Існує лише один метод перетворення Умми

Статті
Друкарня

Цикл п’ятничних проповідей

Проповідь перша

Хвала Аллаху — Владиці небес і землі. Він вилучає живе із мертвого, а мертве — із живого, оживляє кості, які стліли, розкриває зерна і кісточки рослин. Він подовжує день за рахунок ночі і подовжує ніч за рахунок дня. Він — Даруючий, Вічносущий, Всеславний, Єдиний, Самодостатній. Я свідчу, що немає нікого гідного поклоніння, окрім  Аллаха і що Мухаммад — Його раб і Посланець,який був посланий з вірним керівництвом та істинною релігією, щоб піднести її над рештою усіх інших релігій, навіть якщо це ненависно невірним і многобожникам. Мир і благословення Мухаммаду ібн Абдуллаху, який є обраним, який був бідним, але потім Аллах збагатив його, який був сиротою, але потім Аллах надав йому притулок, який блукав у пошуках істини, але Аллах повів його прямим шляхом. Він довів свою місію, наставив Умму на правильний шлях, відвів від Умми тривожні часи, вів джихад на шляху Аллаха, доки не прийшла до нього смерть.

Всевишній говорить:

وَأَلَّوِ ٱسۡتَقَٰمُواْ عَلَى ٱلطَّرِيقَةِ لَأَسۡقَيۡنَٰهُم

«Якщо б вони встояли на прямому шляху, то Ми напоїли б їх» (72:16),

وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مَخۡرَجٗا  ٢ وَيَرۡزُقۡهُ مِنۡ حَيۡثُ لَا يَحۡتَسِبُۚ وَمَن يَتَوَكَّلۡ عَلَى ٱللَّهِ فَهُوَ حَسۡبُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ بَٰلِغُ أَمۡرِهِۦۚ قَدۡ جَعَلَ ٱللَّهُ لِكُلِّ شَيۡءٖ قَدۡرٗا

«Тому, хто боїться Аллаха, Він створює вихід із положення і наділяє його прожитком звідти, звідки він навіть не припускає. Тому, хто уповає на Аллаха, досить Його. Аллах доводить донця Свою справу. Аллах встановив міру для кожної речі» (65:2,3),

وَٱبۡتَغِ فِيمَآ ءَاتَىٰكَ ٱللَّهُ ٱلدَّارَ ٱلۡأٓخِرَةَۖ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ ٱلدُّنۡيَاۖ وَأَحۡسِن كَمَآ أَحۡسَنَ ٱللَّهُ إِلَيۡكَۖ وَلَا تَبۡغِ ٱلۡفَسَادَ فِي ٱلۡأَرۡضِۖ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُحِبُّ ٱلۡمُفۡسِدِينَ

«А за допомогою того, що Аллах дарував тобі, прагни до Останнього притулку, але не забувай про свою частку у цьому світі! Твори добро, подібно тому, як Аллах створив добро для тебе, і не прагни поширювати нечестя на землі, адже Аллах не любить тих, хто поширює нечестя» (28:77),

قَالَ ٱجۡعَلۡنِي عَلَىٰ خَزَآئِنِ ٱلۡأَرۡضِۖ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٞ

«Він сказав: «Признач мене управляти сховищами землі, адже я — знаючий хранитель»(12:55).

О, мусульмани, які поклоняються, дотримуються Шаріату, віддають хвалу, кланяються у поясному поклоні, падають ниць, пам’ятайте, що Аллах створив землю, джинів, людей, тварин, ресурси у морі, на суші, у повітрі, що Він — Той, Хто дарував вам Свої дари, так поклоняйтесь же лише Йому Єдиному. Адже сказав Аллах:

وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِيَعۡبُدُونِ

«Я створив джинів і людей лише для того, щоб вони поклонялись Мені» (51:56).

Як же чудово поклонятись Аллаху! Якщо раб зрозумів суть поклоніння, то він усвідомив свій зв’язок з Аллахом, і доти, доки раб дотримується закону Шаріату, його поклоніння буде правильним, і за це йому буде воздано Раєм. Якщо ж він не усвідомлює свого зв’язку з Аллахом, то його життя виявиться порожнім, безглуздим, витраченим заради поширення нечестя на землі і знищення посівів, гублячою потомство, але ж Аллах не любить нечестивців. Сказав Всевишній:

ظَهَرَ ٱلۡفَسَادُ فِي ٱلۡبَرِّ وَٱلۡبَحۡرِ بِمَا كَسَبَتۡ أَيۡدِي ٱلنَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعۡضَ ٱلَّذِي عَمِلُواْ لَعَلَّهُمۡ يَرۡجِعُونَ

«Зло з’являється на суші і на морі з причини того, що роблять людські руки, щоб вони вкусили частину того, що вони накоїли, і щоб вони повернулись на прямий шлях» (30:41).

