Єдність Умми є ваджибом на основі Шаріату і розуму

Статті
Друкарня

З часів Посланця Аллаха ﷺ і до руйнування Османського Халіфату Умма залишалась єдиною нацією. Нагадаю, що закони Ісламу скеровані на об’єднання мусульман в єдине ціле і захист цієї єдності.

Всевишній сказав:

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَاناً وَكُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ

«Міцно тримайтесь за вервь Аллаха усі разом і не розділяйтесь. Пам’ятайте про милість, яку Аллах надав вам, коли ви були ворогами, а Він згуртував ваші серця, і по Його милості ви стали братами. Ви були на краю Вогняної пропасти, і Він врятував вас від неї. Так Аллах роз’яснює вам Свої знамення, — можливо, ви підете прямим шляхом» (3:103).

Коментуючи цей аят, Ібн Касир писав: «Вираз «не розділяйтесь» містить в собі наказ: бути єдиними і не розділятись. <…> Мухаммад ібн Ісхак та інші згадували, що даний аят був ниспосланий у відношенні племен Аус і Хазрадж. Одного разу єврей проходив повз групи із числа Аус і Хазрадж. Побачивши їх єдність і дружність, він відчув обурення, і тому відправив до них чоловіка з наказом сісти серед них і нагадати їм про день битви при Буасе1 та інших конфліктах між ними. Чоловік, якого послали, погодився зробити це. [Прийшовши до них, він зі старанністю почав розповідати їм про їх колишні конфлікти] і не встиг його запал охолонути, як у тих, хто зібрався, у душі спалахнула ненависть один до одного, вони почали конфліктувати один з одним, вони почали вигукувати гасла і закликати інших взятись за зброю. Потім вони домовились зустрітись один з одним на каменистій місцевості. Як тільки усе це дійшло до Пророка ﷺ, він ﷺ прийшов до них і почав заспокоювати, говорячи:

أَبِدَعْوَى الْجَاهِلِيَّةِ وَأَنَا بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ

«Що ж це? Повернення до джахілії? І це коли я серед вас знаходжусь?!». Далі він ﷺ зачитав їм цей аят. В результаті почутого конфліктуючі сторони розкаялись, помирились, обнялись і склали зброю. Нехай Аллах буде задоволений ними!».

Єдність Умми та її збереження Іслам поклав на плечі халіфа, а хто буде чинити опір цьому, той заслуговує на велике покарання. Наводиться, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

مَنْ أَتَاكُمْ وَأَمْرُكُمْ جَمِيعٌ عَلَى رَجُلٍ وَاحِدٍ يُرِيدُ أَنْ يَشُقَّ عَصَاكُمْ أَوْ يُفَرِّقَ جَمَاعَتَكُمْ فَاقْتُلُوهُ

«Якщо до вас прийде дехто, бажаючи зруйнувати вашу єдність і розділити вашу общину, у той час, як усі ви знаходитесь під головуванням одного чоловіка, то вбийте його» (передав Муслім),

فَمَنْ أَرَادَ أَنْ يُفَرِّقَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَهِيَ جَمِيعٌ، فَاضْرِبُوهُ بِالسَّيْفِ كَائِنًا مَنْ كَانَ

«…але якщо хто побажає розколоти справу цієї общини, коли вона єдина, то вдарте його мечем, ким би він не був!» (передав Муслім). Посланець Аллаха ﷺ однозначно заявив про те, що усілякий, хто захоче розділити Умму, заслуговує на смерть:

إِذَا بُويِعَ لِخَلِيفَتَيْنِ فَاقْتُلُوا الْآخَرَ مِنْهُمَا

«Якщо буде дана клятва на вірність двом халіфам, то вбийте останнього» (передав Муслім),

مَنْ بَايَعَ إِمَامًا فَأَعْطَاهُ صَفْقَةَ يَدِهِ وَثَمَرَةَ قَلْبِهِ فَلْيُطِعْهُ إِنِ اسْتَطَاعَ فَإِنْ جَاءَ آخَرُ يُنَازِعُهُ فَاضْرِبُوا عُنُقَ الْآخَرِ

«Хто щиро присягнув Імаму, нехай підкоряється йому у міру своїх сил. А якщо з’явиться інший і почне боротись з ним, відрубайте йому голову» (передав Муслім).

Після усього вищезгаданого які іще потрібні мусульманам доводи про заборону розділення між собою? Це з точки зору Шаріату.

Що стосується точки зору розуму, то кожен знає, що Захід одержимий розділенням Умми. Після того, як Захід зміг розділити наші землі на квазідержави і встановити між нами штучні кордони, ми стали уразливими. Захід розуміє, що наші сили і могутність полягають в нашій єдності. Наша єдність буде міцною, якщо ми будемо суворо дотримуватись своєї релігії, і тоді Захід не зможе грабувати наші багатства. Будь ми однією державою, як у колишні часи, Захід не зміг би панувати на наших землях.

