Відповідь на питання стосовно спирту та його використання

Відповіді Аміра
Друкарня

Адресований до: Ghadeer Rooz - Manal Bader – Мустафа Абд аль-'Алі – Абу Махмауд Халілі – Ікліль Джабаль

Питання:

  1. Ghadeer Rooz: проте, о, Шейху, сьогодні вносять до спирту різноманітні отруйні добавки, які протидіють сп’янінню – таким чином, нова суміш не є тією, що п’янить, а тому питання тут: чи являє собою «отруйний технічний сприт для виготовлення пахощів» нечистоту (наджас, який порушує чистоту (тахара) одягу?
  2. Абу Махмауд Халілі: спирти, які містяться у пахощах – двох видів: той, що п’янить – етиловий, та метиловий спирт – отрута. Хіба хукм стосовно них один?
  3. Мустафа Абд аль-'Алі: а  якщо він не придатний для вживання?,о, Шейху!
  4. Ікліль Джабаль: чи поширюється цей хукм (рішення) на лікарняні препарати? Зокрема, коли багата кількість очищувальних засобів у більшості галузей охорони  здоров’я представляють собою спиртову продукцію «етанол + ізопропанол», і навіть засіб для полоскання рота.  Також ми використовуємо спирт у фармацевтичній промисловості у якості розчинника або консерванту. 
  5. Manal Bader: Ассаламу алейкум, дорогий шейху! Нехай благословить вас Аллах, як ви люб’язно згадали вище, що спирт, якщо вжити його – приводить до сп’яніння … у той час, як спирт також використовується у дезодорантах, духах, лосьйонах та кремах для обличчя … У цих випадках вони не можуть бути вжиті всередину (випиті) (у зв’язку  з тим, що змінився їх хімічний склад). Який же хукм стосовно них?)


Одночасно з цим, паливо для наших машин також є похідною від спирту, такий же хукм заборони і тут? Нехай воздасть  Аллах благом та захистить Вас.   

Відповідь:

Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!

Питання схожі, тому я об’єднав  відповідь на них у наступному:

1 – існує спирт, який носить назву метил, і мені сказали, що він не п’янить, проте є смертельною отрутою, і паливний сприт із категорії метилу, який добувається із тирси і т.д., вживання якого приводить до втрати зору та смерті протягом декількох днів. Тому метил не є алкоголем (той, що п’янить), і на нього не поширюється хукм того, що п’янить (хамра), а отож, і не є нечистотою (наджасою) і не є забороненим. Окрім як якщо він використовується як отрута, у такому випадку підпадає під правило завдавання шкоди. Вивів Ібн Маджа від Убадата бні Соміт, що «Посланець Аллаха визначив, що нема завдавання шкоди та відповіді завдаванням шкоди».  

2 – також існує спирт, який називається етиловим, який використовується у напоях, що п’янять, дистиляції, та медичний спирт із цього ж роду. Також етиловий спирт використовується у виробництві як консервант для деяких продуктів, і як осушувач вологи і у якості розчинника для деяких лугових та жирів, у якості антифриза, а також у якості розчинника ароматичних матеріалів одеколонів та духів, і використовується у виробництві деяких столярних матеріалів. Це використання підрозділяється на три види:

А)сфера, де сприт використовується як розчинник і тільки, або як добавка до деяких матеріалів. При такому використанні алкоголь не  втрачає своїх якостей та особливостей, навпаки, продовжує зберігати свій склад та дію, що п’янить. Використання у цій сфері заборонено повністю, як наприклад – одеколон. Тому користування одеколоном не дозволено, і він є нечистотою (наджас), тому що нечистота (наджас) входить до його складу, і алкоголь продовжує зберігати свою властивість, що п’янить. Тобто цей продукт, змішаний з хамром (спиртом) а хамр – нечистота (наджас). Доказом цьому слугує наступне:

