Політика запровадження освіти світового рівня. Лютий 2013р., Рабі ас-Сані 1434р.х.

Пакистан
Друкарня

Хізб ут-Тахрір / вілаят Пакистан видав Громадський погляд на політику стосовно неефективної та неадекватної освіти у Пакистані. У документі було виділено те, яким чином Халіфат відновить колишнє положення Умми, коли вона була світовим лідером у науці та дослідженнях, за допомогою втілення конституції Хізб ут-Тахрір для Халіфату.

А. Преамбула: Якість освіти у Пакистані не відповідає нормі та є зіпсованою, породжуючи лиха та протидіючи прогресу.

З миті утворення Пакистану  освітою, на жаль, нехтували і вона зіпсувалась, що призвело до десяткам мільйонів синів та доньок, які були позбавлені її, у той час як Іслам встановив це їх правом. Британська колоніальна освіта відокремила емпіричні науки від ісламських, утворивши два окремих інститути у вигляді шкіл та медресе. Запровадження цього тривало практично у такому ж вигляді без урахування ісламського погляду на цю проблему. В Ісламі, на відміну від західної цивілізації, не має місце відокремлення релігії від  життя. Іслам є основою для усіх дій та усіх поглядів у житті. Тим не менш, нинішня освіта намагається, з одного боку, виховати людину як мирянина, який не дотримується Ісламу як світогляду, а, з іншого боку, духовенство, яке не здатне втілити Іслам у практичному житті. Це протиставлення призвело до занепаду у нашому мисленні, прийняттю західних концепцій, розвитку західних настроїв, втраті обізнаних улемів, інтелектуалів та щирих політиків. І саме з цієї причини люди волають про те, що має місце «вакуум керівництва». Нинішня політика освіти ставить на меті виключити Іслам із практичного життя, зробивши його академічною дисципліною, у той час як Релігія вимагає розвитку динамічних, щирих та свідомих ісламських особистостей. Отож, Халіфат виховує народ Ісламом у такому вигляді, щоб була можливість втілювати його у політичному житті, так само як і у житті індивідів. Люди знають мету свого життя у цьому світі, яка полягає у поклонінні Аллаху ﷻ замість відокремлення Ісламу від політичного життя. Ця політика буде гарантувати те, щоб сини та доньки Умми звертались до своєї релігії за рішенням проблем, з якими стикається Умма в економіці та політиці всередині країни та за її межами. Саме це дозволило ісламській цивілізації бути факелом у темному світі протягом більше тисячі років. Держава виховувала талановитих синів та доньок, піонерів та лідерів у багатьох відмінних галузях, як математика та медицина, юриспруденція та астрономія. Арабська мова, офіційна мова Халіфату, стала у світі ознакою освіченого чоловіка та жінки. Міста Халіфату стали бажаним місцем отримання освіти для європейської еліти.
 
Окрім цього, нинішня система просуває невірні методи освіти, фокусуючись на абстрактному зазубрюванні, заміст концептуального розвитку, поєднуючи думки з почуттями, таким чином, що питання, яке вивчається,  повністю сприймається. Саме це призвело до відходу від раціонального мислення, яке було ознакою ісламської цивілізації протягом сторіч. Окрім цього, має місце нестача необхідних умов у школах, так само як і відсутність професійних та кваліфікованих вчителів. У більшості шкіл, головні предмети викладаються на мові, яка не є рідною мовою учнів. У 2012р. Пакистан зайняв 113 місце із 120 по рівню грамотності. Поразка урядової політики та фінансування призвели до буму у секторі приватної освіти, таким чином, що розповсюдження приватних університетів стало фінансовим тягарем на батьках. Окрім цього, більшість батьків вважають необхідним найм репетитора або відправлення своїх дітей у спеціалізовані академії, що призводить до збільшення часу навчання, зусиль на нього та його вартості. Через ці вади найбільш здібні учні віддають перевагу тому, щоб їхати на Захід для отримання вищої освіти. У результаті, Пакистан та решта інших мусульманських країн через «витік мізків» втрачають цінну талановиту молодь, яка могла б слугувати ісламській Уммі. Їм нема сенсу повертатися до Пакистану, тому що вони отримують такий рівень освіти, який вище рівня, що надається пакистанською індустрією та сільським господарством, тому що уряд зазнав поразки у справі пов’язування дослідницької діяльності з потребами промисловості та сільського господарства.
       
