Слідування мазхабу Абу Ханіфи у питанні намазу

Відповіді на питання
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Питання: Я слідую мазхабу Абу Ханіфи, де шаріатські хукми діляться на 7 категорій, у той час як у Хізб ут-Тахрір вони діляться на 5 категорій. Більше того ці хукми впливають на визначення стовпів, фардів та інших речей у намазі.

Отож, як мені вчинити з тим, що присутнє ділення на фард, ваджиб і т.д.? Чи буде правильним для мене у питанні намазу продовжити слідувати мазхабу Абу Ханіфи, знаючи, що у його мазхабів категорії хукмів відрізняються від категорій, прийнятих у нас у Хізбі?

Відповідь:

Продовжуйте слідувати мазхабу Абу Ханіфи, тому що ділення хукмів на 7 або 5 категорій не стосується самого визначення шаріатських хукмів. Наприклад, Абу Ханіфа говорить, що фард і ваджиб означають категоричну вимогу, і різниця лише у тому, що фард виведений із категоричного (катий) доказу, а ваджиб — із некатегоричного (занній). Тому сама тема (ділення на фард і ваджиб) стосується категоричності доказів, а не питання вимоги (таляба), категоричний він чи ні. Фард і ваджиб означають категоричну вимогу, і тут у нас немає розбіжностей з Абу Ханіфой.

Те ж саме обстоїть з харамом і махзуром (макрухтахріман), адже вони обидва несуть в собі категоричну вимогу залишити дію. Таким чином, ми з Абу Ханіфой згодні у тому, що фард і ваджиб несуть в собі категоричну вимогу. Що стосується розбіжності між нами, то на це вплинула лише категоричність і некатегоричність самих доказів.


30.11.2019