Відповідь на питання: той, що поїдає відсотки (лихву)

Відповіді Аміра
Друкарня

 

Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів сторінки у Facebook.

Адресований Аді Вікторія (Adi Victoria)

Питання:

Ас-саляму алейкум!

Наш улюблений амір, дозвольте мені поставити питання відносно відсотків (ріба).

Чи буде людина, що поїдає відсотки (ріба), вічно знаходитися в Пеклі чи ні?

Як це прийшло у книзі «Полегшення в основах тафсіру» в тафсірі сури аль-Бакара 275 аят.

Дякую вам, моє ім'я Аді Вікторія з міста Самарінда – Індонезія.

Відповідь:

Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятух!

Ті, хто займається ріба (відсоток, лихва), бувають двох видів:

Перші: це ті, хто вірить, що ріба харам, але разом з цим бере його. У цьому випадку він чинить великий гріх і гідний покарання у цьому житті і без існування Халіфату. І якщо він не буде покараний шаріатським покаранням у цьому житті, то гідний покарання в ахіра. Він увійде у полум'я, але не навічно, адже він не дозволяв ріба, тобто вірив у те, що ріба — харам, однак ослухався. Грішник же, якщо помер в Ісламі, то не буде вічно покараний у полум'ї згідно зі словами Посланця Аллаха ﷺ в хадісі муттафакун алейх від Анаса ібн Маліка, що Пророк ﷺ сказав: «вийде з вогню кожен, хто сказав ЛЯ ИЛЯХА ИЛЛЯЛЛАХ…», тобто не буде вічно знаходитися у полум'ї.

Другі: ті, хто дозволяє ріба, тобто говорять, що ріба халял, і помирають у цьому положенні. Така людина є кяфіром (невіруючим), адже вона відкидає те, що обов'язково відомо з релігії. Ріба заборонене в Корані аятами категоричними за походженням (катий субут) і однозначними за вказівкою (катий діляля). Тому, хто дозволив ріба і помер у цьому положенні — то він кяфір і буде вічно перебувати у вогні. Тобто той, хто бере ріба і заперечує, що воно харам. Така людина помирає невіруючою і буде перебувати у полум'ї вічно.

Доказом цього є слова Всевишнього в сурі аль-Бакара аят 275

الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لا يَقُومُونَ إِلا كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَنْ جَاءَهُ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَانْتَهَى فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللَّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (٢٧٥)

«Ті, які пожирають лихву, повстануть, як повстає той, кого сатана повергнув своїм дотиком. Це тому, що вони казали: «Воістину, торгівля подібна до лихварства». Але Аллах дозволив торгівлю і заборонив лихварство. Якщо хто-небудь з них після того, як до нього явиться застереження від Аллаха, припинить, то йому буде пробачене те, що було раніше, і його справа буде у розпорядженні Аллаха. А хто повернеться до цього, ті стануть мешканцями Вогню, в якому вони перебуватимуть вічно».

Тому, кінець аяту прийшов з докором у відношенні тих, хто сказав «Воістину, торгівля подібна лихварству», тобто вони зробили ріба дозволеними подібно до торгівлі, тому й упали в невір'я до слів Аллаха «Але Аллах дозволив торгівлю і заборонив лихварство». Тому, якщо до них дійшла звістка про те, що ріба харам (заборонене), а не дозволене, увірували вони в це, покаялися і залишили відсоткові взаємовідносини, задовольнившись лиш своїм майном, то Аллах по своїй милості і щедрості пробачить їм минуле. Якщо ж вони залишаться на тому, що ріба халял, і продовжать відкидати слова Всевишнього: «Але Аллах дозволив торгівлю і заборонив лихварство», і помруть у цьому положенні, то вони «стануть мешканцями Вогню, в якому вони перебуватимуть вічно».

Висновок, який розуміється з аятів:

1 – той, хто займається відсотковими операціями, вірячи, що це харам — то він грішник (фасік), що ослухався, і якщо він помер мусульманином, не буде вічно у полум'ї, навпаки, буде покараний скільки побажає Аллах, потім вийде з полум'я з дозволу Аллаха.

2 - той, хто займається процентними операціями, заперечуючи що це харам, тобто дозволяючи це, і він помер у цьому положенні – то він помер у невір'ї (куфрі), і заслуговує вічного покарання у вогні.

Нехай Аллах зробить нас із числа віруючих праведних, які забороняють те, що заборонив Аллах, і дозволяють те, що дозволив Аллах, і гідно дотримуються законів шаріату. З числа тих, кого Аллах піднесе Ісламом у цьому житті і надасть їм допомогу над ворогами; і  піднесе Ісламом в ахіра і веде у Свій Рай, і воскресить їх разом з пророками, праведниками, шахідами і почесними, і які чудові вони як товариші!



Ваш брат Ата ібн Халіль Абу Рашта

28 шабану 1434 07/07/2013      

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=185112618323490