Про кілька важливих аспектів

Різне
Друкарня

Підкорення невірним — харам

Всевишній Аллах сказав:

وَلَن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا

«Аллах ніколи не дасть невірним якої-небудь влади над віруючими» (4:141).

Також Він сказав:

لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ

«Віруючі не повинні вважати невіруючих своїм помічниками і друзями замість віруючих. А хто вчиняє так, той не має ніякого відношення до Аллаху» (3:28),

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ

«О, ті, які увірували! Не беріть ворога Мого і ворога вашого своїм покровителем і помічником, проявляючи до них любов» (60:1).

В іншому аяті Він сказав:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ

«О, ті, які увірували! Не беріть своїми помічниками тих, хто не із вас. Вони не упускають нагоди нашкодити вам і радіють вашим труднощам. Ненависть вже проявилась у них на вустах, але в їх серцях прихована іще більша ненависть» (3:118).

Пророк Мухаммад ﷺ сказав:

لَا تَسْتَضِيئُوا بِنَارِ الْمُشْرِكِينَ

«Не запалюйте вогонь від вогню многобожників» (Насаі). Також він сказав:

أنا بريءٌ من كلِّ مسلِمٍ يقيمُ بينَ أظْهُرِ المشرِكينَ. قالوا: يا رسولَ اللَّهِ ولَمَ؟ قالَ: لَا تَرَاءَى نَارَاهُمَا

«Я не маю відношення до будь-якого мусульманина, який живе серед многобожників». Його спитали: «О, Посланець Аллаха! Чому?». Він відповів: «Щоб їх вогні не змішувались» (Тірмізі).

Іслам забороняє мусульманам допускати, щоб ідеї невір’я панували в їх розумах так само, як він забороняє підкорятись законам невір’я. Всевишній сказав:

يُرِيدُونَ أَن يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَن يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا

«Вони хочуть звертатись на суд до тагуту, хоча їм наказано не вірувати в нього? Диявол бажає ввести їх в глибоку оману» (4:60).

Дивні хвороби на Заході

Поява СНІДу, герпесу і т.д.

Пророк Мухаммад ﷺ сказав:

لَمْ تَظْهَرِ الْفَاحِشَةُ فِي قَوْمٍ قَطُّ، حَتَّى يُعْلِنُوا بِهَا، إِلَّا فَشَا فِيهِمُ الطَّاعُونُ، وَالْأَوْجَاعُ الَّتِي لَمْ تَكُنْ مَضَتْ فِي أَسْلَافِهِمُ الَّذِينَ مَضَوْا

«Жоден народ не віддасться розпусті відкрито, щоб серед них не поширилась чума і хвороби, яких не знали їх пращури» (Ібн Маджа).

Панування належить Шаріату, а не Уммі

Те, що направляє волю мусульманина і мусульманської общини — це не сам мусульманин і не сама Ісламська Умма. Воля окремого мусульманина і Ісламської Умми скеровується виключно повеліннями Аллаха і Його заборонами. Всевишній сказав:

فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ

«Але ні — клянусь твоїм Господом! — вони не увірують, поки не оберуть тебе суддею в усьому тому, що заплутано між ними» (4:65),

وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ

«Для віруючого чоловіка і віруючої жінки немає вибору при прийнятті ними рішення, якщо Аллах і Його Посланець вже прийняли рішення» (33:36),

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ

«О, ті, які увірували! Підкоряйтесь Аллаху, підкоряйтесь Посланцю і володіючим впливом серед вас. Якщо ж ви станете сперечатись про що-небудь, то зверніться з цим до Аллаха і Посланця, якщо ви віруєте в Аллаха і Останній день» (4:59).

Пророк Мухаммад ﷺ сказав:

لَا يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى يَكُونَ هَوَاهُ تَبَعًا لِمَا جِئْتُ بِهِ

«Ніхто із вас по-справжньому не увірує, поки його бажання не будуть відповідати тому, з чим я прийшов». Ці доводи ясно вказують, що панування належить тільки Шаріату Аллаха, а не Уммі.

Влада належить Уммі

Очевидно, що влада, тобто правління належить Уммі таким чином, який встановив Законодавець для призначення халіфа народом через присягу на вірність, а також це очевидно із того, що халіф отримує владу цією присягою і править Уммою від її імені. Те, що халіф отримує владу через присягу, є ясними доказом того, що влада належить Уммі, яка передає її, кому побажає. Також є ясні хадіси, які вказують, що саме Умма призначає правителя, присягає йому і вибирає його.

