Арабський центр політичних досліджень в ад-Дохі о вівторка 08 жовтня 2012 закінчив роботу конференції, яка пройшла під назвою «Ісламісти та демократична система правління…експерименти та тенденції», на якій низка дослідників, академіків та «ісламських» політиків розбирали питання Ісламу та демократії у період Арабської весни з метою «вироблення оптимальних шляхів для підтримки демократичних цінностей, свободи та праведного правління в арабському світі».
Згідно з веб-сторінкою Арабського центру політичних досліджень, висунуті на конференції теми чітко передбачали мету збуту, прийняття та розповсюдження ідеї демократії, використовуючи при цьому різноманітні приводи. Наведемо їх у стислому викладі:
1 –Зв'язок релігії з державою. За думкою організаторів конференції, релігія є «духовним та світоглядним питанням. Демократія ж за своєю формою слугує системою правління, а отож політичним питанням». Заклик до відділення релігії від життя (тобто нова світська релігія) вимагає укладення ісламського законодавства (шаріат) у стіни «мечеті» та відділення його від втручання у справи суспільства та політики.
2 –Прикрашання світськості та зменшення суперечностей між ним та Ісламом через твердження про те, що світськість є процедурним механізмом, який регулює передачу влади та управління», а ніяк не атеїстична філософія, заснована на твердженні людини у роли бога-управителя, який видає закони за своїми примхами та бажаннями.
3 –Прикрашання демократії, яку вони вважають «будуванням політичної системи, яка дозволяє мати та обирати представників за допомогою виборів. У той же час означає контроль над обраними представниками та визначення тимчасового строку для представників, щоб влада не перетворилася на свавілля». При цьому вони роблять акцент на те, що демократія не слугує якоюсь точкою зору відносно релігії, а являє собою лише точку зору на правління. Отже немає жодної суперечності між демократією та Ісламом. Деякі з них заявили про те, що «Іслам не забороняє запозичувати мудрість інших народів. Так, за їх думкою, такі ідеї, як «демократична громадянська держава, рівність і політичний плюралізм є мудрістю інших народів». Так, організація «аль-Азхар» видала документ під назвою «уставний документ демократії, рівності та плюралізму, щоб надати «азхарівську» законність демократії. Цей документ схожий на паперовий документ, який був закладений Ісламом на світанку Ісламу».
4 –Хибне твердження про те, що «більша частина ісламістів переконані демократією», що «ісламська тенденція усе більше впевнюється у побудові громадянської держави, яка буде черпати свою законність від народу». За словами організаторів конференції, «матеріали конференції «торкнулися усіх складових частин політичного Ісламу».
5 –Деякі організатори пішли далі і висунули вимогу рухам політичного Ісламу заснувати модель сучасної демократії. Низка дослідників підкреслили «необхідність розвитку степеню теорії та практики ісламських рухів, а не лише обмежуватися тільки визнанням механізмів демократизації». Вони зазначили необхідність переходу їх на бездоганну політичну конкуренцію, обертання влади, шанування конституції, терпимість до різних думок та незгод». Один із дослідників назвав це практичним розумінням демократії. Необхідно у теперішній період демократизації, щоб ісламські рухи прийняли філософське визначення та суть демократії, а також центральність питань свободи та рівності у їх філософському сенсі».
6 – «Питання громадянства та демократичних перетворень зайняли головне місце у дискусіях у ході засідань конференції. Учасники конференції, у тому числі представники ісламських рухів, майже одноголосно зійшлися на тому, що демократичні перетворення в арабських країнах повинні бути скеровані на встановлення демократичної держави (або громадянської держави, як називають це деякі з них). При цьому, акцент робився на принципи свободи, справедливості та рівності, як основи для цієї держави».
Такими були загальні назви обговорень та думок, піднятих на цій «підготованій» конференції, яка пройшла у межах серії семінарів західної ідейної атаки на ісламську Умму, які скеровані на дискредитацію ісламської доктрини (акиди). Доктрини, заснованої на щирому єдинобожжі та не наданні Аллаху співтоваришів, а також на забороні самостійного дозволу та заборони без звернення до божественного Одкровення. Окрім цього, дана атака скерована на паплюження закарбованого віками ісламського законодавства, захищеного у незрівнянній Книзі Аллаха, яку Господь світів зберіг для усього людства в усі часи та місця.