Згадані аяти оповідають нам про великий порядок, закономірності, і якщо ми належним чином будемо боятись Аллаха, доносити до інших цей порядок, втілювати його у життя, то зло не зможе проявлятись на суші і на морі. І тоді ми не будемо піддані покаранню ані у цьому, ані у Наступному світі.

وَلَوۡ أَنَّهُمۡ أَقَامُواْ ٱلتَّوۡرَىٰةَ وَٱلۡإِنجِيلَ وَمَآ أُنزِلَ إِلَيۡهِم مِّن رَّبِّهِمۡ لَأَكَلُواْ مِن فَوۡقِهِمۡ وَمِن تَحۡتِ أَرۡجُلِهِمۚ مِّنۡهُمۡ أُمَّةٞ مُّقۡتَصِدَةٞۖ وَكَثِيرٞ مِّنۡهُمۡ سَآءَ مَا يَعۡمَلُونَ

«Якщо б вони керувались Тауратом (Торою), Інджилом (Євангелієм) і тим, що було ниспослано їм від їх Господа, то вони харчувались би тим, що над ними, і тим, що у них під ногами. Серед них є віруючі люди, але погане те, що вони роблять багато хто них» (5:66).

В аятах ми бачимо, як Аллах наказує нам жити і виконувати норми Шаріату, і лише тоді ми заслужимо Його вдоволення. Передається від Абдуллаха ібн Амра: «Одного разу Посланець Аллаха ﷺ звернувся до нас зі словами:

يَا مَعْشَرَ الْمُهَاجِرِينَ خَمْسٌ إِذَا ابْتُلِيتُمْ بِهِنَّ وَأَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ تُدْرِكُوهُنَّ لَمْ تَظْهَرِ الْفَاحِشَةُ فِي قَوْمٍ قَطُّ حَتَّى يُعْلِنُوا بِهَا إِلَّا فَشَا فِيهِمُ الطَّاعُونُ وَالْأَوْجَاعُ الَّتِي لَمْ تَكُنْ مَضَتْ فِي أَسْلَافِهِمُ الَّذِينَ مَضَوْا وَلَمْ يَنْقُصُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ إِلَّا أُخِذُوا بِالسِّنِينَ وَشِدَّةِ الْمَئُونَةِ وَجَوْرِ السُّلْطَانِ عَلَيْهِمْ وَلَمْ يَمْنَعُوا زَكَاةَ أَمْوَالِهِمْ إِلَّا مُنِعُوا الْقَطْرَ مِنْ السَّمَاءِ وَلَوْلَا الْبَهَائِمُ لَمْ يُمْطَرُوا وَلَمْ يَنْقُضُوا عَهْدَ اللَّهِ وَعَهْدَ رَسُولِهِ إِلَّا سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ عَدُوًّا مِنْ غَيْرِهِمْ فَأَخَذُوا بَعْضَ مَا فِي أَيْدِيهِمْ وَمَا لَمْ تَحْكُمْ أَئِمَّتُهُمْ بِكِتَابِ اللَّهِ وَيَتَخَيَّرُوا مِمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَّا جَعَلَ اللَّهُ بَأْسَهُمْ بَيْنَهُمْ

«О, мухаджири, я прошу Всевишнього Аллаха, щоб Він забрав ваші душі до того, як прийде час наступних п’яти:

— час, коли гидота (перелюбство) пошириться серед людей так, що вони будуть коїти його відкрито, через що серед них пошириться така чума і голод, які не були відомі до цього;

— час, коли продавці будуть недоміряти і недоважувати на вагах, через що їх спіткає посуха, нестача продовольства і тиранія правителя;

— час, коли люди перестануть виплачувати закят, через що Аллах позбавить їх дощу, і якщо б не тварини, то Всевишній не дав би дощу ніколи;

— час, коли люди будуть порушувати угоду з Аллахом і Його Посланцем, через що Аллах дасть владу над ними їх ворогам, які будуть відбирати у них із їх майна;

— час, коли правителі не будуть слідувати Корану, обираючи щось інше, аніж ниспослане Аллахом, через що Всевишній Аллах поширить серед них лихо» (Ібн Маджа, аль-Байхаки).