Вивів Даракъутні від аль-Хушаній, який сказав: Я сказав: О, Посланець Аллаха, ми змішуємося з многобожниками, і нема у нас ані казанів та посуду, окрім їх посуду. Він сказав: «Уникайте цього наскільки зможете, а якщо не знайдете, мийте його водою, тому що вода очистить їх, а потім готуйте в них їжу». Так Посланець Аллаха сказав: «тому що вода очистить їх». , тобто посуд був забруднений нечистотами (наджаса) з причини поміщення у них хамра (того, що п’янить), та очищувалась вона водою – це і є доказом того, що хамр – нечистота (наджас). Питання стосувалось саме посуду, у якому був хамр (те, що п’янить  ), як це прийшло у передачі аль-Хушаній: Абу Давуд передає від Абу Саъляба аль-Хушаній, що він спитав Посланця Аллаха ﷺ, сказав: «ми сусіди з володарями писання, і вони готують у своїх казанах свинину та п’ють із свого посуду вино. На що Посланець Аллаха ﷺ відповів: якщо ви знайдете інший (посуд), то їжте та пийте із нього, а якщо не знайдете іншого, то мийте (очищуйте) їх посуд водою, а потім їжте та пийте із нього». Тобто свинина та хамр (те, що п’янить) – нечистоти, тому їх посуд також покривається нечистотою, що робить обов’язковим  очищення її водою перед використанням. 

Б)сфера, де спирт втрачає свої якості, втрачаючи особливість, що п’янить, у результаті із нього та із іншого елементу утворюється новий  продукт, який має опис, що відрізняється від описів алкоголю, але він не є отруйним. Такий продукт є новим, на який не поширюється хукм (рішення) про хамр (те, що п’янить), залишаючись чистим, як і будь-який інший продукт, на який поширюються правило: «основа у речах дозвіл доти, доки нема доказів про її заборону».

В)сфера, де спирт втрачає свої якості, втрачаючи особливість, що п’янить, у результаті чого із нього та іншого елемента утворюється новий продукт, який має опис, який відрізняється від описів алкоголю, проте він є отруйним. Такий продукт підпадає під хукм отрути: чистий, проте його використання заборонено для питва, або ж завдавання шкоди собі або оточуючим. 

3 – звідси, етиловий спирт, якщо змішаний з іншими елементами, то хукм (рішення) стосовно цієї речі буде залежати від знання: втратив етиловий спирт свою особливість п'янити або ні, і є отриманий продукт отрутою чи ні...А це потребує розуміння реальності обізнаними спеціалістами. І якщо науково або практично підтверджується, що дана суміш п'янить, то на неї розповсюджується хукм хамру, що вказує на те, що етил у цій суміші не втратив своїх якостей і особливостей. Однак якщо науково або практично підтверджується, що дана суміш не п'янить і не є отрутою, то в такому випадку на неї не розповсюджується хукм хамру чи хукм отрути. Якщо ж науково або практично підтверджено, що дана суміш не п'янить, але при цьому це отрута, то в такому випадку вона не приймає хукм хамру, однак на неї розповсюджується хукм використання отрути.

Звідси:

- питання Ghadeer Rooz, який говорить: «сьогодні вносять в спирт різні отруйні добавки, що перешкоджають сп'янінню – таким чином, нова суміш не є п'янючою», відповіддю на нього будуть: якщо спеціалісти підтвердили тобі, що дана суміш не є п'янючою, однак є отрутою, у такому випадку на неї не розповсюджується хукм хамру і вона не є нечистотою (наджас). Однак вона потрапляє під хукм отрути, адже її використання у їжу або завдання нею шкоди оточуючим є справою забороненою.

- питання брата Абу Махмуда Халілі: «спирти, що знаходяться у пахощах – двох видів: п'янкий – етиловий, і метиловий спирт – отрута. Хіба хукм у відношенні них один?».

Відповідь: ні, їх хукм не один. До п'янкого застосовується хукм хамру (п'янкого), а змішаний метиловим спиртом — отрута, тому приймає хукм отрути. Однак пахощі, як мені це пояснили, не розбавляють метиловим спиртом, а навпаки етиловим. Тому шукай підтвердження на це питання у спеціалістів, тому що хукм пов'язаний з цим: або вона п'янка, або отрута, не п'янка.

Питання брата Мустафи Абд аль-'Алі: «а якщо він не придатний для вживання, о, Шейху?».

Якщо отримана суміш (продукт) – п'янить, як одеколон, тоді потрапляє під хукм хамру, а хамр (п'янке) заборонений в десяти положеннях, як це передав Тірмізій від Анаса ібн Маліка, який сказав: «Посланець Аллаха ﷺ прокляв у хамрі (вино) десятьох: того, хто давить вино, того, хто просить робити це, того, хто п'є вино, того, хто доставляє його, того, кому його доставляють, того, хто наливає його, того, хто продає його, того, хто отримує за це гроші, того, хто купує його, і того, для кого його купують». Тому кожне з цих десяти заборонене.

