Вітаємо вас, дорогі брати і сестри по усьому світу, у межах нового випуску із серії «разом з благородним хадісом». Ми починаємо з найкращого привітання: ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!
Воістину, краща мова належить Аллаху, а краще керівництво — Пророку Мухаммаду ﷺ.
У розділі «Про втрату аманату» у коментарях Ібн Хаджара аль-Аскаляні до «Сахіху» Бухарі — «Фатхуль-Барі» — приводиться сьогоднішній хадіс.
Передається від Абу аль-Ямана, від Шуайба, від аз-Зухрі, від Саліма ібн Абдуллаха, що Абдуллах ібн Умар (р.а.) сказав: «Я чув, як Посланець Аллаха ﷺ говорив:
إِنَّمَا النَّاسُ كَالإِبِلِ الْمِائَةُ لاَ تَكَادُ تَجِدُ فِيهَا رَاحِلَةً
«Воістину, люди подібні сотні верблюдів, із яких ледве один придатний для верхової їзди».
Те, що люди подібні сотні верблюдів, із яких знайдеться ледве один придатний для верхової їзди, означає, що із сотні верблюдів не знайдеться придатного для їзди верхи, оскільки придатний для їзди верблюд повинен бути податливим і слухняним. Таким же чином складно знайти серед сотні людей людину, придатну для дружби у гіркі дні.
Аль-Хаттабі сказав: «Сотню верблюдів араби називають ібіль. Говорячи «ібіль», вони мають на увазі сотню верблюдів, а говорячи «іблян» (два ібіля) — дві сотні верблюдів». Ібн Хаджар сказав: «Виходячи із цього і ріваяту, де відсутній аліф-лям (визначений артикль), слово «сотня» — «مائة» (міа) — є роз’ясненням слова «ібіль», звідси «كَإبِل» означає «подібні сотні верблюдів». Вживання у мові лише слова «ібіль» не завжди дає розуміння того, що говориться про сотню верблюдів, але згадування сотні (міа) — розкриває зміст і усуває неясність».
Аль-Хаттабі сказав: «Існує два тлумачення даного хадісу. Перший зміст полягає у тому, що люди рівні перед нормами Ісламу незалежно від свого соціального статусу у суспільстві, подібно сотні верблюдів, із яких не знайдеться ледве одного приданого для верхової їзди. Рахіля «راحلة» (верблюд для верхової їзди) приходить в вазнефаіля «فاعلة» і несе зміст мафуля «مفعولة», тобто будь-який верблюд годиться для перевезення вантажу, але не кожен придатний для перевезення і подорожі пасажирів. Другий же зміст хадісу полягає у тому, що більшість людей мають вади і недоліки, і лише мала частина людства відноситься до гідних людей. Цих гідних людей також складно відшукати, як і верхових верблюдів серед вантажних, і, як говорить Аллах: «проте більшість людей не знає цього» (30:6)».
Дорогі слухачі!
Будь-який, хто поглиблюється у пізнання Аллаха, набуває набожності. І лише справжній вчений здатний проявляти набожність у відношенні Аллаха, розуміючи при цьому свою відповідальність за заклик серед людей, являючись при цьому верховим верблюдом (рахіля) серед звичайних (ібіль). Така людина усвідомлює, у якому небезпечному положенні знаходиться Умма, через що негайно виявляє і досліджує причини слабкості Умми і захвату її цінностей Заходом. Ми зараз говоримо про того самого рахіля серед звичайних людей — про вченого-шейха Такиюддіна ан-Набхані (нехай змилується над ним Аллах). Також говорячи про рахіля, ми говоримо про Хізб ут-Тахрір, про партію, яка отримала просвіту від Такиюддина ан-Набхані про причини плачевного положення Умми, про шаріатські норми відносно цього положення, а також ідею і метод, виведений цим вченим.
Ідея (фікрат) партії полягає в основній проблемі мусульман по усьому світу — у повторному встановленні правління по тому, що низвів Аллах, шляхом побудови Халіфату і обрання халіфа, який принесе клятву на Корані і Сунні про те, що він знищить безбожні режими, приведе до запровадження норми Шаріату, поверне мусульманські землі у лоно Дар уль-Іслям, зробить народ ісламським суспільством, а також понесе послання Ісламу в увесь світ через заклик і джихад. Методом (тарікатом) партії є метод Посланця Аллаха ﷺ у встановленні держави. Ця партія у дійсності заслужила стать тим рахілем із хадісу, зваливши на себе турботи Умми по встановленню Халіфату на усій землі. Хізб ут-Тахрір відняв спокій безбожного Заходу, за що Захід мріє поквитатись з Хізбом, пускаючи у хід усі свої сили і інструменти. Його метою є знищити проблему іще у зародку. Але цей зародок дуже скоро вийде на світло міцним і зрілим, з дозволу Аллаха.
О, Аллах! Наблизь якнайшвидше встановлення Халіфату за методом пророцтва, у якому об’єднається розірване на частини тіло мусульман, і яке покладе край їх лихам. О, Аллах! Осяй Землю своїм світлом! Амінь!
До нових зустрічей, дорогі слухачі, при вивченні наступного хадісу Пророка ﷺ. нехай береже вас Аллах. Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Абу Марьям
4 Зуль-хіджа 1438 р.х.
26.08.2017 р.