Б. Політичні викладки: Освіта у Пакистані стала засобом для запровадження колоніальної політики по відокремленню мусульман від їх ісламської акиди, ісламської спадщини та чинення перешкод на шляху до відродження та прогресу.
 
Б1. Колоніальна політика мала на меті запровадження політики у галузі освіти, яка складалася із учбової програми, що ставила на меті розірвати зв’язок поміж мусульманами та їх акидою, просуваючи концепції секуляризму, лібералізму, демократії, людини як законодавця та решту інших західних ідеологічних концепцій. Її основи були закладені Британією під час її окупації, і сьогодні впритул контролюються Америкою, Європою і такими інститутами колоніалізму як Світовий банк. Тому підручники, розроблені урядом та ті, які використовують у приватних школах, спеціально розроблені для Пакистану, але написані західними педагогами. Перед ними стоїть завдання утворити таке уявлення у свідомості, що Іслам є лише релігією.  Вони запроваджують порочні концепції західних мислителів, філософів та вчених, а також просувають любов до західної літератури та образу життя. Їх метою є виховати світські особистості, які звертаються до західної ідеології капіталізму та закону, вигаданому людиною.
 
Б2. У сьогоднішній системі медресе, Ісламу навчають на теоретичному рівні без будь-якого пов’язання  з реальністю. Програма навчання у медресе протягом тривалих років зводилась лише до вивчення ісламських законів із сфери поклоніння та моралі  (ібадат и ахлякъ), з незначним згадуванням про закони щодо спадкування, укладання шлюбу та розлучення. Решта інших законів, які пов’язані з муамалят (взаємостосунками), фінансовими операціями, іноземними питаннями, правлінням та вимаганням звіту від правителів ігноруються.
 
Б3. Фінансування з боку уряду недостатньо для забезпечення наявними ресурсами, належними умовами та компетентними вчителями для впливу на розвиток досліджень, технології та прогресу.
 
В. Вимоги законів шаріату: Запровадження освіти, заснованої на ісламській акиді.

В1. Ісламська держава візьме на себе відповідальність за освіту синів та доньок Умми. Однією  із головних її цілей буде запровадження такої політики освіти, яка буде розвивати ісламські особистості з сильною аклією та нафсією. Отож, вона запровадить таку програму навчання, яка буде розвивати здатність мислення, аналізу та породжувати в учня бажання пізнавати знання заради набуття вдоволення і нагороди від Аллаха, так само як заради внесення вагомого внеску на благо суспільства.
 
Хізб ут-Тахрір прийняв у своїй книзі «Введення у конституцію» статтю наступного змісту:

Стаття 165: Ісламська доктрина повинна бути основою, на якій будується освітянська програма. Таким чином, вона стає критерієм для прийняття інформації у плані прийняття її як істини та віри у неї, а не лише як прийняття її як інформації».
 
В2. Емпіричним наукам буде надаватися особливе значення на кожному рівні освіти з метою сприяння новим дослідженням, розвитку технологій, таким чином, щоб Халіфат очолив світ в індустріальних інноваціях, медицині, архітектурі та інших практичних сферах, яких вимагає людське існування. Наука та технологія будуть пов’язані з практичними потребами та скеровані на них, подібно до промисловості, сільському господарству та медицині. Це те, що забезпечить краще застосування докторам, вченим та інженерам, які є в Уммі вже сьогодні. Саме нерозривний зв’язок поміж здатними синами та доньками Умми породить бум креативності та продуктивності, які будуть штовхати Халіфат до становлення головуючої супердержави. Що стосується гуманітарних наук, то ним навчають на початковій та середній ступенях навчання, згідно з особливою політикою, яка не буде іти всупереч ісламським думкам та законам. На рівні вищої освіти ці гуманітарні науки вивчаються подібно до інших наук, з умовою, що вони не ведуть до відокремлення від політики освіти та її мети.
    
Хізб ут-Тахрір прийняв у своїй книзі «Введення у конституцію» статтю наступного змісту:

«Стаття 174. Оскільки вивчення того, що веде до викривлення та послаблення понять легко спричиняє вплив на дітей, вивчення подібних знань заборонено на початковій та середній ступенях освіти».

В3. Однаковий час буде виділятися для арабських та ісламських наук. Таким чином, щоб діти міцно закріпились на фундаментальних принципах релігії та практикували Іслам. Ісламській  культурі будуть навчати на усіх рівнях освіти. Найбільш талановиті наші сини та доньки будуть заохочуватися до того, щоб вони стали юристами, і таким чином, забезпечили передачу у кращі руки розуміння Ісламу у практичному житті.    