Питання брата Ікліль Джабаль: чи розповсюджується цей хукм (рішення) на лікарські препарати? В особливості, коли велика кількість очисних засобів у більшості галузей охорони здоров'я являють собою спиртову продукцію"етанол + ізопропанол", і навіть засіб для полоскання рота. Також ми використовуємо спирт у фармацевтичній промисловості у якості розчинника або консерванту.

Відповідь на це наступна: використовування хамра (п'янкого) в ліках, а також ліки, що містять хамр (п'янке, спирт)… хукм (рішення по ньому), що воно дозволене, але небажане (макрух), доказ на це:

Вивів Ібн Маджа від Таріка ібн Сувейд аль-Хадрамій, який сказав: «Я спитав: о Посланець Аллаха, в наших землях виноград, який ми вичавлюємо і п'ємо. Він сказав: ні. Тоді я знову запитав: але ми і лікуємо ним наших хворих. Він відповів: це не лікування, це отрута». У цьому заборона на використовування нечистот (наджаса) або ж заборона “хамру” (вино) у якості лікування. Однак Посланець Аллаха ﷺ дозволив лікування нечистотою (наджасом) – «верблюжою сечею», вивів аль-Бухарі від Анаса (р.а.): «Люди з Укаля або Урейни прибули в Медину і захворіли, і Пророк ﷺ велів їм відправитися до верблюдів і випити їх сечі і молока...»,  захворіли – тобто через непідходящий клімат. Так Посланець Аллаха ﷺ дозволив їм лікуватися сечею верблюдів, а це нечистота (наджас). Також він дозволив лікування забороненим «одяг із шовку». Вивів Тірмізій і Ахмад, текст належить Тірмізій по шляху Анаса, що «Абдуррахман ібн Ауф і Зубейр ібн Аввам поскаржилися Посланцю Аллаха ﷺ на чесотку в одному з боїв, тоді він ﷺ дозволив їм надіти одяг з шовку. Анас сказав: і я бачив його на них». Ці два хадіси каріна (вказання), що заборона в хадісі Ібн Маджа не рішучий, тобто лікування нечистотами (наджаса) і забороненим — макрух(небажано).

Тому використання ліків, у складі яких є спирт — дозволене, але небажане (макрух) і краще не використовувати спирт (алкоголь) при виготовленні ліків. Однак якщо він був використаний у виготовленні ліків, то хукм (рішення) — макрух, і також, якщо хворий застосовує ліки, у складі яких спирт — то це макрух (небажане). Усе це стосується сумішей зі спиртом, які є ліками за думкою спеціалістів, а не як інакше.

Питання брата Manal Bader:

Ассаламу алейкум, шановний шейх! Нехай благословить вас Аллах, як ви люб'язно зазначили вище, що спирт якщо вжити його – приводить до сп'яніння… у той час, як спирт також використовується в дезодорантах,парфумах,  лосьйонах і кремах для обличчя… У цих випадках вони не можуть бути вжиті всередину (випиті) (у зв'язку з  тим, що змінився їх хімічний склад). Який же хукм у відношенні них? Одночасно з цим, паливо для наших машин також є похідною від спирту, такий же хукм заборони і тут? Нехай віддасть Аллах благом і захистить Вас.

Відповідь: ти зазначив вид спирту «SD», або алкоголь хімічно оброблений, називаючи його «отруйний етанол», я ж не знаю, цей виріб потрапляє під етил чи метил. Тут червоною лінією є — якщо отримана суміш не п'янить, але вона отруйна, то не потрапляє під хукм хамру (п’янкого ), а приймає хукм отрути. У такому випадку заборонено використовування отрути для завдання шкоди собі або оточуючим і продукт є чистим, якщо не переданий текст про те, що він - нечистота (наджас).

Якщо ж отриманий продукт п'янить, то він потрапляє під хукм хамру і в такому випадку він заборонений не лише для пиття, але в усіх десяти положеннях.

Що стосується моторного палива змішаного зі спиртом (алкоголем), то тут також червона лінія: якщо суть цієї суміші, якщо її випити, п'янить, то приймає хукм спирту, а якщо ж є отрутою, то приймає хукм отрути. Це положення визначається спеціалістами.


