Обов'язок відчитувати правителів

Ключові поняття
Друкарня
1) Спостерігається, що народ повністю відділений від держави й правителів, і зв'язок між масами людей і правителями є зв'язком двох різних груп, а не зв'язком населення й держави, не говорячи вже про те, що цей зв'язок крім своєї сутності, що представляється відношенням між двома різними групами є зв'язком, де є присутнім ненависть і протиріччя без якого-небудь зближення, навіть у майбутньому. Це й послабляє народ, а також і державу, тому що населення без наявності правителя буває слабким у будові, а держава без наявності населення, яка стоїть одна поруч з іншою - буває слабкою в існуванні, яку можна зруйнувати з невеликими зусиллями, і яка приречена звертатися по допомогу до ворогів народу.
2) Даний розкол між народом і державою був природнім і обов'язковим у той час, коли держави невір'я безпосередньо правили ісламськими країнами, а також коли англійський мандат був притворений в ісламських слугах, однак коли влада англійців офіційно завершилася, і нинішні правителі ісламських країн, будучи синами того народу, стали тими, хто управляє країнами, не залишилося приводу, щоб цей розкол тривав, відносини між масами людей і державою повинні були перейти на відносини з'єднання населення із правителями, але реальність говорить про те, що цей розкол залишився. Правителі залишилися однією групою, а народ іншою, і кожна із цих груп суперечила один одному, коли народ бачить правителів ворогами, подібно тому, як вони дивилися на англійців,а може бути він переніс від них гноблення більше, ніж від англійців, і правителі бачать народ об'єктом, куди спрямовані їхні змови й бажає їхньої роз'єднаності, і вважаючи себе їх ворогом, де він замишляє проти них, і вони замишляють проти нього. Саме це робить народ розчарованим у просуванні вперед до величі й розвитку, а правителів думаючими про те, як залишитися в правлінні, якщо навіть для цього буде потрібно звернутися до іноземців. Правителі нічого не роблять для підняття народу, лицемірять перед ним, і думають про ті способи, які віддалять народ від підйому, залишаючи його в положенні слабкості для того, щоб правити їм.

3) Дане положення розколу між народом і державою є результатом невиконання народом того, що зобов'язав йому Аллах, що представляється у відчитуванні (отчитывании) правителів, і необхідності відчувати те, що він є джерело влади. Якби народ почував, що він і є джерело влади й виконував те, що зобов'язав йому Аллах, як звіт правителів, то зрадник і його ворог не прийшов до влади, і не був би між народом і правителем цей розкол, сам народ не перебував би в цьому ослабленому відсталому положенні, у якому панує розкол, і не залишився б він під реальним впливом невіруючих, якщо навіть той, хто безпосередньо править ним - мусульманин. Тому, необхідно для народу, аби стати єдиним цілим із правителями й державою, виконувати обов'язок відчитування (отчитывания) правителів, говорити їм слово істини й діяти із силою й серйозністю у відчитуванні (отчитывании) правителів, або в справі їх повалення. І якщо це не буде здійснюватися, то немає сумніву в тому, що народ буде продовжувати деградувати з великою швидкістю, поки не зникне.

4) Іслам зробив відчитування (отчитывание) правителів фардом для мусульман, і наказав їм відчитувати (отчитывать) правителів дійсним словом, де б то не було, і в разі виконання чого, їх не торкнеться докір Аллаха. Що стосується слова істини і відкрита заява цього, то мусульмани в другій присязі Акаба, коли присягнули Посланцеві (благословення й мир Аллаха йому), присягнули йому в тому, аби говорити дійсне слово й сказали наступне: “...і щоб говорити істину, де б то не було, не боячись осуду осудного”. А що стосується відчитування (отчитывания) правителів, а також наказування ним того, що передписано і заборони засуджуваного, то не дивлячись на те, що це входить в аяти, де говориться про наказ того, що передписане і заборону засуджуваного, є ясні тексти про відчитування (отчитывание) правителів. Передається від Атийа, а він від Абу Саїда, що передав слова Посланця Аллаха (благословення і світ Аллаха йому): “Найкращий джихад – це слово істини, сказане несправедливому правителеві”. Передається від Абу Амама: "Він підійшов до Посланця Аллаха (благословення й мир Аллаха йому), під час кидання першого каменю (під час хаджу) і він запитав: "О Посланець Аллаха, який джихад найкращий?" Посланець (благословення й мир Аллаха йому) промовчав, коли він кидав другий камінь, він знову запитав, але Посланець (благословення й мир Аллаха йому) промовчав, але коли він кинув останній камінчик, вставив свою ногу в стремя й запитав: "Де запитувач?" Йому відповіли: "Це я, Посланець Аллаха". Він сказав: "Слово істини, сказане несправедливому правителю". Цей текст говорить про правителя, про те що обов'язково говорити перед ним істину і відчитувати (отчитывать) його. Посланець (благословення й мир Аллаха йому) спонукав нас на боротьбу з несправедливими правителями, скільки б труднощів не було б на цьому шляху, і навіть якщо це приведе до смерті. Передається від Посланця Аллаха (благословення й мир Аллаха йому) що він сказав:"Ватажок мучеників за віру (шахід) Хамза ибн Абдулмутталіб, виступив проти жорстокого правителя, дав йому пораду й був ним страчений". Це найвищі форми вираження спонукання до терплячого подолання труднощів, аж до смерті, на шляху відчитування (отчитывания) правителів і боротьби з несправедливими правителями.

5) Боротьба проти несправедливості правителів, яку ми бачимо сьогодні, і відчитування (отчитывание) всіх справ правителів і того підступу, який замишлявся правителями проти цього народу є фардом, який зобов'язав Аллах нам, мусульманам. Виконання цього фарда видаляє перешкоди, які є між народом і правителями, і робить народ і правителів одним цілим, забезпечує зміну того, що вони роблять, а також їх зміна, якщо неможлива зміна їх дій, і є початком шляху зміни. Розвиток може відбутися тільки шляхом правління, коли воно стане заснованим на доктрині Ісламу, а це неможливо досягти без утворення правління на ісламській доктрині та виборі правителів на цій основі, а це досягається тільки через боротьбу з несправедливими правителями.