13.03.2021