Важливість колективного намазу

Хадіс
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

З іменем Аллаха – Милостивого Милосердного

Вітаємо вас, дорогі брати, на новій передачі із серії «Разом із благородним хадісом».

Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

Хадіс, який ми сьогодні обговоримо, приводиться у «Фатх аль-Барі шарх Сахіх аль-Бухарі» автора Ібн Хаджара аль-Аскаляні у розділі «Ваджіби колективного намазу».

Передається від Абдуллаха ібн Юсуфа, що Малік чув від Абу аз-Зінада, той — від аль-Аъраджа, той — від Абу Хурайри, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

وَالَّذِى نَفْسِى بِيَدِهِ لَقَدْ هَمَمْتُ أَنْ آمُرَ بِحَطَبٍ فَيُحْطَبَ ، ثُمَّ آمُرَ بِالصَّلاَةِ فَيُؤَذَّنَ لَهَا ، ثُمَّ آمُرَ رَجُلاً فَيَؤُمَّ النَّاسَ ، ثُمَّ أُخَالِفَ إِلَى رِجَالٍ فَأُحَرِّقَ عَلَيْهِمْ بُيُوتَهُمْ ، وَالَّذِى نَفْسِى بِيَدِهِ لَوْ يَعْلَمُ أَحَدُهُمْ أَنَّهُ يَجِدُ عَرْقًا سَمِينًا أَوْ مِرْمَاتَيْنِ حَسَنَتَيْنِ لَشَهِدَ الْعِشَاءَ

«Клянусь Тим, у Чиїй длані душа моя, бувало так, що хотів я наказати назбирати дров, потім веліти закликати людей на намаз, потім веліти кому-небудь бути імамом, а потім явитись до тих людей, які не прийшли на намаз, і спалити їх дома дотла! Клянусь Тим, у Чиїй длани душа моя, якщо хто-небудь із них дізнався, що отримає тут кістку зі шматком жирного м’яса або пару добрих вінцевих копит, він неодмінно явився б на нічний намаз!».

Це — ясна позиція Пророка ﷺ у відношенні тих, хто робить намаз лише у себе вдома. Посланець Аллаха ﷺ нібито хоче сказати нам: «О мусульмани! Робіть намази у мечетях!». Або: «О мусульмани! Ваша релігія — це громадська релігія, а не індивідуальна, не релігія лише для егоїстів». Це — очевидна особливість Ісламу. Мусульмани можуть відчути це не лише на прикладі колективних намазів у мечетях. Колективізм помітний і у багатьох інших обрядах поклоніння , таких як хадж та умра, святкові намази, іфтари та намази - таравіх протягом місяця Рамадан. Мусульмани також об’єднуються разом навколо якої-небудь партії або джамаату, що контролює правителя, якого у справжній час у мусульман нема. Таким чином, Іслам — це громадська релігія, а не індивідуалізм.

О мусульмани!

У хадісі видно, як Пророк ﷺ готовий спалити дома, які відволікають сахабів від колективного намазу . У такому випадку, що варто зробити з тими, хто утримує від повного втілення законів Ісламу? Як варто вчинити з тими, хто чинить перешкоди діяльності по втіленню законів на практиці? Як ви вважаєте, Посланець Аллаха ﷺ спалив би їх дома? Чи є у них яке-небудь виправдання з приводу цього? На сьогоднішній день мусульманам чинять перешкоди не лише у втіленні одного закону Ісламу, навпаки, мусульмани огороджені від втілення більшої частини законів своєї релігії. О мусульмани, покваптесь ж об’єднати зусилля, щоб повернути втіленні хукмів Ісламу за допомогою Другого Праведного Халіфату за методом пророцтва!

О Аллах, наблизь встановлення Халіфату за метолом пророцтва, який об’єднає мусульман та покладе кінець їх стражданням. О Аллах, ниспошли на землю Свою милість! Амінь!

До нових зустрічей у вивченні наступного хадісу. Нехай береже вас Аллах!

Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Абу Марьям