Мімікрія під ісламізм через суперечливі Ісламу ідеї

Статті
Друкарня

Як ви знаєте, якщо одна із двох речей чи явищ може існувати лише тоді,коли немає другої, то це називається протилежністю. Інакше кажучи, там, де є одна із протилежностей, як, наприклад, день чи ніч, істина чи брехня, хакк чи батиль, друга повинна зникнути.

Боротьба між хакком і батилем, історія якої почалась зі створення людини, буде тривати до кінця світу. Поборники батиля хочуть розповсюджувати свої злі помисли в усіх сферах життя, зносячи будь-які перешкоди, які заважають їм сіяти жорстокість і порочність. А прибічники істини так само прагнуть виконати як мету свого призначення, так і вимогу своєї природи — усунути жорстокість і порочність. Адже у різні періоди часу бувало так, що один із них сяяв яскравіше, а інший залишався у тіні. Зокрема, приходили часи, коли влада мусульман, яка витікає із їх акиди, отримувала верх, і істина домінувала в усіх сферах життя, а брехня уходила в забуття. На жаль, на протязі двох останніх сторіч, особливо в ході минулого сторіччя, ми є свідками того, як порочність пронизує усі аспекти життя, причиною чого є позбавлення мусульман політичної влади.

Звичайно, боротьба між істиною і батилем відбувається не тільки в військово-польових умовах. Ця боротьба так само ведеться на ідейному, політичному і економічному рівнях, тому що поборники батиля на протязі останнього сторіччя зробили ці рівні своїми основними площинами атак, скерувавши туди усю свою жорстокість і підступність. Невпинна боротьба в ідейному полі призвела до гіршому, оскільки поширила ідею відчуження мусульман від своїх цінностей, дискредитувавши концепції Ісламу, спустошуючи їх і відхиляючи від першоджерела, замішуючи свої ідеї куфру в концепції Ісламу, спотворюючи ясність Ісламу і поширюючи ідею про припустимість інтерпретувати погляди Ісламу на свій особистий розсуд.

Місіонери, які проводили ідейні і політичні атаки при підтримці своїх держав, не тільки не зустріли опору з боку місцевої влади, але і притягли правителів мусульманських країн до поширенню оманливих поглядів, ідей і думок. Звичайно, більш серйозна проблема полягає в тому, що багато так званих «вчених», які позиціонують себе «спадкоємцями пророків», брали участь в даному зульмі.

«Зульм», в загальному змісті, визначається як «перенос чого-небудь зі свого законного місця на інше». Інакше кажучи, це називається утисканням, що означає «відняття права у правовласника і передача його тому, хто не має на нього права». Відняти право у Малік уль-Мульк (Аллаха), у Володаря усього, і віддати його людині, означає зульм у відношенні релігії Аллаха і усього людства.

Ідеї, які витікають із порочних доктрин Заходу, таких як демократія, секуляризм, республіканство і ідея свобод, займають пануюче положення. Ісламська віра не дозволяє жодному мусульманину погоджуватись на узурпацію людиною права Аллаха на панування через керівництво даними ідеями, як і зобов’язує кожного мусульманина проявляти пильність, щоб протистояти цим порочним думкам. Прикрашені і далекі від істини промови правителів і порушників спокою не повинні впливати на нашу позицію по відношенню до цих оманливих ідей. Ми згадали це, щоб підкреслити, що дане питання не входить в рамки наших особистих переваг.

Демократія, яка суперечить Ісламу, є однією із найбільш розповсюджених серед мусульман ідеєю. Слово «демократія» утворено із таких грецьких слів, як «демос» і «кратос», які означають «народ» і «влада» відповідно, і є «формою правління, при якій суверенітет і панування належить народу». При такому визначенні веління Аллаха відсуваються на задній план, а домінування переходить в руки людей. Знов же, передача людині права Аллаха, Який створив і упорядкував усе, є найбільшим зульмом. Який же вчений мусульманин, просвітитель, письменник чи мислитель може наважитись сказати, що демократія виходить із Ісламу, не суперечить Ісламу і її можна приймати і використовувати у якості інструменту?

