Парламент шукає привід, щоб узаконити лихварство через форум, де взяли участь вчені

Прес-релізи ЦІО
Друкарня
Будьте-но пильними, шановні вчені Ісламу, щоб не дозволити заборонене Аллахом!

Після довгих суперечок у парламенті Судану стосовно питання дозволу відсоткових кредитів з метою побудови двох загат на річці Атбара та Сєтітє (Текезє) поруч із новим аеропортом у Хартумі, голова парламенту провів форум з метою обговорення одного лише питання: або усі підписуються під реалізацією контрактів, та беремо кредити під приводом нагальної потреби, застосовуючи правило «Нагальна потреба дозволяє заборонене», (Дарурат тубику махзурат), або постає питання щодо необхідності взагалі передивитися цю фетву. До участі у форумі було запрошено вчених Исламу, фахівців з галузі економіки, разом із депутатами, які також взяли участь.

У минулому парламент Судану кілька разів більшістю голосів намагався просунути законопроект щодо дозволу брати відсоткові кредити. Ми дякуємо деяких членів парламенту, які виступили проти та стали на заваді прийняттю цих угод, розцінивши це як лихварство. Ми хочемо потиснути їм руки та прохаємо і надалі залишатись хранителями Ісламу. Бо, завдяки їх діям на користь призупинення даного законопроекту, голова парламенту був вимушений зупинити рішення щодо взяття кредитів.

Лихварство стало забороненим через наявність категоричного доказу у Корані на це. І не існує жодного тексту, ані у Корані, ані у Сунні Пророка Аллаха (с.а.в.), який би при існуванні нагальної потреби у якості винятку дозволяв би відсотковий ріст. Таким чином, допоки існують небеса і земля, заборона продовжує залишатись такою. Всевишній Аллах говорить:


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَذَرُوا مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَذَرُوا مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
«О ті, які увірували! Бійтеся Аллаха та не беріть решту частини лихви, якщо ви є віруючими. Але якщо ви не зробите цього, то знайте, що Аллах та Його Посланець об’являють вам війну. А якщо ви покаєтесь, то вам залишиться ваш початковий капітал. Ви не вчините несправедливо, і з вами не вчинять несправедливо». (2:278-279).
Стосовно ж розмови про існування нагальної потреби та проведення у якості аргументу на дозвіл відсоткового рісту аналогію (къияс) із вживанням у їжу мертвлячини, згідно до наступного айату:

حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ
«Вам заборонені мертвлячина, …» (5:3)
то цьому нема місця, тому що аналогія потребує наявності шаріатського мотивування (іллята), а не на основі розуму. Цей іллят повинен бути зрозумілим описом, а не першообразним іменем, тому у даному айаті або айатах, де мова йдеться щодо дозволу їжі та напоїв, не може мати місце іллят, з якого можна було б вивести рішення щодо дозволу відсоткового рісту (ріба).

Іллят, який є у правилі «У разі нагальної  потреби, яка може призвести до загибелі людини, якщо вона не буде їсти або пити» не здійснюється у питанні лихварства. Також про це не казав жоден вчений факір, або ті, до кого є довіра, які знайомі з принципами виведення закону по аналогії (кияса), враховуючи те, що вони також були обізнані про те,що той, хто бере суму під відсоток у більшості випадків робить це через необхідність, але, не дивлячись на це, вони подібне не дозволили.


Шановні вчені, яких запрошено на форум у будівлі парламенту:


Покажіть Аллаху, що в вас самих є благо. Скажіть істину і не бійтеся заради Аллаха нікого, навіть якщо підпадете під осудження. Не їжте за рахунок своєї релігії, намагаючись отримати прихильність правителя.

Тримайтесь за Аллаха у вашій релігії, будьте з Аллахом заради вашої Умми. Усі наші біди породжено через відхилення від норм Ісламу та прямуванню за своїми пристрастями.


Всевишній Аллах каже:

وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ
«Не огортайте істину брехнею і не приховуйте істину, тоді як ви знаєте її» (2:42)

Ібрахім Усман (Абу Халіл)
Офіційний представник ХТ, Судан
Інформаційний офіс
Хiзб ут-Тахрір Судан
№ H.t.s.
24 Середa, 29 джумада вус-сани 1432 г.х.
01/06/2011