Єгипетський Дар аль-Іфта розташував на своєму веб-ресурсі моушен дизайн (графічний ролик), де повідомляється, що підтримка володаря влади (валі аль-амр), щирість, терпіння і вірність у відношенні нього, а також мольба за його успіхи, відсторонення від непослуху йому — усе це є якостями, якими повинен володіти праведний мусульманин згідно одностайній думці вчених згідно з божественним повелінням:
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَأَطِيعُواْ ٱلرَّسُولَ وَأُوْلِي ٱلۡأَمۡرِ مِنكُمۡۖ
«О ті, які увірували! Підкоряйтесь Аллаху, підкоряйтесь Посланцю і володарям влади серед вас» (4:59),
— а також зі словами Пророка ﷺ, в яких рекомендується кожному мусульманину належним чином ставитись до валі аль-амр, як, наприклад у хадісі, переданому Абу Хурайрою у збірці Мусліма:
عليْكَ السَّمْعَ وَالطَّاعةَ في عُسْرِكَ ويُسْرِكَ، وَمنْشَطِكَ ومَكْرَهِكَ
«Тобі належить слухати (правителя) і підкорятися йому у бідності і багатстві, у тому, що тобі подобається і що не подобається, а (також у тих випадках, коли) тебе будуть обділяти».
Дар аль-Іфта за допомогою даного ролику намагається сказати, що політична діяльність правителя і володаря влади по Шаріату відноситься до області найбільш великих діянь, які наближають людину до вдоволення Всевишнього Аллаха. Цей ролик завершився зверненням Дар аль-Іфта, адресованим до усіх мусульман: «Підтримка правителя і володаря влади у виконанні його обов’язків є шаріатським і чисто людським обов’язком, завдяки якому досягається стабільність суспільства через регулювання життя, зберігаються релігійні переконання і проводяться релігійні ритуали, оскільки успіх правителя у його діяльності — це перемога релігії, міць батьківщини і запорука великого майбутнього для населення».
Найбільш дивно поводять себе секуляристи, а саме ті із них, які носять чалму з джуббою і іменуються муфтіями! Незважаючи на те, що вони закликають до відокремлення релігії від політики і застерігають від використання різноманітних платформ, мечетей і минбарів у політичних цілях, вони самі ж раптово змішують релігію з політикою у спробах використовувати почуття ісламського населення у політичному дискурсі, щоб адаптувати людей і підкорити їх правителю, а також просувати чужді Ісламу західні ідеї і культурну просвіту, стверджуючи, що ті виходять із Ісламу і не суперечать релігії і цілям Шаріату, незважаючи на явне розходження з нормами Шаріату і очевидну брехню у відношенні мусульман. Як би не намагались переконати у протилежному, Іслам — це практична, життєва релігія, невідокремлювана від політики.
Дар аль-Іфта говорить правильні речі, але має на увазі неприйнятне, особливо відносно правителя, підкорення і щирості у відношенні нього. Тут виникає протиріччя у відношенні особистості правителя, того, як і згідно чому він управляє державою, як він прийшов до влади, а також у формі системи цієї держави! Усі ці питання регулюються нормами Шаріату, які повинні втілюватись в особі шаріатського правителя. Він же, у свою чергу, повинен підкорятись їм і повинен визнаватись законним володарем влади в Уммі (халіфом мусульман).
Якщо хоча б одна із умов відсутня, то неприпустимо визнавати його законним правителем, а також не вимагається підкорення такому чоловіку згідно Ісламу. І навіть навпаки, вимагається змістити його і призначити халіфом того, у кому втілені усі умови і який буде правити Уммою належним чином у межах Ісламу. Ми не думаємо, що ви, представники Дар аль-Іфта, не знаєте про усе це. Проте, якщо ж усе-таки це вам невідомо, то зверніться до нас, і ми — Хізб ут-Тахрір — розкажемо, яким же чином разом правитель є законним згідно Ісламу і коли народ повинен йому підкорятись!
Існує величезний розрив між Ісламом, який ми знаємо і світською капіталістичною демократією, яку запроваджує правитель Єгипту. Демократія заявляє про панування і владу народу (хоча це неможливо втілити і є абсурдним у дійсності), у той час як Іслам надав панування Шаріату, а владу — Уммі. Умма уповноважує того, хто буде правити нею згідно Ісламу. Такого чоловіка називають халіфом чи Імамом. Умма дає йому присягу покори і підкорення, незалежно від того, чи по душі прийдуться його рішення чи ні, а також чи важко буде їх виконувати чи ні.
Правління халіфа поширюється на усіх мусульман, а не лише на мусульман Катару чи окремої мусульманської країни. Також кандидат у халіфи повинен відповідати умовам присяги у справедливості, відповідності на цю посаду і т.д. Усі вчені Ісламу зійшлись на цьому. До того ж, цей правитель, законно обраний згідно нормам Шаріату, повинен притягуватись Уммою до відповідальності, якщо у його діях є відхилення у запровадженні Ісламу, а у деяких випадках його треба знімати з цієї посади. Так само як Шаріат пояснив спосіб призначення халіфа, так само він визначив процедуру зняття халіфа. До того ж, Іслам роз’яснив метод встановлення Халіфату, коли його немає взагалі, як це відбувається у наш час.