إِنَّمَا يَخۡشَى ٱللَّهَ مِنۡ عِبَادِهِ ٱلۡعُلَمَٰٓؤُاْۗ

«Бояться Аллаха серед Його рабів тільки володарі знання» (35:28).

Знов же, у той час як ведення політики над суспільством через ідеї куфру правителями вже є зульмом, то їх спроби нав’язати прийняття даних ідей решті інших є іще більшою жорстокістю. Але більше усього вражають фетви так званих «вчених», які виривають шаріатські тексти із свого контексту, щоб внести свою лепту і виявитись корисними в запровадженні законів Заходу.

Хайреддін Караман підходить до даному питанню не з релігійної, а з чисто прагматичної точки зору, говорячи: «Демократія з її філософією і технічною стороною не може бути політичною системою мусульман. Проте механізм демократії може бути використаний до тих пір, поки не буде знайдено дещо більш краще і більш відповідаюче принципам Ісламу і політичної теорії»1.

Відомі «вчені» і «мислителі» в мусульманському світі відстоюють демократію і стверджують, що Іслам або мусульмани не можуть мати проблем з демократією. Наприклад, демократію відстоювали такі особистості, як Юсуф аль-Кардаві, Мухаммад Абед аль-Джабрі, Малек Беннабі, Рашид аль-Ганнуші, Хасан ат-Турабі, Абдолкарім Соруш, Фазлур Рахман, Аллаль аль-Фассі, Бен Бадіс, Ахмад Райсоні і Абдульваххаб Ефенді.

За словами Юсуфа аль-Кардаві, який нещодавно покинув пост президента «Міжнародного союзу мусульманських вчених», визначення демократії у якості «системи, яка суперечить пануванню Аллаха» аналогічно позиції харіджітів. Харіджітська позиція, яка закликала Алі (р.а.) до «арбітражу Корану», була, за словами Алі (р.а.), «ствердженням істини в ім’я батиля», і аль-Кардаві прирівняв це до критики демократичного правління.

Аль-Ганнуші заявив на з’їзді партії «Ан-Нахда», що тепер вони відмовляються від ісламізму і переходять до мусульманської демократії.

Закони і постанови, прийняті «Партією Справедливості і Розвитку» (ПСР) і Ердоганом, найбільшими пропагандистами демократії в Туреччині, які вихваляють демократію на усіх без винятку платформах і які націлені на просунуту демократію як новий поріг, є важливими показниками ступеня просякнутості оманливими ідеями.

Іще однією ідеєю куфру є секуляризм.

Секуляризм — це ідея, яка закликає не змішувати релігію з життям, тобто з управлінням. Сьогодні ідея, яку усі країни без винятку беруть за основу в своєму державному управлінні, полягає в тому, щоб виключити релігію із життя згідно з принципом секуляризму. На жаль, навіть цю порочну думку намагаються нормалізувати в Уммі політики і так звані «просвітителі». Серед усіх рухів найбільших успіхів в ангажуванні ідеї секуляризму серед мусульман отримала «ПСР». Збиток, завданий тими, хто ззовні схожий на «свого», незрівнянний зі шкодою, отриманою від невіруючих на полі битви.

У 2011 році в інтерв’ю Моне ель-Шазле, яка була представлена прем’єр-міністру Туреччини під час його візиту в Єгипет як єгипетська Опра Уінфрі, що транслювався на каналі «Dream TV Egypt», Реджеп Тайіп Ердоган заявив, що концепція секуляризму не є якоюсь математичною концепцією.

