Чому неможливо запровадити Шаріат за методом Ахмада аш-Шараа?

Новини та коментарі
Друкарня

Новина:

Сайт Al Majalla опублікував текстовий формат інтерв’ю президента Сирії Ахмада аш-Шараа журналу The Economist, який відбувся декілька днів назад, де він заявив наступне: «Це питання (чи повинна правова система і суди ґрунтуватись на Шаріаті?) залишається на розсуд експертів. Якщо вони приймуть таке рішення, моя задача — його виконати. Якщо ж вони будуть проти, я виконаю їх рішення».

«Саудівська Аравія і Катар — дві країни, які дуже люблять Сирію, і вони поквапились підтримати сирійський народ з самої першої миті. Ми обговорюємо інвестиційні можливості з державами Перської затоки, скеровані на відновлення інфраструктури і створення робочих місць, що принесе взаємну вигоду через сталі проекти розвитку».

«Я вважаю, що президент Трамп прагне до миру в регіоні, і однією із наших головних пріоритетних задач є зняття санкцій. У Сполучених Штатів немає ніякого інтересу в продовженні страждань сирійського народу».

«В 1974 році за посередництвом ООН була укладена угода між Сирією і «Ізраїлем». В перший де наш день в Дамаску ми направили офіційне повідомлення до ООН, підтвердивши прихильність цій угоді і виразивши готовність знов прийняти миротворчі сили ООН по спостереженню за роз’єднанням, яке знаходилось в буферній зоні. Ми напряму зв’язались з миротворчими силами ООН по спостереженню за роз’єднанням, і воно виразило готовність повернутись до буферної зони за умовою виведення «ізраїльських» військ».

«Ми прагнемо до миру з усіма сторонами, проте «ізраїльське питання» залишається однієї із найбільш гострих тем в регіоні, особливо з урахуванням крупних війн і окупації Голанських висот в 1967 році. З миті нашого приходу до Дамаску минуло усього два місяці, і перед нами стоїть багато пріоритетних задач. Тому обговорювати це питання зараз є передчасним — воно вимагає широкої громадської дискусії. Окрім того, для його розгляду необхідно прийняти багато заходів і законів. Якщо чесно, ми поки про це не думали».

Коментар:

Якщо благородній сподвижник Хузайфа ібн аль-Яман (р.а.) говорив: «Зазвичай люди питали Посланця Аллаха ﷺпро благе, я ж питав його про погане, побоюючись, що воно спіткає мене». Якщо Господь світів застерігав кращого із людей словами:

وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللهُ إِلَيْكَ

«Стережись їх, щоб вони не відвернули тебе від частини того, що ниспослав тобі Аллах» (5:49).

Природно, і ми повинні застерігати наших братів і нашу Умму від будь-якого зла, від будь-якої небезпечної ідеї і від будь-якої політичної пастки.

Вищезгадані заяви, а також його попередні висловлювання і дії не обіцяють нічого хорошого і не передвіщають створення Ісламської Держави, заснованої на Шаріаті Аллаха.

فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ

«Ви згадаєте те, про що я вам говорю. Я ввіряю свою справу Аллаху. Воістину, Аллах бачить рабів» (40:44).

Прихід до влади може бути або за рахунок мусульман та їх сили, або за рахунок допомоги колоніального Заходу і його регіональних «помічників». Якщо вони прийшли до влади завдяки допомозі Заходу, то, можливо, Захід не буде заважати і перешкоджати їм, поки вони не будуть просувати повноцінний ісламський проект, як у внутрішній, так і у зовнішній політиці. В такому випадку виходить, що «ісламісти» приходять до влади без Ісламу. Такий шлях приречений на поразку. Захід може легко відвернутись від них, як він відвернувся від так званого поміркованого і радикального Ісламу. Тоді влада нової сирійської адміністрації зникне, залишиться лише спогад, і у черговий раз підтвердиться неспроможність цього шляху. Якщо ж вони прийшли до влади виключно завдяки підтримці мусульман, то чому б не називати речі своїми іменами? Хіба не так вчиняв Посланець Аллаха ﷺ і його сподвижники після нього? Який же шлях є більш гідним, щоб йому слідувати? Всевишній Аллах сказав:

لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللهَ كَثِيراً

«В Посланці Аллаха був чудовий приклад для вас, для тих, хто сподівається на Аллаха і Останній день і багато поминає Аллаха» (33:21).

Деякі люди побоювались, що колоніальний Захід представить псевдоісламську модель, яка введе мусульман в оману. Тоді ми говорили, що істина усе одно проявиться, навіть якщо через деякий час. Так воно і відбулось: рухнула ілюзія «саудівського Ісламу», обман «ердоганівського Ісламу», міф «поміркованого Іслама» і т.д. Усі вони зазнали краху і показали свою неспроможність, коли стикнулись з реальними випробуваннями — будь то питання застосування Шаріату чи реакція на такі події, як ситуація у Газі і ставлення до єврейського утворення. І це лише деякі приклади.

Найбажаніше для нас — бачити, як Шаріат втілюється у життя, особливо на землях Шаму. Проте існує величезна різниця між тим, щоб з самого початку побудувати свій політичний проект на Ісламі і закликати мусульман допомогти в його здійсненні, і тим, хто засновує свій проект на іншому фундаменті. Всевишній Аллах сказав:

أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

«Той, хто заклав підґрунтя своєї будівлі на страху перед Аллахом і прагненні до Його довольства, краще або ж той, хто заклав його на самому краю обриву, готового обвалитись, так що він обвалився разом з ним у вогонь Пекла? Воістину, Аллах не веде прямим шляхом несправедливих людей» (9:109).

«Хізб ут-Тахрір» має на руках реальний проект, щоб зробити Сирію ядром Другого Праведного Халіфату. О, мусульмани! Приєднуйтесь до «Хізб ут-Тахрір», щоб втілити цей проект,набувши успіху у цьому світі і у Вічному житті!

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу «Хізб ут-Тахрір»
Джабир абу Хатир
11 Шабана 1446 р.х.
10 лютого 2025 р.