Хізб ут-Тахрір прийняв у своїй книзі «Введення у конституцію» статтю наступного змісту:

«Стаття 173: Метою освіти будь-якого знання у школі є формування ісламської особистості та підготовка її до входження у реалії практичного життя, або ж підготовка її для продовження вищої освіти, таким чином, щоб утворити видатні особистості, які необхідні для підняття інтелектуального та наукового рівня Умми. Також метою є підготовка учнів до прийняття керівництва світом, щоб вивести людей із пітьми невір’я до світла Ісламу, і із утискань утворених людиною законів до справедливості законів шаріату».
    
Також Хізб ут-Тахрір прийняв у своїй книзі «Введення у конституцію» статтю наступного змісту:

«Стаття 175: Доказом цієї статті є дії Посланця ﷺ, тому що він навчав законам Ісламу чоловіків та жінок, літніх та молодих, що вказує на те, що Ісламу навчаються у будь-якому віці і, отож, він вивчається на усіх рівнях освіти».
 
В4. Держава Халіфат буде утворювати умови для шкіл та програми навчання для вчителів для того, щоб збільшити їх знання предмету, так само як буде запроваджувати раціональні методи навчання для сприяння процесу освіти. Освіта надається з початкового рівня до вищого. На усіх рівнях буде надаватися значення дослідницькій діяльності. Для фінансування освіти, Халіфат перебудує форму отримання державних прибутків згідно до законів шаріату для прискорення освітянського процесу. Халіфат буде отримувати велетенські прибутки від громадської власності, подібно енергоносіям та від державних кампаній, подібно тим, які займаються масштабним будівництвом та виробництвом приладів. Халіфат встановить Закят для промисловості та харадж для сільського хазяйства та покладе край пригнічуючим податкам на прибуток та продаж, які закули економічну активність. Окрім цього, Халіфат відмовиться сплачувати відсотки по позикам від колоніалістів та інших у вигляді обслуговування боргів, які складають третину прибутків Пакистану, з урахуванням того, що початкові позики буди сплачені багаторазово у вигляді відсотків. І якщо усе одно буде мати місце нестача для виконання своїх обов’язків , він вдасться до надзвичайного податку на багатство лише тих, хто задовольняє свої основні потреби та частину другорядних. Халіфат знов зробить Умму факелом знання, як це було протягом століть.     

Хізб ут-Тахрір прийняв у своїй книзі «Введення у конституцію» статтю наступного змісту:

«Стаття 179. Те, що необхідно для виконання обов’язку , також є обов’язком. Бібліотеки, лабораторії та інші інструменти, які необхідні для розвитку знання є частиною інтересів Умми, якими повинен керувати Імам. І якщо він проявляє недбалість у цьому, його треба відзвітовувати».  

Г. Стратегія: Освіта, на яку заслуговує Умма.

Г1. Навчання у початковій та середній школі буде безкоштовним для кожної дитини, хлопчика чи дівчинки. За можливістю, Халіфат буде намагатися забезпечити безкоштовною або дешевою вищою освітою.
   
Г2. Не буде відокремлення поміж школами та медресе. Усі освітянські інститути будуть мати єдину мету та однакову програму навчання. Можна відкривати приватні школи, якщо вони діють згідно з прийнятою програмою навчання.
 
Г3. Програма навчання буде просувати виключно цінності Ісламу і не буде містити у собі навіть однієї концепції, яка відхиляє мусульман від правильного розуміння своєї Релігії.
 
Г4. Буде введено підвищення кваліфікації вчителів, таким чином, щоб вони могли запроваджувати правильні методики освіти з метою розвитку раціонального мислення, креативності та досягнення мети системи освіти, якою є формування ісламських особистостей.
 
Г5. Обов’язковим є достатнє фінансування, таким чином, щоб збільшити технічну базу для процесу навчання, подібно бібліотекам, лабораторіям та дослідницьким центрам. Студентам будуть надані стимули, які будуть утримувати їх від виїзду на кордон, таким чином, щоб вони могли внести свій вклад у відродження та прогрес ісламської Умми.     

Хізб ут-Тахрір
вілаят Пакистан
15 Рабі ус-Сані 1434 р.х.
25.02.2013