Прем’єр-міністр Ердоган продовжив свої слова наступним чином:

«Я вірю, що Єгипет побачить це в свій перехідний період, особливо в умовах демократії. Інакше кажучи, світський державний устрій — це не безрелігійність, а гарантія для кожного, що він зможе запроваджувати свою релігію так, як він вірить. Кожен повинен винести для себе цей урок. Нікому взагалі не варто турбуватись про це, а ті, хто будуть готувати конституцію, повинні забезпечити внесення цього аспекту в головний закон країни. Єгипет повинен сказати: «Держава гарантує право усіх релігійних груп на віру!», — і ставиться до усіх однаково. Нікого не треба позбавляти його віри. Необхідно було зробити подібну заяву. Якщо Єгипет почне свій шлях звідси і буде дотримуватись цього, то суспільство набуде миру. Держава повинна буде поважати віру і переконання усіх: мусульман, коптів, навіть нерелігійних людей і атеїстів. Їх теж вона повинна убезпечити. Так виглядає світська держава. Але людина не може бути світською. Тайіп Ердоган — не світський, Тайіп Ердоган — мусульманин. Але Тайіп Ердоган — прем’єр-міністр світської держави, і він намагається робити те, що необхідно, найкращим чином».

Знов же, у 2016 році, в період розробки нової конституції, Ердоган прокоментував наступні слова спікера Великого національного зібрання Туреччини Ісмаіла Кахрамана, сказані в Хорватії: «Секуляризму не повинно бути в новій конституції».

Ердоган заявив: «Наш спікер парламенту висловив свої особисті переконання. Промова, яку я сказав в Єгипті, дуже і дуже важлива у цьому відношенні».

В той же період офіційний представник «ПСР» Омер Челік в своїй заяві після зустрічі з представниками Центральної Виконавчої ради партії (MYK) висловив наступне:

«Такі поняття, як секуляризм і демократія, були суперечливими концепціями в старій Туреччині. Ми вважаємо, що ці концепції утворюють сумісність між собою. Ми вважаємо, що секуляризм є принципом, який забезпечує громадське благополуччя, і принципом неупередженості, за допомогою якого держава зберігає рівну дистанцію по відношенню до усіх переконань і конфесій. Проблеми, з якими ми стикаємось, полягають в тому,що ці поняття вириваються із свого контексту і трансформуються в ідеологічні концепції. Секуляризм так само присутній в тексті нашої нової конституції. «ПСР» виступає за ліберальний секуляризм. Ми розглядаємо секуляризм як гарантію свободи релігії і совісті».

Аналогічним чином такі ідеї як націоналізм і патріотизм, які повністю суперечать Ісламу і які походять із вірувань і цінностей Заходу є ідеями зульма, які розділяють Умму і сіють всередині неї ненависть і ворожнечу. Націоналізм, заснований на принципі збереження переваги своєї раси і нації, повністю протилежний прагненню Ісламу до переваги через такву, тобто через поклоніння Аллаху. Так само ж патріотизм, який є доповненням ідеї націоналізму, формується шляхом звеличення шматка землі, обмеженого певними кордонами, на якому живе людина.

Ідеї «свободи віросповідання», «свободи власності», «свободи думки» і «свободи особистості», які доповнюють ідею демократії, стали бичем суспільства. Там, де є Іслам, там панує не ідея свобод, а право, закон, справедливість і милосердя. Ця міра представляє вищу досконалість, якої не може досягти жодна рукотворна система, суспільство або правитель. В цьому змісті в Ісламі є: ми, а не я; суспільство, а не індивід; порядок, а не порочність; і істинне братство. Якщо проявляти покірність Аллаху належним чином, то можна досягти щастя і порятунку.

Сьогодні правителі,які запроваджують ідею порочних свобод під іменем демократії і секуляризму, вчиняють несправедливо по відношенню до суспільству, яке складається із мусульман. Закони, які вони видають, порушують порядок, пов’язаний з громадським життям, а також з підступністю уражають інститут родини. За допомогою Стамбульської конвенції, яка бурно обговорюється, вони прагнуть знецінити родину і суспільство. На жаль, всупереч тому, що зло цієї конвенції охопило громадськість, ані вчені, ані просвітителі не виразили свого невдоволення, щоб не конфліктувати і не суперечити нинішній адміністрації держави. Неможливо позбутися від цих проблем, якщо рішення Ісламу, в який ми віримо, не будуть запроваджені в кожній сфері.

