Рука відрізається за чверть динару

Хадіс
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

Любі друзі! Вітаємо вас у новій серії передачі «Разом із благородним хадісом». Ми починаємо з кращого привітання:

Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!

Приводиться в «Сахіху» Бухарі: Мухаммад ібн Абдуррахмана аль-Ансарі передав зі слів Амри бінт Абдуррахман, яка повідомила йому, як Аїша (р.а.) розповідала, що Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Рука відрубається за (крадене майно вартістю у) чверть динару».

Обмеження певних законів, таких як відрізання руки за крадене майно вартістю від чверті динару, робить динар у його золотій питомій вазі монетною одиницею, з якою рівняються товари та послуги. Тому ця монетна одиниця і є основною монетою – грошима. Шаріат зв’язав у своїх текстах закони та положення із золотом та сріблом, тобто виконання цих законів пов’язане з грошима, тому це і є доказ на те, що гроші – це золото та срібло, а не щось інше.
 
Також Всевишній та Всемогутній Аллах, зобов’язавши закят із грошей, визначив його розмір в еквіваленті золота і срібла, а не чогось іншого. А прийняття закяту з грошей виключно у вигляді золота і срібла визначає, що грошима є лише золото і срібло. Якщо б грошима могло виступати щось інше, то Шаріат не визначав би в них (золоті і сріблі) закят із грошей, оскільки немає тексту відносно закяту з грошей, окрім як у вигляді золота і срібла, що доводить неприйняття чогось іншого у якості грошей.

Також закони про скасування, які повідомляються про грошові взаємовідносини, передані лише про золото та срібло. Усі грошові операції, які повідомлені в Ісламі, приводяться про золото і срібло. Обмін – це продаж валюти за валюту: або продаж за ту ж валюту, або за іншу, - іншими словами, обмін – це продаж грошей за гроші. Визначення Шаріатом обміну – виключно грошові взаємовідносини – лише золотом або сріблом без згадування чогось іншого є ясною вказівкою на те, що грошима повинні бути золото і срібло, і ніщо інше. Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Продавайте золото за срібло як побажаєте, з рук у руки». А також сказав: «Продаж золота за срібло є лихварством (ріба) окрім як із рук у руки».

Більше того, Посланець Аллаха ﷺ визначив золото та срібло грошима, зробивши лише їх грошовою мірою (одиницею), на яку рівняються усі товари та послуги, і саме на їх основі будувалися усі взаємовідносини. Він також визначив для цих грошей унцію, дірхам, данік, карат, міскаль та дінар. Усі ці міри ваги грошей були відомі і розповсюджені у часи Пророка ﷺ, і люди будували на них свої взаємовідносини. Категорично відомо, що Пророк ﷺ утвердив це. За допомоги золота і срібла проводилися усі торговельні операції та шлюбні договори, усе це відоме з достовірних хадісів. Той факт, що Посланець Аллаха ﷺ утвердив гроші у вигляді золота і срібла, а Шаріат прив’язав виключно до них деякі закони і положення, і визначив закят з грошей лише у золотому і срібному еквіваленті, обмеживши обмінні операції і грошові взаємовідносини лише ними, - усе це є ясним доказом того, що Ісламськими грошима є лише золото і срібло, і нічого іншого…

До скорих зустрічей, любі друзі, у нових серіях передачі «Разом із благородним хадісом». Ми залишаємо вас під опікою Аллаха. Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!


15 Зуль-када 1435 х.
10/09/2014