Новина:
Мусульмани розділені між вибором Трампа чи Харріс через правило «менше із двох зол».
Коментар:
Мусульманин, занепокоєний справами своєї Умми, з гіркотою дивиться на положення деяких мусульман, які закликають один одного зробити вибір на користь Харріс чи Трампа, дотримуючись принципу «менше із двох зол»! Одна група підтримує Трампа, тому що, за їх словами, він пообіцяв зупинити війну в секторі Газа і Лівані, а також тому, що він згоден з культурою, яка відкидає сексуальні збочення і аборти. Інша група підтримує Харріс, тому що, незважаючи на її підтримку єврейського утворення, вони вважають її меншим злом, аніж Трамп, який дав і дасть євреям більше, аніж вони хочуть! Насправді, обидві групи коять тяжкий гріх, підтримуючи невірних ворогів Ісламу і мусульман, які панують у світі за допомогою невір’я, нечестя і непокори.
Мусульманин в своїх діях, де б він не знаходився, в будь-якій точці світу, повинен керуватись Шаріатом. Всевишній Аллах сказав:
فَلاَ وَرَبِّكَ لاَ يُؤْمِنُونَ حَتَّىَ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لاَ يَجِدُواْ فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجاً مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسْلِيماً
«Але ні — клянусь твоїм Господом! — вони не увірують, поки не оберуть тебе суддею в усьому тому, що заплутано між ними, не перестануть відчувати в душі утискання від твого рішення і не підкоряться повністю» (4:65).
Це вимагає, щоб мусульманин, в даному випадку проживаючи в Америці,утримувався від голосування за будь-якого кандидата в президенти та від закликів до цього, оскільки обрання невірних до влади заборонено.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ
«О ті, які увірували! Підкоряйтесь Аллаху, підкоряйтесь Посланцю» (47:33).
Оскільки обрання того, хто буде правити не по законам Аллаха, навіть якщо він мусульманин, є забороненим (харам).
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ
«Ті ж, які не приймають рішень згідно з тим, що ниспослав Аллах, є невіруючими» (5:44).
Окрім того, заборонено підтримувати тих, хто воює проти Ісламу і мусульман, знищує їх врожай і потомство.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ
«О ті, які увірували! Не вважайте іудеїв і християн своїми помічниками і друзями, оскільки вони допомагають один одному. Якщо хто-небудь із вас вважає їх своїми помічниками і друзями, то він сам є одним із них» (5:51).
Це деякі із заборон, які порушує мусульманин, коли підтримує кандидата на пост президента Америки.
А ствердження, що вибір між Харріс і Трампом відносься до правилу «менше із двох зол» є хибним. Це правило не можна застосувати до ситуації в Америці, також його не можна застосувати і до мусульманських країн, коли вибори проходять між мусульманськими кандидатами на пост голови держави.
Амір партії Хізб ут-Тахрір вчений Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта у відповіді на питання від 29 серпня 2010 року, яке стосувалось правила «вибір найменшого із двох зол», пише наступне: «Дане шаріатське правило є визнаним у низки ісламських вчених-факіхів означає припустимість скоєння одного менш тяжкого із двох гріхів, тобто із двох заборонених вчинків. На думку цих вчених, людина може скористатись цим правилом лише в тому випадку, якщо опинилась перед вибором скоєння одного із двох заборонених вчинків і не може обійти їх обидва, оскільки обставини, які склались, знаходяться за межами можливості цієї людини. Інакше кажучи, вона опинилась у вкрай скрутному стані.
Всевишній Аллах говорить:
لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا
«Аллах не покладає на людину понад її можливостей» (2:286),
فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ
«Бійтесь Аллаха по мірі своїх можливостей» (64:16)».
Тобто вчені, які керуються цим правилом, розглядають положення, коли неможливо уникнути двох гріхів, тобто людина не може відмовитись від скоєння обох, а вимушена скоїти один із них, поки не впала у другий, найбільш тяжкий гріх. Також, на думку вчених, визначення меншого із двох зол не здійснюється згідно до своїх забаганок, а навпаки, суворо згідно з шаріатськими законами. Наприклад, збереження двох життів більш переважно, аніж одного, трьох — більш переважно, аніж двох, тощо. Збереження життя стоїть вище збереження майна, захист Дар аль-Іслам входить в захист релігії і більш переважно захисту життя і майна. Також і джихад, і імамат аль-узма (велике керівництво) входять в збереження релігії і одними із першочергових і найважливіших нужд.
Ті, хто використовують це правило, щоб виправдати скоєння одного гріха замість іншого, посилаючись на те, що вони боялись в’язниці чи звільнення, — не підпадають під це правило.
Так само і ті, хто стверджують, що, незважаючи на заборону, беруть участь у правлінні невір’я, щоб не залишити усі урядові посади для нечестивців, вважаючи, що залишення правління цим людям — це більший гріх, аніж само правління. Даний розгляд не відноситься до правилу «менше із двох зол». Це подібно тому, як якщо б хтось сказав: «Давай відкриємо магазин алкоголю і отримаємо з нього прибуток, щоб його не відкрив невірний і не забрав собі усі гроші».
Це правило також не можна застосувати в тому випадку, коли людині пропонують два гріхи, і вона вибирає менший, при цьому будучи у змозі утриматись від обох. Наприклад, коли хтось говорить: «Оберіть такого-то, навіть якщо він секулярист, невірний чи нечестивець», або «Підтримайте цього, а не іншого, тому що перший нам допомагає, а другий — ні», або щось в цьому роді. Насправді в таких випадках обидва варіанти заборонені, і не дозволяється обирати секуляриста, невірного чи нечестивця, щоб він представляв мусульманина, оскільки він не дотримується Ісламу і виконує заборонені дії, такі як законодавство і утвердження заборонених проектів, вимога заборонених речей, прийняття їх і слідування їм. У цілому, він забороняє добро і наказує зло. Тому неможна обирати жодного із них, оскільки вибір будь-якого із них є забороненим (харам). Відмовитись від виборів кандидату — це в межах можливого.
Правило «менше із двох зол» не можна застосувати, коли мусульманин стикається з двома забороненими діями і може утриматись від обох, але вибирає менш тяжке за своїм бажанням, стверджуючи, що відмова від обох заборон занадто складна... Насправді слід уникати усіх заборон, поки це можливо згідно з Шаріатом.
Прошу Всевишнього Аллаха, щоб захистив мусульман і вшанував їх встановленням другого Праведного Халіфату.
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Абдульазіз Аль-Муніс, Кувейт
6 Джумада аль-Авваль 1446 р.х.
8 листопада 2024 р.