Ваш брат Ата ібн Халіл Абу Рашта

13 зуль-када 1434
19/09/2013

 (Низка відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів його сторінки у Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=213248048843280

Відповідь на питання стосовно спирту та його використання

Адресований до: Ghadeer Rooz - Manal Bader – Мустафа Абд аль-'Алі – Абу Махмауд Халілі – Ікліль Джабаль

Питання:

1 - Ghadeer Rooz: проте, о, Шейху, сьогодні вносять до спирту різноманітні отруйні добавки, які протидіють сп’янінню – таким чином, нова суміш не є тією, що п’янить, а тому питання тут: чи являє собою «отруйний технічний сприт для виготовлення пахощів» нечистоту (наджас, який порушує чистоту (тахара) одягу?
2 – Абу Махмауд Халілі: спирти, які містяться у пахощах – двох видів: той, що п’янить – етиловий, та метиловий спирт – отрута. Хіба хукм стосовно них один?
3 - Мустафа Абд аль-'Алі: а  якщо він не придатний для вживання?,о, Шейху!
4 – Ікліль Джабаль: чи поширюється цей хукм (рішення) на лікарняні препарати? Зокрема, коли багата кількість очищувальних засобів у більшості галузей охорони  здоров’я представляють собою спиртову продукцію «етанол + ізопропанол», і навіть засіб для полоскання рота.  Також ми використовуємо спирт у фармацевтичній промисловості у якості розчинника або консерванту.  
5 - Manal Bader: Ассаламу алейкум, дорогий шейху! Нехай благословить вас Аллах, як ви люб’язно згадали вище, що спирт, якщо вжити його – приводить до сп’яніння … у той час, як спирт також використовується у дезодорантах, духах, лосьйонах та кремах для обличчя … У цих випадках вони не можуть бути вжиті всередину (випиті) (у зв’язку  з тим, що змінився їх хімічний склад). Який же хукм стосовно них?)

Одночасно з цим, паливо для наших машин також є похідною від спирту, такий же хукм заборони і тут? Нехай воздасть  Аллах благом та захистить Вас.    

Відповідь:

Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!

Питання схожі, тому я об’єднав  відповідь на них у наступному:

1 – існує спирт, який носить назву метил, і мені сказали, що він не п’янить, проте є смертельною отрутою, і паливний сприт із категорії метилу, який добувається із тирси і т.д., вживання якого приводить до втрати зору та смерті протягом декількох днів. Тому метил не є алкоголем (той, що п’янить), і на нього не поширюється хукм того, що п’янить (хамра), а отож, і не є нечистотою (наджасою) і не є забороненим. Окрім як якщо він використовується як отрута, у такому випадку підпадає під правило завдавання шкоди. Вивів Ібн Маджа від Убадата бні Соміт, що «Посланець Аллаха визначив, що нема завдавання шкоди та відповіді завдаванням шкоди».   

2 – також існує спирт, який називається етиловим, який використовується у напоях, що п’янять, дистиляції, та медичний спирт із цього ж роду. Також етиловий спирт використовується у виробництві як консервант для деяких продуктів, і як осушувач вологи і у якості розчинника для деяких лугових та жирів, у якості антифриза, а також у якості розчинника ароматичних матеріалів одеколонів та духів, і використовується у виробництві деяких столярних матеріалів. Це використання підрозділяється на три види:

А)сфера, де сприт використовується як розчинник і тільки, або як добавка до деяких матеріалів. При такому використанні алкоголь не  втрачає своїх якостей та особливостей, навпаки, продовжує зберігати свій склад та дію, що п’янить. Використання у цій сфері заборонено повністю, як наприклад – одеколон. Тому користування одеколоном не дозволено, і він є нечистотою (наджас), тому що нечистота (наджас) входить до його складу, і алкоголь продовжує зберігати свою властивість, що п’янить. Тобто цей продукт, змішаний з хамром (спиртом) а хамр – нечистота (наджас). Доказом цьому слугує наступне:

Вивів Даракъутні від аль-Хушаній, який сказав: Я сказав: О, Посланець Аллаха, ми змішуємося з многобожниками, і нема у нас ані казанів та посуду, окрім їх посуду. Він сказав: «Уникайте цього наскільки зможете, а якщо не знайдете, мийте його водою, тому що вода очистить їх, а потім готуйте в них їжу». Так Посланець Аллаха сказав: «тому що вода очистить їх». , тобто посуд був забруднений нечистотами (наджаса) з причини поміщення у них хамра (того, що п’янить), та очищувалась вона водою – це і є доказом того, що хамр – нечистота (наджас). Питання стосувалось саме посуду, у якому був хамр (те, що п’янить  ), як це прийшло у передачі аль-Хушаній: Абу Давуд передає від Абу Саъляба аль-Хушаній, що він спитав Посланця Аллаха ﷺ, сказав: «ми сусіди з володарями писання, і вони готують у своїх казанах свинину та п’ють із свого посуду вино. На що Посланець Аллаха ﷺ відповів: якщо ви знайдете інший (посуд), то їжте та пийте із нього, а якщо не знайдете іншого, то мийте (очищуйте) їх посуд водою, а потім їжте та пийте із нього». Тобто свинина та хамр (те, що п’янить) – нечистоти, тому їх посуд також покривається нечистотою, що робить обов’язковим  очищення її водою перед використанням.  
   
Б)сфера, де спирт втрачає свої якості, втрачаючи особливість, що п’янить, у результаті із нього та із іншого елементу утворюється новий  продукт, який має опис, що відрізняється від описів алкоголю, але він не є отруйним. Такий продукт є новим, на який не поширюється хукм (рішення) про хамр (те, що п’янить), залишаючись чистим, як і будь-який інший продукт, на який поширюються правило: «основа у речах дозвіл доти, доки нема доказів про її заборону».

В)сфера, де спирт втрачає свої якості, втрачаючи особливість, що п’янить, у результаті чого із нього та іншого елемента утворюється новий продукт, який має опис, який відрізняється від описів алкоголю, проте він є отруйним. Такий продукт підпадає під хукм отрути: чистий, проте його використання заборонено для питва, або ж завдавання шкоди собі або оточуючим.  

3 – звідси, етиловий спирт, якщо змішаний з іншими елементами, то хукм (рішення) стосовно цієї речі буде залежати від знання: втратив етиловий спирт свою особливість п'янити або ні, і є отриманий продукт отрутою чи ні...А це потребує розуміння реальності обізнаними спеціалістами. І якщо науково або практично підтверджується, що дана суміш п'янить, то на неї розповсюджується хукм хамру, що вказує на те, що етил у цій суміші не втратив своїх якостей і особливостей. Однак якщо науково або практично підтверджується, що дана суміш не п'янить і не є отрутою, то в такому випадку на неї не розповсюджується хукм хамру чи хукм отрути. Якщо ж науково або практично підтверджено, що дана суміш не п'янить, але при цьому це отрута, то в такому випадку вона не приймає хукм хамру, однак на неї розповсюджується хукм використання отрути.

Звідси:

- питання Ghadeer Rooz, який говорить: «сьогодні вносять в спирт різні отруйні добавки, що перешкоджають сп'янінню – таким чином, нова суміш не є п'янючою», відповіддю на нього будуть: якщо спеціалісти підтвердили тобі, що дана суміш не є п'янючою, однак є отрутою, у такому випадку на неї не розповсюджується хукм хамру і вона не є нечистотою (наджас). Однак вона потрапляє під хукм отрути, адже її використання у їжу або завдання нею шкоди оточуючим є справою забороненою.

- питання брата Абу Махмуда Халілі: «спирти, що знаходяться у пахощах – двох видів: п'янкий – етиловий, і метиловий спирт – отрута. Хіба хукм у відношенні них один?».

Відповідь: ні, їх хукм не один. До п'янкого застосовується хукм хамру (п'янкого), а змішаний метиловим спиртом — отрута, тому приймає хукм отрути. Однак пахощі, як мені це пояснили, не розбавляють метиловим спиртом, а навпаки етиловим. Тому шукай підтвердження на це питання у спеціалістів, тому що хукм пов'язаний з цим: або вона п'янка, або отрута, не п'янка.
Питання брата Мустафи Абд аль-'Алі: «а якщо він не придатний для вживання, о, Шейху?».

Якщо отримана суміш(продукт) – п'янить, як одеколон, тоді потрапляє під хукм хамру, а хамр (п'янке) заборонений в десяти положеннях, як це передав Тірмізій від Анаса ібн Маліка, який сказав: «Посланець Аллаха ﷺ прокляв у хамрі (вино) десятьох: того, хто давить вино, того, хто просить робити це, того, хто п'є вино, того, хто доставляє його, того, кому його доставляють, того, хто наливає його, того, хто продає його, того, хто отримує за це гроші, того, хто купує його, і того, для кого його купують». Тому кожне з цих десяти заборонене.