Хізб ут-Тахрір , зі свого боку, бажає викрити ісламській спільноті цю ланку у ланцюгу змови проти її релігії, доктрини та шаріату. І у зв’язку з цим ми заявляємо наступне:
1 –Іслам чистий від безбожної світськості, взагалі та зокрема. Їм не допоможуть їх хитрощі та трюки через прикрашання її отрути, омани та безбожності. Будь-який заклик до бездіяльності законів Аллаха під твердженням різності між релігією та життям, або до перекручування послання Ісламу через перетворення його у священицьке служіння виключно за стінами мечеті та межами совісті індивіда без жодного управління усіх громадських справ. Будь-який такий заклик – це вигадане нововведення (єресь) у релігію Аллаха, яке не має під собою жодної основи, ані, навіть, чогось подібного основі, щоб можна було виправдати його. Посланець Аллаха ﷺ сказав: «…хто внесе щось нове у нашу релігію, що не виходить з неї, то від нього буде відкинуте». Це хибне твердження про те, що світськість є лише нейтральним механізмом, який слугує на загальне благо, і не висловлює будь-яку релігійну спрямованість. Адже релігія є особистою справою між людиною та самим собою, і така «релігійність» не суперечить, за їх думкою, релігії світськості. Усе це великий наклеп та підробка реальності світськості, яка визначає людину законодавцем, а точніше суддею та господом, який має право забороняти або дозволяти. Тому така «релігія» знаходиться у цілковитій суперечності Ісламу
.
2 –Ісламське законодавство ставить в обов’язок мусульманам, як індивідам так і громадським організаціям, звертатися в усіх малих та великих питаннях до законодавства їх Господа. Всевишній Аллах каже:
إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۚ أَمَرَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ
«Правління (рішення) належить лише Аллаху. Він звелів, щоб ви не поклонялися нікому, окрім Нього. Це і є права віра, але більшість людей не знають» (12:40).
قُلْ إِنَّ الْأَمْرَ كُلَّهُ لِلَّهِ ۗ يُخْفُونَ فِي أَنفُسِهِم مَّا لَا يُبْدُونَ لَكَ ۖ
«Чи є для нас у цій справі якась участь?» Скажи: «Справи цілком належать Аллаху». (03:154).
وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَٰذَا حَلَالٌ وَهَٰذَا حَرَامٌ
«Не вирікайте своїми устами брехню, стверджуючи, що це – дозволено, а те – заборонено» (16:116).
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ
«Ті ж, які не приймають рішень згідно з тим, що ниспослав Аллах, є невіруючими» (05:44).
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
«Ті ж, які не приймають рішень згідно з тим, що ниспослав Аллах, є беззаконниками» (05:45).
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
«Ті ж, які не правлять згідно з тим, що ниспослав Аллах, є нечестивцями2 (05:47).
3 –Твердження про те, що Іслам не забороняє користуватися досвідом інших народів та запозичувати у них корисні речі, є введенням в оману людей та змішування правди з брехнею. Так, немає нічого поганого, якщо мусульмани скористуються науковими та виробничими винаходами інших, які стосуються матеріальних форм речей і не мають зв’язку до дозволяння (тахліль) та заборони (тахрім). Що ж стосується питань законотворчості, то мусульманину не дозволяється черпати дозвіл (тахліль), заборони (тахрім) із законів попередніх пророків після ниспослання ісламського законодавства, яке скасовує усі попередні до нього законодавства. У благородному хадісі Посланець Аллаха ﷺ каже: «Клянусь Тим, у чиїй длані моя душа. Якщо б Муса був живий, то йому нічого не залишалося б робити, окрім як послідувати за мною» (Збірка Ібн Абу Шейба). Невже Іслам забороняє мусульманам слідувати за законодавством попередніх пророків, щоб дозволити звертатися за рішеннями до забаганок та обмеженої свідомості людей? Аллах пречистий від цього, воістину, вищезгадані твердження - це цілковита брехня!
4 –Раніше Хізб ут-Тахрір пояснював шаріатську постанову відносно явних шаріатських суперечностей, які містяться у сумнозвісному документі аль-Азхарі, а також їх спроби обдурити Умму, стверджуючи про відсутність суперечності між Ісламом та демократією. Хто цікавиться цим питанням, може звернутися до наших видань з цієї теми. Нам хотілося б додати та заявити, що навіть якщо сьогодні уся ісламська Умма зійдеться на дозволенні злочину лихварства, це ані в жодній мирі не скасує заборонність лихварства, яка приводиться в однозначному тексті Благородного Корану. Як би не старалися брехуни грати текстами шаріату та тлумачити їх у перекрученому вигляді. Однак, Всевишній Аллах направив цій Уммі виняткових вчених та хоробрих мужів, які не бояться заради Аллаха докору жодного ганьбителя. Багато хто з них вже пояснили зухвальство цієї азхарівської угоди у відношенні релігії Аллаха. Усі ми впевнені в обіцянці Аллаха про те, що піна зникне у засохлому вигляді, навіть якщо через деякий час. І подібно до того, як зірвалися маски диктаторів, які безчинствували та воювали проти Аллаха та Його Посланця на протязі десятиліть, наблизився той час, коли спадуть маски тих, хто торгується релігією Аллаха. Що стосується їх хибного твердження про те, що матеріали конференції «торкнулися усіх складових частин політичного Ісламу», то це неправда та нахабна брехня. Так, були озвучені низка голосів, одурманених культурою «Дядька Сему» із числа тих, хто бігає за ним, щоб заручитися його прихильністю, навіть якщо у збиток своїй релігії. Однак усі вони зовсім не представляють ісламську Умму. Ісламську умму представляють лише ті, хто заявляють відкрито істину. І не важливо, мало їх або багато. Оскільки немає жодної шани тому, хто черпає підтримку від ворогів Умми, наскільки б вони не пишалися своїми матеріальними можливостями, які не мають жодної ваги на терезах істини, на яких тримаються небеса та земля.
