Скасування податків та митних зборів на товари… між несумісністю уряду та правління Шаріатом

Судан
Друкарня

Голова економічного сектору «Національного конгресу» у штаті Хартум – правлячої партії – однозначно постановив про відсутність будь-якого напряму для скасування податків та митних зборів на товари першої необхідності у зв’язку з ростом цін, назвавши це неможливим та економічно невірним.

У той самий час порахував ціноутворення товарів абсолютно неприпустимим за Шаріатом, оскільки в цьому не буде справедливості: або це буде пригнобленням продавця, якщо ціна менша за вартість, або пригнобленням покупця, якщо ціну було завищено.

Той, хто слухає промову цього посадовця, коли він каже про Шаріат, пригноблення та справедливість, то спадає на думку, наче правлячий режим дотримується Шаріату і не суперечить йому. Реальність же повністю скасовує це, і навіть слова цієї людини самі підтверджують віддаленість режиму від Ісламу і його законів. А інакше, то хай скаже нам цей посадовець, або хтось інший з урядових посадовців, яким є Шаріатський хукм (постанова) про оподаткування товарів та послуг? Яким є хукм (постанова) про стягування митних зборів на товари, які ввозяться? Чому цей посадовець сказав, що скасування податків та митних зборів економічно невірна, і не каже про це з позиції Шаріату, як він зробив це у питанні ціноутворення?!

Чи він приймає закони Аллаха згідно зі своїми пристрастями і бажанням так само, як це робили євреї, про які і про ті, хто послідував за їх прикладом у прийнятті деяких законів і відмові від інших, сказав Всевишній:

أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذَلِكَ مِنْكُمْ إِلا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ

«Невже ви станете вірувати в одну частину Писання і відкидати іншу частину? Відплатою тому, хто чинить подібне, буде ганьба у мирському житті, а в День воскресіння вони будуть піддані іще більш жахливим мукам. Аллах не знаходиться у неведенні про те, що ви коїте» (2:85).

Так, ціноутворення дійсно недозволено за Шаріатом, оскільки Посланець Аллаха ﷺ назвав це пригнобленням…коли піднялися ціни в його епоху, люди сказали: встанови для нас ціни, о Посланець Аллаха. На що він відповів: «Воістину, Аллах – Створюючий, Стискаючий та Розтискаючий, Той, Хто дає життєвий наділ і Призначає ціну. Я хочу постати перед Аллахом, і щоб ніхто не вимагав з мене відплати за несправедливість, яку можливо завдав йому у його майні і крові».

Саме Посланець Аллаха ﷺ заборонив стягувати податки на товари та послуги, оскільки податок приводить до підвищення цін та дорожнечі. Також стягуване майно є податком на товари та послуги і вважається незаконним поїданням майна людей. Посланець Аллаха ﷺ каже: «Хто втрутився у ціни на майно мусульман, щоб підняти їх, то в Аллаха є повне право кинути його у вогонь в Судний день». Також Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Не дозволено майно мусульманина, окрім як за його доброю волею», а мусульманин відає своє майно за добрю волею лише тоді, коли це відбувається згідно з Шаріатом.

Також він ﷺ заборонив брати митні збори на товари, що ввозяться. Посланець Аллаха сказав: «Не ввійде в Рай збирач мита», і мито – це десятина, яка стягується з товарів на кордонах держави і пропускних пунктах, і це сьогодні називається митним збором.

Що ж стосується розмови про справедливість, то цей режим і всі подібні до нього з сучасних вигаданих правових систем далекі від справедливості в реальності і за Шаріатом:
Відносно реальності, то яка може бути справедливість у додаванні податку на товар, який купує бідний та нужденний, багатий та заможний?! Яка може бути справедливість у тому, що правитель і його оточення живуть у статку й розкоші, а більшість людей живуть у бідності і голоді?!

Відносно же Шаріату, то будь-яка інша система, окрім системи Господа світів, є несправедливою системою, згідно з текстами Благородного Корану, Всевишній Аллах каже:

وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ  

«Ті ж, які не приймають рішень у відповідності з тим, що ниспослав Аллах, є беззаконниками» (5:45).

Ця Умма не вийде з жалюгідного існування та вигадок правителів, окрім як за допомогою посиленої роботи зі встановлення системи Праведного Халіфату за методом пророкування, у затінку якого справедливість, доброта та милосердя.


Ібрахім Усман (Абу Халіл)
Офіційний представник Хізб ут-Тахрір Судан
Вівторок, 14 Зуль-када 1435 р.х.
09/09/2014
№ H.T.S. 41/2014