У новинах від 26–27.02.2017 місцевими виданнями було опубліковано повідомлення про те, що «Вища Рада по релігійній ознаці» у провінції Хартум (Судан) зупинила діяльність двох імамів центральної мечеті аль-Кабір у місті Хартум — імама Кємаля Різка та імама Ісмаіла Хакіма.
Рішення про їх відсторонення було виражено в усній формі з боку виконавчого директора мечеті, без письмових повідомлень. Імам Кємаль Різк в інтерв’ю суданській газеті «Ахіру Ляхза» 26.02.2017 сказав, що виконує обов’язки імама у мечеті ось вже 23 роки і не виключає, що причиною його звільнення став спосіб ведення проповідей, який не схвалюється деякими сторонами. У свою чергу, газета «Сайха» опублікувала о понеділка 27.02.2017 текст інтерв’ю, взятого у імама Ісмаіла Хакіма, який на питання «чи є у державі сторона, яка спричинила фінансовий вплив на тих, хто відповідає за мінбар?» відповів, що боїться того, «як би процес відсторонення його від посади не був пов’язаний з політикою затуляння пельок, яка цілком могла початися з мінбарів мечетей», вказуючи тим самим, що не бачить ніяких нововведень у проповідях, через які можна було б звільняти з посади, тому що усі нинішні проповіді присвячені тим же самим темам, які так само піднімались протягом минулих років.
Ясно, що уряд Судану приступив до квапливого запровадження американського проекту по перетворенню Судану у світську країну та усуненню Ісламу, для чого вже зараз треба почати затуляти роти, які говорять правду. Звільнення імамів з посад п’ятничних проповідників — це війна проти релігії Аллаха заради вдоволення Америки. У серпні 2016 р. міністр вакуфів Аммар аль-Міргані видав наказ про заборону влаштовувати релігійні уроки та займатися розмовами про релігію на ринках та у громадських місцях, після чого додав: «Прийнято багато наказів для того, щоб у майбутньому скерувати релігійний заклик у країні по мирному руслу». 18.06.2016 він вже заявляв, що «проповіді повинні бути зрозумілі тим, хто молиться, і не можна, щоб імам під час п’ятничної проповіді говорив громадськості про справи правління», додавши, що «вкрай необхідно реформувати курс релігійної проповіді». На програмі «Радіо-конференція» 22.04.2016 він попереджав імамів про те, щоб ті не виступали з нападками на адресу міністрів та державних чиновників під час п’ятничних проповідей. Міністерство вакуфів Судану 28.04.2016 збирало конференцію, яка стосувалась тем тероризму та екстремізму у контексті конференції у Вашингтоні на ту ж тему, що проводилась Держдепом США 17–19.02.2015 з метою звинуватити Іслам та обмежити його вплив, навісивши ярлик тероризму та екстремізму на ісламських діячів. Раніше міністр закордонних справ Судану заявляв повпреду президента США про релігійну свободу, до якої він прагне,сказавши: «Судан — це держава без релігії» (газета «Йоуму талій», 05.08.2015).
Зусиллями місцевих правителів реальність життя у Судані складається такою, якою її хоче бачити Америка, а саме — щоб у Судані у Ісламу не було ролі у політиці, у громадському житті людей, щоб народ не вимагав втілення законів Шаріату , щоб він піддавав звіту правителів на основі Ісламу, як це належить робити мусульманам. Америка бажає обмежити Іслам та стиснути його лише до ритуалів поклоніння, щоб межею Ісламу було рішення справ окремої особистості, а не суспільства, тобто вона бажає зробити із нього священицьку релігію, що не має зв’язку з життям суспільства, продовжуючи усувати закони Шаріату, одночасно нав’язуючи усе більше місцеві, вигадані закони, використовуючи ісламські гасла тільки лише для підтримання свого авторитету серед населення .
يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
«Вони хочуть загасити світло Аллаха своїми вустами. Проте Аллах не допустить цього і завершить поширення Свого світла, навіть якщо це ненависно невіруючим» (9:32).
Усе це робиться правителями Судану заради вдоволення Америки, для нормалізації стосунків з нею у надії, що такі дії виведуть Судан із міжнародного списку «держав, які спонсорують тероризм».
Підступи, які плете Америка проти Ісламу та мусульман, реалі заторами яких є правителі Судану, приречені на поразку, з волі Аллаха. Наша епоха, безумовно, є епохою Ісламу та його держави Другого Праведного Халіфату за методом пророцтва, як би не хитрувала Америка. Прийде день, і тирани дізнаються, до якого результату вони прийдуть.
Ібрахім Усман (Абу Халіл)
Офіційний представник Хізб ут-Тахрір у Судані
Середа, 2 Джумада ас-сані 1438 р.х.
01.03.2017 р.
№ H.T.S. 29/1438