Проблеми постійного підвищення тарифів на енергоносії неможливо вирішити у межах капіталістичної системи

Новини та коментарі
Друкарня

Новина:

Дмитро Вовк, голова НКРЕКП (Національна комісія з регулювання у сфері електроенергетики та комунальних послуг) у середу 27 травня 2015р. заявив перед засіданням Кабміну, що встановлююча тарифи НКРКП не бачить можливості пониження цін на газ для населення.

Він підкреслив, що сьогодні, вже навіть після підвищення тарифів, «якщо взяти ціну на газ, що закуповується у Європі, помножити на курс долара і додати усі необхідні податки, то у результаті ціна буде вищою, ніж найвища ціна на газ для населення». Джерело.

Коментар:

3 березня 2015р. НКРЕКП приняла рішення про підвищення тарифів і зокрема тарифів на газ для населення з 1 квітня поточного року. Даним рішенням мінімальний тариф на газ для населення був підвищений у 3.3 рази (3,6грн./куб.м). Окрім цього, було посилено норму споживання газу, через що більша частина споживачів у зимовий період не зможе вміщатися у мінімальний тариф і платитиме за максимальним (7.188грн./куб.м.), тобто буде сплачувати за газ майже у 7 разів дорожче.  

Дане рішення було ухвалене під тиском МВФ як умова надання Україні розширеного фінансування  Extended Fund Facility у розмірі $17.5млрд. У прес-релізі місії МВФ за підсумками її роботи у Києві за 12 лютого 2015р., відносно мети підвищення тарифів на газ, сказано:

«З метою оздоровлення «Нафтогазу», поклавши кінець вимиванню «Нафтогазом» бюджетних коштів, було вирішено впровадити негайне коректування цін на газ та опалення з метою доведення їх до рівню повного відшкодування вартості до квітню 2017 року».

Окрім цього, серед факторів, які вплинули на таке значне підвищення ціни на газ для населення, називаються анексія Криму з боку РФ, війна на Донбасі, трикратне знецінення української національної валюти (Україна купує газ у РФ та за реверсом з Європи у доларах), а також, на думку деяких експертів, той факт, що попередній президент України В. Янукович на протязі довгих років штучно стримував курс валюти і тарифи ЖКГ з метою імітації економічної стабільності. Усі ці фактори привели економіку України до переддефолтного стану, коли вона вимушена звернутися до МВФ за макроекономічною допомогою і природно погоджуватися на усі його вимоги.

За розгляду того, що відбувається, стає зрозуміло, що знецінення валюти і необхідність підняття тарифів на газ до рівню окупності собівартості не є власне причиною ситуації, яка склалася, будучи не більше ніж наслідком. Вони можуть розглядатися причинами лише тоді, коли ми шукаємо рішення даної проблеми виключно у межах капіталістичної ідеології. Якщо ж підійти до даної проблеми, ґрунтуючись на ісламській ідеології, то ці причини стають лише наслідком, а істинні причини виявляються у наступному:

а) Ухвалення Україною, так само як і іншими країнами, що сповідують капіталістичну ідеологію, системи обов’язкової паперової валюти (фіатні гроші).

б) Необґрунтовано завищена ціна на енергоресурси і її постійний ріст унаслідок того, що вони знаходяться в руках приватних власників.

Іслам зобов’язав, щоб валюта держави ґрунтувалася на золото-срібному стандарті, де вона підкріплена на 100% цінним металом. Це виключає такі стрибки валюти, коли вона знецінюється у рази, виключає можливість маніпулювання валютою за допомогою спекулятивних махінацій, так само як з боку так званих міжнародних кредиторів.

Також Іслам заборонив приватну власність на енергоресурси. Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Мусульмани – компаньйони у трьох речах: воді, вогні та пасовиськах». Зі слова «вогонь», який у часи послання Ісламу використовувався у якості засобу обігріву, освітлення та приготування їжі, за допомогою шаріатської аналогії (кияс) виводиться, що енергоносії, будь то нафта або газ, так само як і інші корисні копалини не можуть знаходитися у приватній власності, відносячись до власності громадської.

Таким чином, згідно з Ісламом, з населення (мусульмани це чи не мусульмани) може стягуватися лише собівартість даних ресурсів. І це на відміну від капіталістичної ідеології де внаслідок надання енергоресурсів у приватні руки на усіх етапах, що передують їх доставленню до кінцевого споживача, міститься рента. Додаткова вартість, видобуток, доставка ресурсів на обробляючі заводи і до кінцевого споживача, зберігання та обробка.

Формат даної статті не дозволяє докладно розкрити реальність та позитивні аспекти золото-срібного стандарту і передачі природних копалин до розряду громадської власності. Більш докладно з цим можна ознайомитися у книзі «Економічна система Ісламу», виданій Хізб ут-Тахрір.
 
Таким чином, проблема полягає у самій економічній системі капіталізму, а зовсім не у якихось тимчасових макроекономічних показниках тієї чи іншої країни, так само як не криється вона у бездарній політиці, яка проводилася попереднім президентом і урядом. Усе це не більше ніж наслідки, які не мають нічого спільного з істинними причинами.

Тут слід відзначити, що без відмови від усієї капіталістичної ідеології неможливо впровадити закони про золото-срібну валюту і громадської власності на енергоресурси. І це пов’язано з тим, що приватизація енергоносіїв пов’язана з основною проблемою капіталістичної економіки (задоволення необмежених потреб людей за рахунок обмежених ресурсів) та ідеєю свобод, зокрема свободи власності, з яких витікає можливість і навіть необхідність передачі у приватні руки будь-яких видів товарів та послуг.

Окрім цього, впровадження Україною даних законів неможливе у силу домінування у міжнародній політиці капіталістичних наддержав (США, Англія, Франція та Росія), які примушують до використання паперової валюти, приватизації енергоресурсів та до різноманітних міжнародних інститутів, подібних до МВФ для просування своїх зовнішньополітичних інтересів, майстерно використовуючи ці інструменти для пригноблення волі інших незалежних держав.

Впровадження золото-валютного стандарту і громадської власності на корисні копалини можливе лише у випадку виникнення потужної Ісламської держави Халіфат за методом пророкування, яка почне всебічне виконання ісламської економічної системи. Ця держава, ставши прикладом наслідування для інших держав, зможе протистояти наддержавам, МВФ та іншим структурам, які нав’язують капіталістичну систему всьому світу.


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Голова Інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір в Україні
Фазил Амзаєв
16 Шабан 1436 р.х.
03.06.2015 р.