Там, де є секуляризм, немає релігії (Ісламу); де панує демократія — немає Шаріату (хукмів Аллаха); де є ідея свобод — немає справедливості, покори Аллаху і порятунку; де є ідеї націоналізму і патріотизму — немає Умми, єдності і ісламського братства.

Сьогодні вчені, правителі і просвітителі, які говорять про використання цих ідей у якості інструменту для досягнення своїх цілей, наважуються зображати ці ідеї так, ніби ті витікають із Ісламу,і мімікрують під ісламістів, запроваджуючи при цьому оманливі батиль ідеї. Хоч в розумному, хоч в релігійному змісті жодна із цих ідей не виходить із Ісламу і не може співіснувати поруч з Ісламом. В серце, в яке проникли демократія і секуляризм, не залишається місця для віри, а в свідомості — для розсудливості. Суспільство, в якому є такі заборонені Ісламом ідеї, як націоналізм, патріотизм і свободи, неминуче приречене на розпад, роздробленість і порочність. Так звані «вчені», які зображають націоналізм і патріотизм як витікаючі із Ісламу ідеї, або ігнорують істину, або є крайніми невігласами.

Правителі, які не проясняли для себе цілей в своїй свідомості, з часом не те, щоб не змогли використовувати ці чужді ідеї у якості інструменту, а самі стали слугами і знаряддями ідей секуляризму, демократії і націоналізму. І, звичайно ж, «вчені і просвітителі», які досі цього не бачать, не можуть відмовитись від того, щоб лестити правителям. Спроби тих, хто оскверняє свій розум і язик батиль ідеями, поруч зі спробами представити їх такими, ніби вони виходять із Ісламу, є повним безумством. Але наш Господь сказав:

إِنِ ٱلۡحُكۡمُ إِلَّا لِلَّهِ

«Рішення приймає тільки Аллах» (12:40),

وَأَنِ ٱحۡكُم بَيۡنَهُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ وَلَا تَتَّبِعۡ أَهۡوَآءَهُمۡ

«Суди між ними згідно тому, що ниспослав Аллах, не потурай їх бажанням» (5:49),

وَلَا يُشۡرِكُ فِي حُكۡمِهِۦٓ أَحَدٗا

«Ніхто не приймає рішень разом з Ним» (18:26).

Абсолютно усі хукми Ісламу гласять про те, що серед мусульман неможливе існування яких-небудь форм правління або систем окрім Ісламу.

Іслам, з волі Аллаха, знов буде панувати в усіх сферах життя через Халіфат, подібно Сонцю, який розганяє пітьму, благій звістці, яка відганяє відчай, аш-шіфа, зцілюючий організм. В той день ці порочні ідеї куфру будуть виключені із усіх сфер життя мусульман. Мусульмани набудуть благополуччя обох світів за допомогою рішень, витікаючих із бездоганної акиди Ісламу. А жорстокі правителі, збиваючі з пантелику вчені і наймані просвітителі отримають по заслугам.

Ахмет Сапа

Використана література:

«Атака Америки по знищенню Ісламу», видавництво «Köklüdeğişim».

https://www.sabah.com.tr/gundem/2011/09/15/basbakan-erdogandan-laiklik-acilimi

http://www.iktibascizgisi.com/laiklik-ve-demokrasi/

http://www.aljazeera.com.tr/gorus/İslâmciligin-demokratik-donusumu-mumkun-mu

Сулейман Угурлу, «Критика демократії», видавництво «Köklüdeğişim».

Мухаммад Кутб, «Сучасні розумові рухи».

_________________________

1. Газета «Yeni Şafak», 29.05.2014