Новина:
Доктор Абд аль-Атій Ахмад Мухаммад, викладач політології, виступив із доповіддю про імама Мухаммада Абдо, який очолює великий просвітницький рух для популяризації громадянськості та світськості. Він заявив, що, можливо, іще не було подібного руху у нашу епоху, який би так вирішував цю проблему, адже Мухаммад Абдо закликав до світської влади у противагу ідеї Халіфату. Він закликав до свободи, до дорадчих органів влади серед людей і до шанобливого ставлення до державних законів. Далі він каже, що найбільшим лихом, допущеним імамом, яке вилилося потім проти нього самого, є те, що він не створив для своєї просвітницької школи політичного напряму, який би розвивав просвітницьку думку у бік популяризації світської держави.
Доктор Абд аль-Атій хоче, щоб обов’язково відбулося відділення між релігією та релігійною ідеєю, яка, за його словами, ґрунтується на аджтіхадах і тафсірах, які виводяться людиною лише у межах релігійних взаємовідносин. Також він заявив, що світським державам необхідно шанувати релігію та її роль у формуванні людства. Дана заява прозвучала під час його доповіді під назвою «Імам Мухаммад Абдо: громадянськість та світська держава» під час виставки на міжнародному книжковому ярмарку в Каїрі (Gate Vito 01.31.2015).
Коментар:
1. Мухаммад Абдо очолював цей «реформістський» рух, щоб вкоренити в Уммі західні поняття, далекі від Ісламу. Називати цей рух просвітницьким - є підробленням, оскільки ідея патріотизму (батьківщини) є частиною ідей, заборонених Ісламом, які вважаються смердючими та непридатними для встановлення зв’язку між людьми, якщо вони бажають йти шляхом розвитку. Захід вже використав їх раніше як руйнівний фактор, щоб знищити Ісламську державу, роз’єднати Умму та замінити людям їх ісламський зв'язок між собою на патріотичний, який прив’язує людину до землі та праху. Таким чином, мусульманин, не згодний з ідеєю патріотизму, стає чужим у своїй країні і серед синів Умми. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
من قاتل على عصبية أو دعا إلى عصبية فمات عليها فميتته جاهلية
«Хто бився через «асабійя» (прихильність до угрупування, джаммату, племені, народу) або закликав до «асабійя» і помер на цьому, то смерть його була у невігластві».
2. Вкрай дивовижно те, що доктор бачить дещо схвальне у боротьбі шейха Мухаммада Абдо з Халіфатом і у його заклику до світської держави, а найдивніше – те, що відсутність політичного напряму у цьому русі шейха Мухаммада Абдо, який привів би до розвитку ідеї світської держави, доктор вважає непробачним гріхом, хоча його злочин проти Умми був куди більшим. Раніше він був вістрям війни Англії проти Єгипту та агентом лорда Кемерона, першою людиною серед так званих «лідерів реформ» у Єгипті, які почали насаджувати західний образ життя і у своїй роботі дійшли до того, що стали переймати західні поняття і замінювати ними ісламські закони, які були ниспослані Аллахом – Мудрим, Знаючим.
3. Доктор Абд аль-Атій пропонує обов’язково провести розділення між релігією та релігійною ідеєю, яка, за його словами, ґрунтується на іджтіхадах і тафсірах, які виводяться людиною лише у межах релігійних взаємовідносин. Насправді ж, він хоче віддалити релігію від реалій життя. Таким чином, він розв’яже собі руки для того, щоб загнати релігію у кут, у якому їй залишиться місце лише для обрядів поклоніння та моральності, після чого зробить Іслам священицькою релігією, яка не дуже відрізняється від повністю відокремленого від життя християнства, щоб надати капіталізму, який вироджується, можливість дій, можливість дати скуштувати людям свої цінності, щоб вони почали ганятися за наживою та битися за неї – битися за зиск та тілесні задоволення. Іслам має акиду, яка має розумні докази, і невірні режими намагаються зруйнувати його тим, що нав’язують йому образ поведінки, подібний до спотвореного християнства. Іслам – це завершена релігія, він становить із себе глобальне послання, яке закликає людей виходити з темряви до світла з волі їх Господа.
4. Ідея Халіфату залишиться великим проектом Умми, який має імунітет від спотворень та заломлень, який вистоїть проти стріл, які пускаються проти нього ворогами Умми і їх послідовниками в ісламських землях з ранку до вечору. Його світло скоро осяє цей світ і позбавить мови язики, які захочуть відокремити його від його змісту і відсікти від шаріатських текстів релігії Господа світів – релігії великого Ісламу.
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Шаріф Зейд
Голова інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір/Вілаят Єгипет
18 Рабі ус-сані 1436 р.х.
07.02.2015 р.