Новина:
Інтернет-портал «albawabhnews.com» оприлюднив заяву доктора історичних наук, завідувача відділом історії і культури в Каїрі, Мухаммада Афіфі, яку він зробив в ефірі програми «Що відбувається в Єгипті» на телеканалі «Дарім». У своїй заяві він сказав: «Розмови про ісламський халіфат йдуть врозріз із арабським націоналізмом і глобалізацією».
Коментар:
Ви праві, докторе Афіфі, коли говорите: «Розмови про ісламський халіфат йдуть врозріз із арабським націоналізмом і глобалізацією». Більше того, варто зазначити, що націоналізм знаходиться у повній суперечності з Ісламом взагалі. Адже Іслам заборонив зв'язок на основі національної приналежності, а також закликати до такого зв'язку і хизуватися ним. Підтвердженням тому слугують тексти Корану і Сунни:
1 – КОРАН:
В Корані приводяться велика кількість аятів, які вказують на те, щоб мусульмани об'єднувалися тільки на основі Ісламу, не вдаючись до будь-яких інших зв'язків. Всевишній Аллах говорить:
لا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ
«Серед тих, хто вірує в Аллаха і в Останній день, ти не знайдеш людей, які любили б тих, хто ворогує з Аллахом і Його Посланцем, навіть якщо це будуть їх батьки, сини, брати або інші родичі» (58:22).
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ
«Віруючі чоловіки і віруючі жінки є покровителями і друзями один одному» (9:71).
قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ
«Чудовим прикладом для вас були Ібрахім (Авраам) і ті, хто був з ним. Вони сказали своєму народу: «Ми відрікаємося від вас і тих, кому ви поклоняється замість Аллаха. Ми відкидаємо вас, і між нами і вами встановилася ворожнеча і ненависть навіки, доки ви не увіруєте в одного Аллаха» (60:04).
2 – СУННА:
У збірках достовірних хадісів аль-Бухарі приводиться, що Джабір (р.а.) розповідав:“ Одного разу, коли) ми разом з Пророком ﷺ приймали участь в одному з військових походів (Бану Мусталік), біля нього зібралося багато мухаджирів. Серед них був один чоловік, який жартома вдарив якогось ансара нижче спини. Цей ансар не на жарт розсердився, (і справа завершилась тим, що) вони стали закликати (на допомогу інших). Ансар закричав: «(На допомогу) о, ансари!», — а мухаджир закричав: «(На допомогу) о, мухаджири!» (Тоді зі свого шатра) вийшов Пророк ﷺ і сказав: «Чому (вони промовляють) слова часів джахілії?» — після чого спитав: «Що з ними сталося?» — і йому розповіли про те, як мухаджир вдарив ансара. Тоді Пророк ﷺ сказав: «Припиніть (говорити такі слова), адже воістину, вони смердці (огидні)!». Слова Пророка: «Припиніть говорити такі слова!» вказують на обов'язковість утримання від них і забороненість заклику до об'єднання на основі такого зв'язку. Також ці слова показують, що скоєння подібного вчинку є огидним. І нема сумнівів у тому, що будь-який огидний вчинок є мерзотою. Всевишній вшанував нас, ниспослав нам релігію, яка забороняє усі види мерзоти.
У збірці достовірних хадісів Мусліма приводиться цей же хадіс з наступними словами Посланця Аллаха ﷺ: До джахілійських домагань закликаєте, коли я знаходжусь серед вас?!». У хадісі чітко видно, як Посланець Аллаха ﷺ назвав заклик до об'єднання на основі національної приналежності джахілійським домаганням.
Також існує багато хадісів, які забороняють закликати до націоналізму і сліпої відданості. Передається від Абу Хурайри, що Пророк ﷺ говорив: «Нехай люди припинять хвалитися своїми померлими пращурами, які становлять собою вугілля Пекла, або будуть вони для Аллаха нікчемніше за жука, який копирсається у навозі. Аллах очистив вас від джахілійських самовихвалянь своїми пращурами. Кожний з вас або богобоязливий віруючий, або грішник, що самовихваляється.. Ви люди — діти Адама, а Адам був створений з глини» (Абу Дауд, Ат Тірмізі). Також говорив: «Немає переваги араба над не арабом, як і немає переваги білошкірого над чорношкірим. Усі люди рівні, як зубці гребінця. Усі ви пішли від Адама, а його було створено з землі». Вивів Ахмад, ан-Насаї і Ібн Хіббан, що Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Якщо ви побачите, як хтось вихваляє себе над вами своїм походженням, як це було у часи джахілії, то скажіть йому, щоб він схопив за член свого батька. І не кажіть це іншими словами! ». Іншими словами, він наказав говорити агітатору сліпої відданості (тобто націоналізму), щоб він взявся за дітородний орган свого батька. При цьому він зазначив, щоб не пом'якшували це, тобто не говорили іншими словами, що вказує на бридкість заклику до об'єднання на основі сліпої (національної) приналежності. У збірках хадісів Абу Дауда приводиться, що Пророк ﷺ сказав: «Хто проголошує сліпу відданість племені — той не з нас; хто бореться у ім'я сліпої відданості племені — той не з нас; і хто помирає у ім'я сліпої відданості племені — той не з нас». У своєму прощальному зверненні Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Усі ви пішли від Адама, а Адам із землі. Немає переваги араба над не арабом, як і немає переваги білошкірого над чорношкірим, окрім як тільки за богобоязливістю».
