Якщо не соромно, роби що побажаєш

Хадіс
Друкарня

Шановні брати, ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!

Привів Бухарі (р.а.) у своїй збірці «Сахіх» від Абу Масуда аль-Ансарі (р.а.), що Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Останнім, що дійшло до людей зі слів першого пророкування, це «Якщо ти не відчуваєш сорому, роби що побажаєш».

Ібн Хаджар (р.а.) роз’яснив цей хадіс у книзі «Фатх аль-Барі» наступним чином:

Слова: «Останнім, що дійшло до людей», тобто останнє, що зв’язувало неосвічений народ зі словами першого пророкування… «дійшло», тобто те, що вони застали зі слів пророкування.

Слова: «роби, що хочеш», - Хаттабі: «мудрість у вислові у наказовому способі без повідомлення (присудку) у тому, що стримує людину від скоєння недоброго – це сором. І якщо людина припинила соромитися, то стає як підневільний за своєю натурою, виконуючи усіляке зло». Імам Нававі сказав у своїй збірці «Сорок хадісів»: «Справа в хадісі стосується дозволеного, тобто якщо ти побажав зробити якусь дію, то якщо за її скоєння ти не соромишся ані Аллаха, ані людей, то роби; а якщо соромишся, то не роби. У цьому і полягає стрижень Ісламу, це і є керівництво для виконуючого веління Всевишнього: ваджиб (обов’язкове) та мандуб (рекомендоване) – цього соромляться залишити, а заборонене – харам (заборонене) та макрух (не схвалюване) – соромляться його виконання. Що ж стосується мубаху (дозволеного), то сором від його виконання дозволений, як і дозволено не соромитися. Таким чином, хадіс включив усі п’ять видів наказів. Було сказано, що цей хадіс для лякання і сенс його у тому, що якщо у тебе зник сором, то роби що побажаєш, оскільки Всевишній Аллах покарає тебе за це. В хадісі також вказівка на звеличування соромливості, тобто: хто не соромиться – робить що побажає».

І немов ми перед правителями мусульман, які не звертають уваги на сором. Вони зовсім не надають цьому значення і сенсу, змусивши свої народи скуштувати лиха і негараздів. Один – сирійський м’ясник, інший в Лівії, третій в Ємені, четвертий в Єгипті, п’ятий в Хіджазі та Наджді, що аж заповнилася земля мусульман безсоромними правителями. Їх нахабність дійшла до позначення країн їх іменами.. Так, Хіджаз та Наджд назвали «Саудія» (Саудівська Аравія) на честь заблудлих правителів, а Йорданію назвали Хашимітською на честь заблудлого правителя тієї місцевості. Їх злочини перетнули усі кордони, вони стали зазіхати на гідність та честь і порушили їх, вбивають старого і молодого, жінок і дітей. І навіть вивели свої армії чинити розправу у народі, і розгорілися вбивства серед мусульман з боку їх правителів, - усе це з причини зникнення сорому. Тому, коли зникає сором, то не залишається жодної речі,яка заважала б злочинцю коїти його злочини. У такому випадку прибічникам істини необхідно відстоювати істину силою, і немає жодної сили потужніше за силу народів, якщо вони бажають відстояти своє право і прагнуть відновити свою владу. І ось вони – мусульманські народи – стали розвиватися, вимагаючи свої права і правління, прагнучи до нього. Тому безсоромні злочинці стали падати один за другим. І ми закликаємо народи рухатися вперед на шляху величі, і ми радимо їм не чекати від безсоромних добра, оскільки немає у ньому блага. Аллах – покровитель пригноблених, якщо вони допомагають Йому і виказують стійкість у виконанні Його наказів.

До скорої зустрічі, ми залишаємо вас під опікою Аллаха. Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!


25 Шабан 1435х.
23/06/2014