Саме так і обстоять сьогодні наші справи. Жінки, виходячи на вулицю, займаються демонстрацією своїх оголених тіл, поширились різного роду хвороби, торговці обважують, повсюдно поширились бідність і скрута, правителі у служінні Заходу утискають свої народи, закят не виплачується. Так де ж держава, яка буде правити по Ісламу, збирати закят і роздавати його восьми категоріям людей, про які згадано у Корані? Через це ми і позбавились дощу. А що стосується нашої угоди з Аллахом і Його Посланцем ﷺ, то тут усе очевидно! Де Іслам, де його держава? Не помітно, щоб усі мусульмани скерувались до відновлення ісламської державності, але ж подібного роду упущення заслуговує гнів Аллаха, тобто через відсутність державності відсутнє і запровадження Шаріату у житті мусульман.

І як ми, з таким відношенням, доб’ємось вдоволення Аллаха? Якщо ми продовжимо не дотримуватись нашого заповіту, то ситуація буде погіршуватись з кожним днем, а гегемонія західних держав, зокрема — Америки, Англії, Франції, буде підсилюватись над мільярдною Уммою. Вбивство мусульман, розграбування їх багатств будуть зростати і лютувати іще сильніше, а ми будемо ставати усе бідніше і бідніше. Як тільки імами схиляються на бік своїх пристрастей, то наші проблеми підсилюються, ми починаємо вбивати один одного, будь то в Ємені, Єгипті, Іраку, Сирії і т.д. Криза, яка охопила Умму, а точніше — увесь світ, не є економічною кризою, адже ресурси, багатства, фінанси нікуди не ділись. Всевишній сказав:

وَهُوَ ٱلَّذِيٓ أَنزَلَ مِنَ ٱلسَّمَآءِ مَآءٗ فَأَخۡرَجۡنَا بِهِۦ نَبَاتَ كُلِّ شَيۡءٖ فَأَخۡرَجۡنَا مِنۡهُ خَضِرٗا نُّخۡرِجُ مِنۡهُ حَبّٗا مُّتَرَاكِبٗا وَمِنَ ٱلنَّخۡلِ مِن طَلۡعِهَا قِنۡوَانٞ دَانِيَةٞ وَجَنَّٰتٖ مِّنۡ أَعۡنَابٖ وَٱلزَّيۡتُونَ وَٱلرُّمَّانَ مُشۡتَبِهٗا وَغَيۡرَ مُتَشَٰبِهٍۗ ٱنظُرُوٓاْ إِلَىٰ ثَمَرِهِۦٓ إِذَآ أَثۡمَرَ وَيَنۡعِهِۦٓۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكُمۡ لَأٓيَٰتٖ لِّقَوۡمٖ يُؤۡمِنُونَ

«Він — Той, Хто ниспослав з неба воду. За допомогою нею Ми виростили рослини усіх видів. Ми виводимо із них зелені трави, а із них — розташовані одне на другим зерна. На фінікових пальмах із зав’язі виростають звисаючі низько грона. Ми вирощуємо виноградники, оливки і гранати, які мають схожість і відмінності. Погляньте на їх плоди, коли вони з’являються і коли дозрівають. Воістину, у цьому — знамення для людей віруючих» (6:99).

Усі багатства належать Аллаху, і їх — велика кількість.

Що стосується кризи, то це наслідок відсутності законів Аллаха на землі, через що ми заслуговуємо гніву Всевишнього. Адже сьогодні присутнє головування закону людей, але ж лише закони Аллаха оживляють розуми, серця, землю і те, що на ній. Проте для оживлення розумів і сердець необхідне їх перезавантаження на основі ідей Ісламу; мова йде про необхідність увірувати в них і втілити їх у життя. Лише тоді ми доб’ємось вдоволення Всевишнього, благодаті і гідного життя. Тому необхідно відмовитись від неправильних ідей і законів, розроблених самими людьми. Сказав Всевишній:

أَلَا يَعۡلَمُ مَنۡ خَلَقَ وَهُوَ ٱللَّطِيفُ ٱلۡخَبِيرُ

«Невже цього не буде знати Той, Хто створив,якщо Він — Проникливий (або Добрий), Відаючий?» (67:14).

Також необхідно наповнити серця покорою за допомогою постів, дуа, садака, наказуванням схвалюваного і забороною засуджуваного, закликом людей до дотримання законів Ісламу.

Що стосується економічної кризи, то вона не виникне, якщо будуть мати місце дві речі:

— Правильний розвиток економіки. Проте це можливо лише при дотриманні законів Ісламу, адже Іслам спонукає збільшувати багатства на основі шаріатських принципів.

— Правильний метод розподілу багатства. Іслам вказав шлях того, як мусульманин може збільшити своє багатство, розподіляти його, користуватись ним у затишку Ісламської Держави, яка втілює економічну систему Ісламу.

