За люб’язним запрошенням комітету по зв’язкам політичних сил та партій уповноважений президентом республіки для визначення конституції та ознайомлення з баченням Хізб ут-Тахрір стосовно майбутньої конституції комітет зустрівся з делегацією Хізб ут-Тахрір/вілаят Судану під головуванням професора Насир Ріда – голови комітету центрального зв’язку. І у супроводі професора Шаріка аль-Барбарі – члена ради вілаяту та професора Ібрахіма Абу Халіла – офіційного представника Хізб ут-Тахрір/вілаяту Судану та професора Ісам Атім – координатора комітету центрального зв’язку.
Амір делегації розтлумачив бачення Хізб ут-Тахрір стосовно конституції та задався двома питаннями перед початком свого роз’яснення: чому ми говоримо зараз про конституцію та чому саме ісламська конституція? Якими є основи та основні принципи, на яких базується ця конституція? І відповів, сказавши, що Умма сьогодні прагне до правління по Ісламу і результатом усіх рухів в арабському світі був приход до влади рухів, які несли ісламські гасла. Тому влада у нас у Судані прагне дати людям конституцію, яка вводить в оману, щоб вони обманулися іменем Ісламу та збились зі свого напрямку до справжньої ісламської конституції, втілюваної у Халіфаті. І у введенні в оману беруть участь три сторони:
1. Колонізаторські країни, які бояться скерованості людей до Ісламу і тому вони намагаються показати світські, секуляристські та вводячі в оману конституції немов вони є ісламськими через пропагування та ЗМІ.
2. Ті, хто підпали під вплив західної капіталістичної просвіти, які відокремлюють релігію від життя згідно до західного методу, тим самим стверджуючи, що вони оберігають релігію від вад цієї політики. Вони забули або взагалі не знали, що політика в Ісламі – це керівництво справами Умми згідно до законів шаріату і що в Ісламі нема різниці між айатом:
وَأَقِيمُوا الصَّلاةَ
«Робіть намаз», та айатом:
وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ
«Суди поміж ними згідно до того, що ниспослав Аллах».
3. Ісламські рухи, керовані невірним Заходом та секуляристами та ті, які шукають їх вдоволення. Вони користуються оманливими правилами і що це нібито тактика і т.д.
Що стосується основи, на якій базується конституція, то в основі ми – мусульмани і основою нашого життя повинна бути ісламська доктрина, із якої витікає конституція та решта законів, які керують державою та суспільством. Тому наша конституція – у мусульман – її легітимність виводиться із одкровення, тобто із книги Аллаха та сунни Його Пророка ﷺ. Отож, панування належить шаріату, а не народу. А влада належить Уммі (обирає свого правителя згідно до своєї згоди). Що стосується демократії та свободи та решти інших ідей, які приписують Ісламу, то Іслам далекий від них і вони ідуть всупереч до нього.
Делегація роз’яснила бачення Хізб ут-Тахрір стосовно конституції та повідомила, що Хізб ут-Тахрір має проект конституції, виведений із книги Аллаха та сунни Його Пророка ﷺ і на що вони вказують за допомогою правильного іджтіхаду. Членам комітету були вручені копії прийнятого проекту конституції, а голові комітету проект конституції книга «Введення до конституції та зобов’язуючі до неї причини» з двома частинами.
Комітет визначення конституції виразив подяку за зусилля Хізб ут-Тахрір та зробив прохання про необхідність доведення цих концепцій до усіх політичних сил країни.
Ібрахім Осман (Абу Халіл)
Офіційний представник ХТ, Судан
Інформаційний офіс
Хізб ут-Тахрір
Судан
№ H.T.S. 16/2013
28 Рабіъ ас-Сані 1434 р.х.
10/03/2013