5 –Відносно наведеного нами і озвученого на конференції п’ятого приводу заклику ісламських рухів до прийняття демократичної філософії та її доктрини, який викриває вкрай зрозуміло істинний задум цієї конференції. Також відносно усіх попередніх аналогічних конференцій, скерованих на навіювання людям думки про те, що демократія та Іслам є двома сторонами однієї медалі. Ми бажаємо виправити тих, хто підняв ісламські гасла та послизнувся у цьому небезпечному місті. Ми закликаємо їх, заради Аллаха, прокинутися від цього недбальства і щиро покаятися перед Аллахом, а також приєднатися до рядів тих, хто відкрито заявляють правду, щоб допомогти релігії Аллаха та піднести Його слово. Як і закликаємо їх відректися від заокеанських господ демократії та світськості. Ми нагадуємо їм слова Всевишнього Аллаха:
وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ ۖ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقِّ ۚ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَٰكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ ۖ فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ ۗ وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ ۚ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ ۚ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنفُسِهِمْ نَادِمِينَ
«Ми ниспослали тобі Писання з істиною у підтвердження колишніх Писань, і для того, щоб воно охороняло їх (або свідчило про них; або піднеслося над ними). Суди ж їх згідно з тим, що ниспослав Аллах, і не потурай їх бажанням, ухиляючись від істини, яка з’явилася до тебе. Кожному з вас Ми встановили закон та шлях. Якщо б Аллах побажав, то зробив би вас однією спільнотою, але Він розділив вас, щоб випробувати вас тим, що Він дарував вам. Змагайтеся ж у добрих справах. Усім вам належить повернутися до Аллаха і Він повідає вам про те, у чому ви розходилися у думках. Суди між ними згідно з тим, що ниспослав Аллах, не потурай їх бажанням та стережися їх, щоб вони не відвернули тебе від частини того, що ниспослав тобі Аллах. Якщо ж вони відвернуться, то знай, що Аллах бажає покарати їх за деякі із їх гріхів. Воістину, багато хто з людей є нечестивцями. Невже вони шукають суду часів невігластва? Чиї рішення можуть бути краще рішень Аллаха для людей впевнених? О ті, які увірували! Не вважайте іудеїв та християн своїми помічниками та друзями, оскільки вони допомагають один одному. Якщо ж хтось із вас вважає їх своїми помічниками та друзями, то він сам є одним із них. Воістину, Аллах не веде прямим шляхом несправедливих людей. Ти бачиш, що ті, чиї серця вражені недугою, поспішають серед них та кажуть: «Ми боїмося, що нас спіткає лихо». Але, можливо, Аллах прийде з перемогою або своїм велінням, і тоді вони стануть жалкувати про те, що приховували в собі». (5:48-52).
6 –Заклик до громадянської держави – це замаскований заклик до світськості. Ми звертаємо увагу синів ісламської Умми на необхідність усвідомленню змов, які проводяться проти ісламської релігії та віровчення (акиди). Імам Ахмад у своїй збірці хадісів «Муснад» повідомляє від аль-Ірбад Ібн Сарія: «Посланець Аллаха ﷺ провів нам таку проповідь, від якої очі заповнилися сльозами, а серця затріпотіли. Ми сказали йому: «О Посланець Аллаха! Воістину, це прощальна проповідь. Що ти нам заповідаєш?» І він сказав: «Я залишив вас на ясному шляху. Ніч його подібна до дню. І від нього відійде після мене лише той, хто бажає загибелі. Хто буде жити з вас, то побачить багато суперечностей. Ви повинні дотримуватися того, що дізналися з моєї Сунни та сунни праведних Халіфів, які йшли прямим шляхом. Ви повинні підкорюватися навіть абіссінському невільнику. Тримайтеся за нього корінними зубами. Воістину, віруючий подібний до верблюда, куди його ведуть, туди він і йде». Передав Ахмад.
وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَىٰ أَمْرِهِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ
«Аллах владний вершити Свої справи, але більшість людей не знають про це» (12:21)
Усман Баххаш
Голова центрального інформаційного офісу ХТ
Центральний
Інформаційний офіс
Хізб ут-Тахрір
№ 30/1433h
Субота, 27 Зу аль-Каада 1433 р.х.
13/10/2012