Багатства — не єдине, що ми втратили внаслідок своєї роздробленості. Ми втратили іще багато чого іншого! Ми втратили своїх вчених,які тепер живуть на Заході, розвиваючи їх світ. Ми втратили свій статус на світовій арені, хоча раніше згадування про нас наводило страх на ворогів. Після розділення Умми ми втратили свою спадщину, владу і силу. На наші шиї були посаджені агенти Заходу і встановлені його системи. З розрізненістю Умми ми втратили частину Палестини,як і втратили можливість халіфа, який би піклувався про Умму і захищав її. Сьогодні Умма стала легкою здобиччю для Заходу. Сьогодні немає місця безпеці і миру на землях мусульман, кров мусульман тече річкою, майно розграбовується, честь принижується, ми — як сироти у руках злодіїв.

Плачевність положення мусульман усього світу неможливо приховати. Захід як і раніше прагне зберегти нашу роз’єднаність, тому на наші шиї були усаджені його агенти. Задача цих агентів полягає у поширенні етноконфесійних і націоналістичних смут у країнах мусульман. Тому кожен, хто живе у такому положенні, розуміє, що для нього є ваджибом вести діяльність по відновленню ісламського образу життя перших поколінь, по відновленню колишньої єдності Умми. Кожна людина зі здоровим глуздом розуміє, що дана діяльність не повинна бути обмежена групою людей, до неї повинен приєднатись кожен.
Звідси питання: що сьогодні є ваджибом для нас?

Сьогодні ми повинні вести діяльність по об’єднанню Умми. Якщо ми почнемо вивчати те, на чому ж повинна бути зведена єдність Умми, то знайдемо, що єдність повинна будуватись на міцній основі. І цією основою повинен служити Іслам. Саме Іслам визначає для нас форму єдності і те, під чиєю владою ця єдність повинна відбуватись. Посланець Аллаха ﷺ сказав:

إِذَا بُويِعَ لِخَلِيفَتَيْنِ فَاقْتُلُوا الْآخَرَ مِنْهُمَا

«Якщо буде дана клятва на вірність двом халіфам, то вбийте останнього» (передав Муслім),

قَاعَدْتُ أَبَا هُرَيْرَةَ خَمْسَ سِنِينَ فَسَمِعْتُهُ يُحَدِّثُ عَنِ النبيِّ صَلَّى اللَّهُ عليه وسلَّمَ قالَ كَانَتْ بَنُو إِسْرَائِيلَ تَسُوسُهُمُ الأَنْبِيَاءُ كُلَّمَا هَلَكَ نَبِيٌّ خَلَفَهُ نَبِيٌّ وَإِنَّهُ لاَ نَبِيَّ بَعْدِي وَسَتَكُونُ خُلَفَاءُ فَتَكْثُرُ قَالُوا فَمَا تَأْمُرُنَا قَالَ فُوا بِبَيْعَةِ الْأَوَّلِ فَالْأَوَّلِ وَأَعْطُوهُمُ حَقَّهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ سَائِلُهُمْ عَمَّا اسْتَرْعَاهُمْ

«Бану Ісраілем управляли пророки. Кожного разу, коли помирав пророк, за ним приходив інший. Після мене не буде пророка, але будуть халіфи, їх буде багато». У Пророка спитали: «Як ти накажеш нам вчиняти?», — на що він ﷺ сказав: «Дотримуйтесь присяги першого і тільки першого. Віддавайте їм їх права, а Аллах спитає у них за їх правління» (передав Муслім). У цих та інших хадісах згадується, що єдність Умми, буде під владою халіфа, який слідує по стопам Посланця Аллаха ﷺ. Що стосується Посланця ﷺ, то він ﷺ продемонстрував, що єдність Умми виражається в лиці держави, якою після нього ﷺ повинні управляти халіфи.

Єдність Умми — це доленосне питання, у відношенні нього неможна проявляти безпечність. Ситуація вимагає, щоб єдність мусульман була на основі Ісламу, і це зобов’язання лягає на усю Умму, зокрема — на її армії. Адже саме армія володіє тією силою, яка дозволяє взяти ситуацію під свій контроль і змінити її на благо Ісламу. Але при цьому на синів Умми також лягає діяльність по її об’єднанню і спричинення тиску на армії мусульман, щоб колишня велич і пошана на світовій арені повернулись їй. І тоді Аллах буде задоволений Ісламською Уммою.

أقيموا_الخلافة
#ReturnTheKhilafah
#YenidenHilafet
#خلافت_کو_قائم_کرو

 

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Насрін Акль — Палестина
11 Раджаба 1442 р.х.
23.02.2021 р.