А та бідність, голод, ущемлення прав, недотримання обов’язків у відношенні народу, обман, лихварство, узаконення азартних ігор (кимар), шахрайство у торгівлі, монополія (іхтікар), ціноутворення, накопичення золота і срібла є прямим результатом капіталізму. Капіталізм заснований на ідеї світськості, а саме — «відокремлення релігії від життя суспільства». І сьогодні увесь світ вкусив гіркоту цієї ідеї, наразився на зубожіння, насильство, голод, страждання, лиха і нещасне життя. Те, що ми бачимо сьогодні — це результат життєдіяльності законів капіталізму. Усі банки у наших країнах засновані на лихварстві, але ж Аллах проголосив війну лихварству. Сказав Всевишній:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ ٱلرِّبَوٰٓاْ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ  ٢٧٨ فَإِن لَّمۡ تَفۡعَلُواْ فَأۡذَنُواْ بِحَرۡبٖ مِّنَ ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦۖ وَإِن تُبۡتُمۡ فَلَكُمۡ رُءُوسُ أَمۡوَٰلِكُمۡ لَا تَظۡلِمُونَ وَلَا تُظۡلَمُونَ

«О ті, які увірували! Бійтесь Аллаха і не беріть решту частини лихви, якщо тільки ви є віруючими. Проте якщо ви не зробите цього, то знайте, що Аллах і Його Посланець об’являють вам війну. А якщо ви розкаєтесь, то вам залишиться ваш початковий капітал. Ви не вчините несправедливо, і з вами не вчинять несправедливо» (2:278,279).

Невже війна, проголошена Всевишнім, не турбує нас? Сьогодні нас спіткали посуха і голод, поширились перелюбство, спиртні напої, наркотики. Варто пам’ятати, що колишні народи були погублені за гріхи сильним вітром, звуком, потопом і т.д. Ми ж просимо Аллаха про безпеку.

Сьогодні існуючі компанії є капіталістичними компаніями, будь то акціонерні товариства, кооперативи, страхові компанії; усі вони не відповідають шаріатським умовам. Для розуміння цього досить поглянути на закони Ісламу, пов’язані з орендою і наймом, і ви побачите, що в них немає того несправедливого капіталістичного підходу. Погляньте на положення тих, хто встановлює несправедливі податки:

لاَ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ صَاحِبُ مَكْسٍ

«Збирач податків ніколи не увійде до Раю» (Муслім).

Погляньте на закони у трудових кодексах; вони — капіталістичні, будь то закони про види роботи, строках роботи, праці, визначення оплати та її виплати. Погляньте на сільське господарство, добування золота… Де тут закони Шаріату? Сьогодні правління на основі Шаріату відсутнє у житті, лише закони капіталізму головують на наших землях.

Проте хтось може спитати: хіба Іслам вирішує сучасні проблеми суспільства? Про це ми поговоримо у другій частині проповіді. Нехай Аллах нагородить мене і вас за ваші праведні діяння. Сказав Всевишній:

فَقُلۡتُ ٱسۡتَغۡفِرُواْ رَبَّكُمۡ إِنَّهُۥ كَانَ غَفَّارٗا  ١٠ يُرۡسِلِ ٱلسَّمَآءَ عَلَيۡكُم مِّدۡرَارٗا  ١١ وَيُمۡدِدۡكُم بِأَمۡوَٰلٖ وَبَنِينَ وَيَجۡعَل لَّكُمۡ جَنَّٰتٖ وَيَجۡعَل لَّكُمۡ أَنۡهَٰرٗا

«Я говорив: «Просіть у вашого Господа прощення, адже Він — Всепрощаючий. Він ниспошле вам з неба рясні дощі, підтримає вас майном і дітьми, виростить для вас сади і створить для вас річки» (71:10–12).

Прошу у Аллаха прощення для себе, для вас та інших мусульман, адже Він — Прощаючий і Милосердний.

Друга частина проповіді:

Вся хвала Аллаху, і нам Його досить. Благословення Аллаха і мир Його обраному Посланцю.

Іслам — це акида (світогляд), із якої витікають системи для життя суспільства, будь то економіка, правління, соціальна система, освіта, судочинство, охорона здоров’я, армія і т.д. Сказав Всевишній:

ٱلۡيَوۡمَ أَكۡمَلۡتُ لَكُمۡ دِينَكُمۡ وَأَتۡمَمۡتُ عَلَيۡكُمۡ نِعۡمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ ٱلۡإِسۡلَٰمَ دِينٗا

«Сьогодні невіруючі відчаялись у вашій релігії. Не бійтесь же їх, а бійтесь Мене. Сьогодні Я заради вас вдосконалив вашу релігію, довів до кінця Мою милість до вас і схвалив для вас у якості релігії Іслам» (5:3).

