Угамування спраги чистою водою ісламської економічної системи 3 ч.

Огляд книг
Друкарня

(Пояснення книги «Економічна система в Ісламі»)

Хвала Аллаху, який наказав людям слідувати законам праведності і застеріг їх від шляхів порочності. Мир і благословення кращому з праведних людей, який був відправлений до всього людства як милість і який старався на шляху Аллаха, ведучи справжній джихад, а також його сім’ї і благородним сподвижникам, які втілили в життя систему Ісламу в правлінні, економіці і в соціальній сфері. Ми просимо Всевишнього Аллаха долучити нас до них і воскресити разом з ними в день Воскресіння, коли всі люди постануть перед Господом світів.

Шановні мусульмани!

Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

Ми продовжуємо серію зустрічей з вивчення і пояснення книги «Економічна система в Ісламі». На нашій третій зустрічі ми розглянемо разом з вами зміст передмови цієї унікальної книги, яку написав видатний учений Такиюддін Набхані. Хай допоможе нам в цьому Аллах.

У передмові книги говориться: «Думки є найбільшим надбанням в житті, яке може придбати кожен народ, який рухається по шляху розвитку. Якщо ж народ здавна мав осяваючу думку, то вона також була б найбільшим надбанням, яке він успадкував від своїх предків. Здобуття матеріальних багатств, наукових відкриттів, технологічних досягнень і тому подібного, а також їх збереження від зникнення залежить від думок. І тому думки знаходяться на більш високому рівні щодо інших людських досягнень. Якщо народ, який зберігає свої ідейні надбання, позбудеться матеріальних благ, він дуже скоро зможе їх знову придбати. Але народ, який втратив ідейні надбання, навіть при достатку матеріального надбання почне стрімко бідніти і втратить все багатство. Якщо народ не втратив свого способу мислення, то він може відновити процес свого наукового розвитку, який вже зупинився. Однак якщо народ втратить свій метод результативного мислення, то скоро зануриться в відсталість і втратить всі свої досягнення. З цієї причини, в першу чергу, необхідно зберігати думки. Здобуття матеріальних благ і досягнення наукових відкриттів і технологічного розвитку відбувається на основі цих думок і згідно з методом результативного мислення. Під думками мається на увазі наявність у народі мислення про життєві ситуації з тим, щоб при вирішенні життєвих проблем його індивіди використовували наявні у них знання, тобто наявність у них думок, за допомогою яких можна вивести нові закони і рішення в життя, в результаті чого у них з’явиться метод результативного мислення. В Ісламській Уммі на деякий час ослабли такого роду думки, і мало не зник в ній метод результативного мислення. Слава Аллаху, вона подолала ці положення за допомогою ведення призову для відновлення ісламського способу життя через побудову праведного держави Халіфат. Серед мусульман почалося прагнення Ісламу, повернулася довіра до нього і до його законів. Незважаючи на те, що широко розповсюджені серед мусульман капіталістичні і комуністичні думки показали свої недоліки і порочність, Ісламська Умма продовжує страждати під владою невірних і їхніх прислужників, які всілякими підступними і оманливими засобами намагаються прикрасити свої думки, особливо – ті з них, які стосуються економічних проблем, і поширити їх в ісламських країнах.

Звідси випливає, що носителі Ісламу повинні досконально вивчити основи, на які спираються капіталістичні закони і рішення, і тим самим виявити їхню фальшивість і зруйнувати їх, а також вивчити численні життєві події, які поновлюються, і роз’яснити щодо цього рішення Аллаха, виведені з Корану, Сунни, Іджми і Киясу, роз’яснюючи обов’язковість прийняття їх на основі акиди, а не на основі вигоди. Таке надання рішення повинно супроводжуватися роз’ясненням його шаріатського доказу або його шаріатського мотиву, які присутні в ньому, або шаріатського тексту, з якого воно виведено.

Найбільше у своєму житті мусульмани постраждали через думки щодо правління і економіки. Саме ці думки були прийняті мусульманами вельми привітно, і саме їх Захід постійно намагається практично втілити над нами. У той час, коли Ісламська Умма формально управляється демократичною системою, в реальності, у всіх економічних сферах життя з боку невірних колонізаторів, які прагнуть захистити свою систему і колоніалізм, вона управляється капіталістичною економічною системою. З цієї причини закони Ісламу з економіки сильно вплинуть на економічне життя в ісламському світі, так як вони перевернуть її догори дном і стануть самими протиборчими невірним колонізаторам і їхнім агентам, спокушеним Заходом тиранам і правителям, думками.

Для того, щоб розкрити тим людям, які зачаровані економічною системою Заходу, безпорадність і суперечливість Ісламу цієї системи, необхідно чітко показати економіку в капіталістичній системі. Після цього необхідно показати те, як Іслам допомогою своїх економічних систем правильно вирішує економічні проблеми життя, і то, як ісламський спосіб життя суперечить капіталістичному способу життя, як в основах, так і в другорядних питаннях».

Підкреслимо найяскравіші думки, які були згадані в нашій сьогоднішній темі:

1 – Думки є найбільшим досягненням народу, якщо цей народ є таким, що розвивається.

2 – Думки є найдорожчим спадком, яке одержує нове покоління від своїх попередників, якщо цей народ здавна мав осяваючу думку.

3 – Думки знаходяться на більш високому рівні щодо матеріального багатства, наукових відкриттів і промислових винаходів.

4 – Матеріальні багатства, відкриття, винаходи і наукові досягнення, а також їхнє збереження залежать від думок.

5 – Якщо народ, який зберігає свої ідейні надбання, позбавлять матеріальних благ, він дуже скоро зможе їх знову придбати.

6 – Під думками мається на увазі наявність у народу мислення стосовно життєвих ситуацій з тим, щоб при вирішенні життєвих проблем його індивіди використовували наявні у них знання.

7 – На основі цих думок і згідно з методом результативного мислення набувається наступне:

а) Матеріальне багатство.

б) Наукові відкриття і промислові винаходи.

8 – В Ісламській Уммі на деякий час ослабли такого роду думки, і мало не зник в ній метод результативного мислення.

9 – Мусульмани спрямувалися в бік Ісламу, повернулася їхня довіра до нього і до його законів.

10 – Капіталістичні і соціалістичні ідеї активно пропагувалися в мусульманських країнах. Але їхні вади, порочність і недійсність викрили себе на практиці.

11 – До сьогодні Ісламська Умма переживає страждання через панування невіруючих і їхніх агентів над нею.

Шановні мусульмани!

Обмежимося цим обсягом інформації на цій зустрічі. До наступних зустрічей, іншааллах. Нехай береже вас Аллах від усіх негараздів і недугів. Просимо Всевишнього обдарувати нас славою завдяки Ісламу і вознести Іслам за нашою допомогою. Просимо Його нагородити нас своєю допомогою і порадувати всіх віруючих встановленням Праведного Халіфату. Просимо Його зробити нас борцями, свідками і мучениками (шахідами) цієї Праведної Держави. Воістину, Він – Покровитель і Всемогутній. Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху.

Устаз Мухаммад Ахмад ан-Надій