Питання брата Ікліль Джабаль: чи розповсюджується цей хукм (рішення) на лікарські препарати? В особливості, коли велика кількість очисних засобів у більшості галузей охорони здоров'я являють собою спиртову продукцію"етанол + ізопропанол", і навіть засіб для полоскання рота. Також ми використовуємо спирт у фармацевтичній промисловості у якості розчинника або консерванту.

Відповідь на це наступна: використовування хамра (п'янкого) в ліках, а також ліки, що містять хамр (п'янке, спирт)… хукм (рішення по ньому), що воно дозволене, але небажане (макрух), доказ на це:
Вивів Ібн Маджа від Таріка ібн Сувейд аль-Хадрамій, який сказав: «Я спитав: о Посланець Аллаха, в наших землях виноград, який ми вичавлюємо і п'ємо. Він сказав: ні. Тоді я знову запитав: але ми і лікуємо ним наших хворих. Він відповів: це не лікування, це отрута». У цьому заборона на використовування нечистот (наджаса) або ж заборона “хамру” (вино) у якості лікування. Однак Посланець Аллаха ﷺ дозволив лікування нечистотою (наджасом) – «верблюжою сечею», вивів аль-Бухарі від Анаса (р.а.): «Люди з Укаля або Урейни прибули в Медину і захворіли, і Пророк ﷺ велів їм відправитися до верблюдів і випити їх сечі і молока...»,  захворіли – тобто через непідходящий клімат. Так Посланець Аллаха ﷺ дозволив їм лікуватися сечею верблюдів, а це нечистота (наджас). Також він дозволив лікування забороненим «одяг із шовку». Вивів Тірмізій і Ахмад, текст належить Тірмізій по шляху Анаса, що «Абдуррахман ібн Ауф і Зубейр ібн Аввам поскаржилися Посланцю Аллаха ﷺ на чесотку в одному з боїв, тоді він ﷺ дозволив їм надіти одяг з шовку. Анас сказав: і я бачив його на них». Ці два хадіси каріна (вказання), що заборона в хадісі Ібн Маджа не рішучий, тобто лікування нечистотами (наджаса) і забороненим — макрух(небажано).

Тому використання ліків, у складі яких є спирт — дозволене, але небажане (макрух) і краще не використовувати спирт (алкоголь) при виготовленні ліків. Однак якщо він був використаний у виготовленні ліків, то хукм (рішення) — макрух, і також, якщо хворий застосовує ліки, у складі яких спирт — то це макрух (небажане). Усе це стосується сумішей зі спиртом, які є ліками за думкою спеціалістів, а не як інакше.

Питання брата Manal Bader:

Ассаламу алейкум, шановний шейх! Нехай благословить вас Аллах, як ви люб'язно зазначили вище, що спирт якщо вжити його – приводить до сп'яніння… у той час, як спирт також використовується в дезодорантах,парфумах,  лосьйонах і кремах для обличчя… У цих випадках вони не можуть бути вжиті всередину (випиті) (у зв'язку з  тим, що змінився їх хімічний склад). Який же хукм у відношенні них? Одночасно з цим, паливо для наших машин також є похідною від спирту, такий же хукм заборони і тут? Нехай віддасть Аллах благом і захистить Вас.

Відповідь: ти зазначив вид спирту «SD», або алкоголь хімічно оброблений, називаючи його «отруйний етанол», я ж не знаю, цей виріб потрапляє під етил чи метил. Тут червоною лінією є — якщо отримана суміш не п'янить, але вона отруйна, то не потрапляє під хукм хамру (п’янкого ), а приймає хукм отрути. У такому випадку заборонено використовування отрути для завдання шкоди собі або оточуючим і продукт є чистим, якщо не переданий текст про те, що він - нечистота (наджас).

Якщо ж отриманий продукт п'янить, то він потрапляє під хукм хамру і в такому випадку він заборонений не лише для пиття, але в усіх десяти положеннях.

Що стосується моторного палива змішаного зі спиртом (алкоголем), то тут також червона лінія: якщо суть цієї суміші, якщо її випити, п'янить, то приймає хукм спирту, а якщо ж є отрутою, то приймає хукм отрути. Це положення визначається спеціалістами.


Ваш брат Ата ібн Халіл Абу Рашта

13 зуль-када 1434
19/09/2013

 (Низка відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів його сторінки у Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=213248048843280

Головне меню