Давайте торкнемось економічної сторони, бо економіка грає велику роль у житті людей, і саме вона дозволяє позбавити людей від обважування, азартних ігор (кимар), лихварства (ріба). Іслам придатне для будь-якого періоду часу і місця, бо він роз’яснює шляхи розподілу багатств  на основі справедливості і по праву. Іслам поділив власність на три види:

1) Приватна власність. Нею є власність, яка належить індивідам, як, наприклад, дім, нерухомість, земля і т.д., тобто усе те, чим Шаріат дозволив володіти індивіду.

2) Громадська власність. Нею є власність Умми, яку можна поділити на підвиди:

а) Це об’єкти, без яких суспільство не може обходитись у своєму повсякденному житті і без наявності яких люди почнуть розходитись. Наприклад, вода, річки, електроенергія, пасовиська, вогонь.

б) Існують такі об’єкти, природа яких не дозволяє індивідам володіти ними. Наприклад, дороги, моря, річки, озера, канали, бухти, мечеті, поїзди, електричні стовпи, водопроводи, каналізація.

в) Корисні копалини, як існують у великих кількостях, реальні масштаби яких важко оцінити і які складно вичерпати. Наприклад, сіль.

3) Державна власність. Будь-який об’єкт, будь то земля або будівля, на яку мають право усі мусульмани і який не відноситься до громадської власності, є державною власністю. Наприклад, пустеля, гора, пагорб, ущелина, морське узбережжя або необроблювана земля (неважливо, оброблялась вона чи ні на протязі тривалого часу, або взагалі ніколи не оброблялась).

Сьогодні ці три види власності перемішались, що заслуговує гніву Аллаха. Нафта, нафтопродукти, електроенергія, повітря, моря є громадською власністю, проте держава привласнила їх собі. По Ісламу ані держава, ані людина, ніхто інший не можуть володіти ними. Що стосується держвласності, то вона включає в себе багато, наприклад, трофеї, фай (трофеї, здобуті без бою), хумс (п’ята частина трофеїв), харадж (земельний податок), джизью (подушний податок), гроші, незаконно здобуті правителями і держслужбовцями (гулюль), гроші, набуті не по праву, штрафи, хабарі, майно, придбане за допомогою сили і владних повноважень, майно віровідступників, податки і т.д. Усі ці речі передаються у держвласність і використовуються за потребою і необхідністю. Що стосується закяту, який розподіляється серед восьми категорій людей (бідні, жебраки, збирачі податків і т.д.), то де він сьогодні?

Мусульмани повинні зрозуміти, що для них є ваджибом вести діяльність по поверненню колишньої слави і величі Ісламу за допомогою встановлення Халіфату. Це дозволить законам Ісламу бути присутніми в усіх аспектах життя мусульман, поверне їм колишню свідомість, дозволить зрозуміти, що Іслам є ліками для Умми, і без нього положення залишиться колишнім, а відсутність Ісламу у житті не дозволить добитися вдоволення Всевишнього. Також добитися гідного життя неможливо без Шаріату, а його запровадження здійснюване лише під затишком Другого Праведного Халіфату, який поверне усі свої землі назад. Адже саме так вчинив Посланець Аллаха ﷺ.

О ті, які увірували! Благословляйте Посланця і вітайте миром. О Аллах, дай відповідь на наші мольби найкращим чином, будь задоволений нами, пробач нас, адже Ти — Прощаючий, Милостивий. О Аллах, ми просимо Твоїми чудовими іменами і атрибутами, змилуйся над Уммою Мухаммада ﷺ, направ її по шляху, яким Ти задоволений. Обрадуй її встановленням держави, яка править на основі Твоєї Книги і Сунни Твого Посланця ﷺ, яка:

— об’єднає мусульман під своїми стягами,

— понесе справедливість Твоїх законів по усьому світу,

— зможе вивести людство із темряви до світла.

О Аллах, змилуйся над нами у цьому світі та у Судний день, захисти нас від покарання Вогню, дозволь нам бути з нашим Посланцем ﷺ у садах Фірдаусу.

О раби Аллаха, Він наказує вам три речі і забороняє три інші: правити на основі Божественної справедливості, робити добро і обдаровувати родичів. Він забороняє гидоти, засуджувані діяння та безчинства. Він увещеває вас — можливо, ви пом’янете назидання.

 

Абдуррахман аль-Амірій — Ємен
20 Шабана 1440 р.х.
26.04.2019 р.

Головне меню