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: لَا يَحِلُّ لِثَلَاثَةٍ يَكُوْنُوْنَ بِفَلَاةٍ مِنَ الْأَرْضِ إِلَّا أَمَّرُوْا عَلَيْهِمْ أَحَدَهُمْ

Абдуллах ібн Амр передав, що Пророк ﷺ сказав: «Трьом, які опинились в пустелі, неможна залишатись без того, щоб вони не призначили одного із себе ватажком». Це ясно вказує, що призначення правителя відноситься до повноважень Умми.

«Воістину, віруючі — брати»

Всевишній сказав:

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ

«Мухаммад — Посланець Аллаха. Ті, які разом з ним, суворі до невіруючих і милостиві між собою» (48:29),

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ

«О, ті, які увірували! Якщо хто-небудь із вас відступить від своєї релігії, то Аллах приведе інших людей, яких Він буде любити і які будуть любити Його. Вони будуть смиренні перед віруючими і непохитні перед невіруючими» (5:54),

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ

«Воістину, віруючі — брати» (49:10).

Пророк ﷺ сказав:

الْمُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِ كَالْبُنْيَانِ يَشُدُّ بعضُه بَعْضًا — وشبّك بين أصابعه

«Віруючий по відношенню до віруючому — як цеглини будівлі, які зміцнюють одна одну». І він переплів свої пальці» (Бухарі, Муслім).

Також Пророк ﷺ сказав:

مثلُ المؤمنين في تَوادِّهم، وتَرَاحُمِهِم، وتعاطُفِهِمْ. مثلُ الجسَدِ إذا اشتكَى منْهُ عضوٌ تدَاعَى لَهُ سائِرُ الجسَدِ بالسَّهَرِ والْحُمَّى

«Віруючі в їх любові, милосерді і співчутті один до одному подібні єдиному тілу. Якщо один його орган відчуває біль, то усе тіло відгукується на це безсонням і лихоманкою» (Бухарі).

Також він ﷺ сказав:

‏الْمُسْلِمُونَ تَتَكَافَأُ دِمَاؤُهُمْ يَسْعَى بِذِمَّتِهِمْ أَدْنَاهُمْ وَهُمْ يَدٌ عَلَى مَنْ سِوَاهُمْ

«Життя мусульман рівні. Навіть найжалюгідніший із них може гарантувати безпеку від імені решти інших. Вони єдині в боротьбі зі своїми супротивниками» (Абу Дауд).

І він сказав ﷺ:

لا تَحَاسَدُوا، وَلاَ تَنَاجَشُوا، وَلاَ تَبَاغَضُوا، وَلاَ تَدَابَرُوا، وَلاَ يَبعْ بَعْضُكُمْ عَلَى بَيْع بَعْض، وَكُونُوا عِبَادَ الله إخْوَاناً، المُسْلِمُ أخُو المُسْلم: لاَ يَظْلِمُهُ، وَلا يَحْقِرُهُ، وَلاَ يَخْذُلُهُ، التَّقْوَى هاهُنَا – ويشير إِلَى صدره ثلاث مرات – بحَسْب امْرىءٍ مِنَ الشَّرِّ أنْ يَحقِرَ أخَاهُ المُسْلِمَ، كُلُّ المُسْلم عَلَى المُسْلم حَرَامٌ، دَمُهُ ومَالُهُ وعرْضُهُ

«Не заздрите один одному, не підвищуйте ціну, відмовтесь від взаємної ненависті, не повертайтесь спиною один до одного, не перебивайте торгівлі один одному і будьте братами, о, раби Аллаха, адже мусульманин мусульманину — брат, і тому не повинен ніхто із мусульман ані утискати іншого, ані ставитись до нього зі зневагою, ані залишати його без допомоги, а богобоязливість прихована тут!», — і він тричі вказав собі на груди, після чого сказав: «Досить буде шкоди тій людині, яка зневажає свого брата в Ісламі, і для кожного мусульманина повинні бути недоторкані життя, майно і честь іншого мусульманина!» (Муслім).


Із журналу «Аль-Вай», №6
листопад 1987р.

Головне меню