Дані умови і якості абсолютно відсутні як у правителя Єгипту, так і у кожного правителя наших мусульманських земель. Жоден із них не уособлює в собі якості справедливості і гідного правителя, бо вони усі є агентами Заходу. Вони управляють Уммою згідно законам ворогів та їх капіталістичних утилітарних систем і ділять Умму на декілька держав, незважаючи веління Шаріату про те, що Ісламська Держава повинна бути єдиною і управлятись одним правителем. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
مَنْ أَتَاكُمْ وَأَمْرُكُمْ جَمِيعٌ عَلَى رَجُلٍ وَاحِدٍ يُرِيدُ أَنْ يَشُقَّ عَصَاكُمْ أَوْ يُفَرِّقَ جَمَاعَتَكُمْ فَاقْتُلُوهُ
«Якщо до вас прийде хтось, бажаючи зруйнувати вашу єдність і розділити вашу общину, у той час як усі ви знаходитесь під головуванням одного чоловіка, то вбийте його».
Цим самим Посланець Аллаха ﷺ велить правителю правити лише Ісламом і нічим іншим. Це є умовою підкорення правителю згідно другому хадісу, переданому Убадою ібн Самітом:
بَايَعَنَا عَلَى السَّمْعِ وَالطَّاعَةِ فِي مَنْشَطِنَا وَمَكْرَهِنَا وَعُسْرِنَا وَيُسْرِنَا وَأَثَرَةً عَلَيْنَا وَأَنْ لَا نُنَازِعَ الْأَمْرَ أَهْلَهُ، قَالَ: إِلَّا أَنْ تَرَوْا كُفْرًا بَوَاحًا عِنْدَكُمْ مِنْ اللَّهِ فِيهِ بُرْهَانٌ
«Ми присягаємо тобі на те, що будемо слухатись і підкорятись в усьому, подобається нам це чи ні, важко для нас це або ні, навіть якщо правитель буде привласнювати собі наше майно, і не будемо вести з ним боротьбу за владу». Потім Пророк сказав: «Якщо тільки він не стане коїти явне невір’я, на яке у вас є від Аллаха доказ».
Як же належить вчиняти, коли норми і закони Ісламу далекі від запровадження, а держава мусульман розділена кордонами на багато інших? Як бути, якщо більша частина територій мусульман знаходиться в окупації, якась частина відірвана від Умми, як аль-Андалус, а у якусь частину безсоромним чином запроваджено чужорідне тіло у виді сіоністського утворення «Ізраїль»?
О,муфтії Єгипту! Покайтесь перед Аллахом,доки вас не спіткає Його гнів і покарання як у цьому світі, так і у наступному! Обірвіть усі свої зв’язки з цими нікчемними правителями і не підкоряйтесь їм! Заявіть їм про свою клятву Аллаху і Його Посланцю ﷺ, відкрито говоріть їм про те, що ані ви, ані Умма не повинна підкорятись таким правителям, а навпаки, Умма повинна скинути їх і привести халіфа, який об’єднає Умму і буде управляти нею на основі Ісламу, який поверне захоплені безбожниками землі, владу і багатства.
Цього вимагає від вас Аллах, оскільки Умма псується через порочність правителів, а правителі псуються через порочність вчених. Звідси слідує, що виправлення Умми можливе виправленням правителів, а правителів — виправленням вчених. Вчені є розумом, свідомістю і компасом Умми. Якщо немає вчених, то Умма теж пропала і втратила свій правильний шлях, як це відбувається з нами сьогодні (і у чому є ваша заслуга, муфтії Дар аль-Іфта). Покваптесь покаятись, поки не наступив Судний День. Можливо, Аллах прийме ваше покаяння, і ви опинитесь із тих, хто набув успіху!
О, жителі Єгипту! Неприпустимо, щоб мусульманами правили тирани або щоб ними правили по законам Заходу. Послух правителю, навіть якщо він обраний згідно Шаріату, обумовлений запровадженням норм Ісламу над вами і покрою Всевишньому Аллаху. Немає покори тому, хто не підкоряється Аллаху. Таким повинен бути критерій правителя згідно Шаріату, і на цьому критерії тримається договір між правителем і Уммою. Звідси слідує, що правителя, який розриває угоду з Уммою, треба знімати з посади. Але сучасні нікчемні правителі є ставлениками і призначенцями Заходу, щоб зломити нас і принижувати, доки ви не залишите думки відстоювати свої законні права. Про підкорення подібним правителям не може бути і мови, оскільки розграбування мусульманських багатств відбувається на їх очах.
Будь-який, хто вимагає від вас прояву покори на їх адресу, є зрадником Аллаха та Його Посланця ﷺ. Прислухайтесь не до них, а до тих, хто наставляє вас заради Аллаха, вчиняє для вашого блага в обох світах і пропонує вам метод і проект, здатний уберегти вас від підступності капіталізму шляхом встановлення Праведного Халіфату за методом пророцтва. Ними є ваші брати у Хізб ут-Тахрір. Прислухайтесь до них, об’єднайтесь з ними в одне ціле, щоб покласти край Заходу, його режимам і приспішникам. Спонукайте щирих чоловіків в єгипетській армії до нусри, і, можливо, Аллах дасть перемогу мусульманам над невірними, які об’єднались проти вас, а стяг Ісламу знов почне майоріти над державою Праведного Халіфату за методом пророцтва. О Аллах! Наблизь встановлення цієї держави, оскільки ми зачекались її справедливості, і дай нам можливість бути її воїнами і шахідами!
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَجِيبُواْ لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمۡ لِمَا يُحۡيِيكُمۡۖ وَٱعۡلَمُوٓاْ أَنَّ ٱللَّهَ يَحُولُ بَيۡنَ ٱلۡمَرۡءِ وَقَلۡبِهِۦ وَأَنَّهُۥٓ إِلَيۡهِ تُحۡشَرُونَ
«О ті, які увірували! Відповідайте е Аллаху і Посланцю, коли він закликає вас до того, що дарує вам життя. Знайте, що Аллах — між людиною та її серцем (може завадити людини добитися того, що вона бажає), і що ви будете зібрані до Нього» (8:24).
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Саід Фадль
Член інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір в Єгипті