Відповідь відносно віднятого майна

Відповіді Аміра
Друкарня

Адресований Fuad Hus

Питання:

Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

Як відомо, територія Палестини окупована єврейським утворенням. Є багато віднятої нерухомості та земель, у яких не відомі дійсні володарі. Деякі із цих земель єврейська країна передала приватним особам або кампаніям, які використовують їх у своїх власних проектах. Я живу у Палестині і мені запропонували орендувати нерухомість (торгову лавку) у будівлі, яка належить одному із іудеїв, і ця будівля знаходиться на окупованих землях у палестинські деревні. Справжні володарі цієї землі невідомі — вони біженці або переміщені особи.

Чи дозволено орендувати таку нерухомість, якщо справжні володарі землі невідомі, чи змінюється хукм? Або це розглядається як віднята силою земля, і неприпустимо мати справу з нею: продавати, купувати чи орендувати її?

Нехай благословить вас Аллах, наш шановний шейх, і дарує перемогу через ваші руки.

Відповідь:

Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятуху.

Дорогий мій брате, відняте майно належить справжньому володарю, і не дозволено купувати його або брати в оренду у загарбника.

Украдене або відняте силою майно належить справжньому володарю, де б він не знаходився. Вивів Ахмад від Самура, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

إِذَا سُرِقَ مِنَ الرَّجُلِ مَتَاعٌ، أَوْ ضَاعَ لَهُ مَتَاعٌ، فَوَجَدَهُ بِيَدِ رَجُلٍ بِعَيْنِهِ، فَهُوَ أَحَقُّ بِهِ، وَيَرْجِعُ الْمُشْتَرِي عَلَى الْبَائِعِ بِالثَّمَنِ

«Якщо у людини вкрадуть яку-небудь річ або вона втратить яку-небудь річ, а потім знайде (зустріне) її у руках іншої людини то перша (у кого украли або хто загубив) має на неї більше прав,аніж остання, а покупець повинен вимагати у продавця її вартість». Це стосується украденого майна. Також Посланець Аллаха ﷺ сказав:

عَلَى اليَدِ مَا أَخَذَتْ حَتَّى تُؤَدِّيَ

«Руки у боргу за те,що взяли, поки не віддадуть (повернуть)». Вивів ат-Тірмізі і сказав «Хадіс — хасан». Це стосується віднятого силою майна.

Тому,якщо Ви не знаєте, що річ украдена або віднята силою, то не купуйте і не орендуйте її. Якщо ви сумніваєтесь, теж не купуйте. Посланець Аллаха ﷺ сказав:

دَعْ مَا يَرِيبُكَ إِلَى مَا لَا يَرِيبُكَ

«Залиш те, що навіює тобі сумніви, і звернись до того що сумнівів у тебе не викликає». Вивів Тірмізі від Хасана ібн Алі (р.а.) і сказав: «Цей хадіс — хасан сахіх».

Тому,поки Ви упевнені, що майно відняте силою, поза різницею чи відомий справжній володар чи ні (важливо бути переконаним, що воно віднято силою), Вам не дозволено брати його в оренду, тому що загарбник не є його володарем і тому не може укладати з Вами договір відносно цього майна.

Тобі треба знайти інше приміщення для оренди і Аллах дасть Вам благо як у цьому світі, так і у Наступному. Нехай Аллах допоможе Вам у Ваших справах.

Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
08.03.2018.

Низка відповідей вченого, шейха Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти, аміра Хізб ут-Тахрір, на питання відвідувачів його сторінки у «Facebook» «Фікхій»

Головне меню