Новина: шейх аль-Азхара Ахмад ат-Тайіб, виступаючи у програмі «Імам ат-Тайіб» на каналі «CBC», сказав, що у наші дні християни не вважаються ахлюзімма, тому що якщо уважно розглянути причини виникнення цього терміну , то ми знайдемо, що його не було в Ісламській Державі.
Шейх відзначив, що перша Ісламська Держава з’явилась у Медині, і вона не ґрунтувалась на ідеї «ахлюзімма», а ґрунтувалась на ідеї «громадянства мусульман та немусульман».
Коментар: у минулій програмі на цьому ж телеканалі ат-Тайіб сказав: «Нема місця використанню терміну «ахлюзімма» на адресу християн, навпаки, вони — громадяни країни. Також сьогодні неможна використовувати термін «джизья», який залишився в історії. Змінилась система та філософія правління. Іслам ґрунтується на ідеї «громадянства», яка була прийнята Пророком Мухаммадом ﷺ, коли він став правителем першої Ісламської Держави». Також шейх додав: «Ісламська Держава розпалась на багато країн , перестав існувати Ісламський Халіфат, проте людям необхідно втілювати ісламську філософію. Тут нема реальності терміну «ахлюзімма», а є нові, повністю інші системи».
Ат-Тайіб закликає до єднання Ісламу з новими сучасними ідеями, які утворили політичну систему у суспільстві. Мусульмани, на його думку, повинні прийняти західну культуру, яка визначила природу цієї політичної системи, а термін «ахлюзімма», згідно його словам, залишився у минулому.
У тафсірі аяту:
قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ
«Бийтесь з тими із людей Писання,які не вірять ані в Аллаха, ані в Останній день, які не вважають забороненим те, що заборонили Аллах та Його Посланець, які не сповідують істинну релігію, доки вони не стануть власноруч платити дань, залишаючись приниженими» (9:29), —
шейх аль-Шаараві сказав: «Істина — це постійна річ, яка не змінюється. Якщо подивитись на кожного посланця свого часу,то ми знайдемо , що вони приходили з істиною. Коли ж приходив наступний посланець, то він не відміняв переконання, а відміняв закони. Так, кожен посланець приходив з твердими переконаннями та законами, які відповідають тому часу. Це тривало доти, доки Аллах не відправив Мухаммада ﷺ, який став останнім Пророком до Судного дня. А тому істина, з якою він прийшов, повинна залишатись твердою та незмінною».
Джизья, як і інші закони Шаріату, повинна залишатись доти, доки залишається Книга Аллаха. Якщо відсотки та інші заборонені речі відкрито практикуються на вулицях, це не означає,що вони стали дозволеними. Навпаки, вони залишаються забороненими, і Шаріат вимагає усунути їх. Тут не може бути виправданням відповідність нинішньому часу.
Послання Ісламу актуально до Судного дня. Аллах відправив Коран для того, щоб він піднісся над іншими шаріатами:
وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقِّ
«Ми ниспослали тобі Писання з істиною у підтвердження колишніх Писань і для того, щоб воно піднеслось над ними. Суди ж їх згідно тому, що ниспослав Аллах, і не потурай їх бажанням, ухиляючись від істини, яка явилась до тебе» (5:48).
Також Аллах зобов’язав послідовників інших пророків увійти в Іслам:
وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الإسلام دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ
«Від того, хто шукає іншу релігію окрім Ісламу, це ніколи не буде прийнято, і в Останньому житті він опиниться серед тих, хто зазнав поразки» (3:85).
Якщо Аллах не прийме від християн та іудеїв їх релігію, хіба прийме від мусульман демократію, капіталізм та світськість?!
Ми закликаємо шейха аль-Азхара вести діяльність для відновлення ісламського образу життя з тими, хто вже встав на цей шлях. А це відбудеться лише після повного втілення Шаріату та звільнення від західної гегемонії у країнах мусульман. Ми закликаємо його вірити обіцянкам Аллаха, які обов’язково збудуться:
وَعَدَ اللَّه الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَات لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْض كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلهمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينهمْ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْد خَوْفهمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْد ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
«Аллах обіцяв тим із вас, які увірували та робили праведні діяння, що Він неодмінно зробить їх намісниками на землі, подібно тому, як він зробив намісниками тих, хто був до них. Він неодмінно обдарує їх можливістю сповідувати їх релігію, яку Він схвалив для них, та змінить їх страх на безпеку. Вони поклоняються Мені та не долучають співтоваришів до Мене . Ті ж, які після цього відмовляться увірувати , є нечестивцями» (24:55).
Хто вважає, що несправедливість не закінчиться, — той погано думає про Аллаха, Який сказав:
أَوَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَأَثَارُوا الْأَرْضَ وَعَمَرُوهَا أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوهَا وَجَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَكِنْ كَانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ
«Невже вони не подорожували по землі та не бачили, якою була доля тих, хто був до них? Вони перевершували їх силою, обробляли землю та вибудовували її краще, аніж це роблять вони (мекканські язичники). Їх посланці приносили їм ясні знамення. Аллах не був несправедливий до них — вони самі вчинили несправедливо по відношенню до себе» (30:9).
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Усман Баххаш
Голова центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
17 Рамадана 1438 р.х.
12.06.2017 р.