Усі ці священні аяти і благородні хадіси вказують на те, що об'єднання на основі національної або расової приналежності з метою утвердження переваги одного народу чи раси над іншими людьми, знаходяться у повній суперечності з переконаннями і законами Ісламу. Тому що ісламська релігія, як заклик до всього людства, несумісна з вузькою ідеєю націоналізму, яка обмежена представниками однієї раси чи одного народу. Більше того, Іслам виступив проти того, що набагато менше ніж це. Іслам засуджує того, хто потрапив під вплив націоналістичних понять, навіть якщо не слугує напряму інтересам націоналістичної ідеї. Посланець Аллаха ﷺ з осудом звернувся до сподвижника, який виказував дещо подібне, сказавши йому: «Ти людина, в якій залишилися пережитки джахілії».
Що стосується того, чому ми вважаємо, що ти скоїв помилку. Це тому, що свої слова ти сказав з метою насмішки над Халіфатом, а не заради справедливого відношення і заклику до нього, як це приписує Всевишній Аллах. Ти висловив свою думку, вважаючи що зв'язок на основі національної приналежності є головним і правильним зв'язком. Більше того, ти заявив, що переконати інших у тому, що зв'язок на основі національної приналежності об'єднує представників одного народу, згуртовує їх ряди і єднає їх слово, а Халіфат буде об'єднувати людей на основі Ісламу, і згуртовувати їх ряди на основі Ісламу, а значить до них долучаться сини інших народів, що роз'єднає їх єдність і знищить націю. Цими словами ти виступив проти слів Всевишнього Аллаха:
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا
«Міцно тримайтесь за верв Аллаха усі разом і не роз'єднуйтесь. Пам'ятайте про милість, яку Аллах зробив вам, коли ви були ворогами, а Він згуртував ваші серця, і за Його милістю ви стали братами» (03:103).
إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ
«Воістину, це ваша умма — умма єдина. Я ж – ваш Господь. Поклоняйтесь же Мені!»(21:92).
وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ
«Воістину, ваша умма – умма едина, а Я – ваш Господь. Бійтесь же Мене!» (23:52).
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ
«Воістину, віруючі – брати» (49:10).
Цими словами ти виступив проти слів Посланця Аллаха ﷺ: «Мусульмани – єдина умма у захисті від інших». Також проти слів: «У відношенні один до одного віруючі подібні до будівлі, окремі частини якої підтримують одна одну». І багато аятів і хадісів, які звернені до усіх мусульман, а не тільки до єгиптян, йорданців, узбеків чи таджиків.
Але найгіршою напастю і страшною бідою стало те, що ти віддав перевагу глобалізації перед Халіфатом. Невже ти хочеш утвердити в усьому світі безбожний капіталістичний секуляризм, який знаходиться у повній суперечності з Ісламом, і воює з ним? Більше того, він суперечить бездоганній природі людини. Невже ти не бажаєш розповсюдити в усьому світі Іслам і утвердити його небесну систему правління — Праведний Халіфат за методом пророкування?!
قُلْ بِئْسَمَا يَأْمُرُكُمْ بِهِ إِيمَانُكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
«Скажи: «Кепсько те, що велить вам ваша віра, якщо ви взагалі є віруючими» (02:93).
Всевишній Аллах говорить:
وَقُلْ إِنِّي أَنَا النَّذِيرُ الْمُبِينُ كَمَا أَنْزَلْنَا عَلَى الْمُقْتَسِمِينَ لَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ فَوَرَبِّكَ لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ
«І говори: «Воістину, я – усього лише застерігаючий та роз’яснюючий увещеватель. Ми також ниспослали його (покарання) розділяючим, які поділили Коран на частини (увірували в одну його частину та відкинули іншу його частину). Клянусь твоїм Господом! Ми неодмінно усіх їх спитаємо про те, що вони коїли» (15:89-93).
Центральний інформаційний відділ Хізб ут-Тахрір
Мухаммад Абдульмалік
02 Рабі уль-Сані 1435
02.02.2014
http://www.hizb-ut-tahrir.info/info/index.php/contents/entry_32963