Політичне лицемірство

Хадіс
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

Передається від Абу Хурайри, що Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Приклад мусульманина подібний до рослини, яку вітер не припиняє схиляти у різні боки, так і віруючого не припиняють відвідувати труднощі. Приклад же лицеміра подібний до кедрового дерева, яке не перестає коливатися (здригатися) поки не достигне (до прибирання)», - передав Муслім.

У «Сахіху» імама Мусліма з коментарями ан-Нававі приводиться: слова Пророка ﷺ «схиляє» означає: нахиляє то вправо, то вліво. Слова ж «не достигне (до прибирання)», тобто поки не змінить свого стану, а потім виривається разом подібно до висохлої рослини. Слово «кедр» - відоме дерево, схоже на сосну, росте у Шамі і в країнах Вірменії. Вчені кажуть: сенс хадісу в тому, що віруючий постійно відчуває труднощі у своєму тілі, родині та майні, що є спокутою йому від гріхів, і піднесення його степеню. Однак невірного мало випробовують подібні труднощі і навіть  якщо  його спіткали труднощі, то не є спокутою його гріхів, навпаки, він принесе усі гріхи з собою в Судний день».

У книзі «Тухфа» імама аль-Ахвазі, у коментарях до збірки Тірмізі проводиться: «Ат-Тайбі сказав: порівняння розділене, оскільки порівнюваному мається на увазі якість, наявна у порівнянні. У ньому є вказівка на те, що віруючий повинен бачити себе порожнім і відчуженим від отримання насолод та задоволень, які з’являються перед ним, а труднощі – побудуванням майбутнього життя, оскільки воно і є місцем вічного перебування.

Також і лицемір: його страждання у ближньому житті зменшені, щоб він скуштував сповна покарання життя наступного. Ат-Тайбі сказав: уподібнення до дерева сосни та кедру в тому, що вони легко вириваються, вказує на найгірше завершення справ невірного».

Одним із різновидів сучасного лицемірства стало політичне лицемірство. Воно наче розповсюджена монета – стало шляхом, яким йдуть у гонитві за мирським і відчуженості від життя наступного. І що більш жахливо, що це явище втратило усілякий сором і закликає до цього лицемірства інших. В якщо ти скажеш: я стану твердо стояти на своїй ідеології, думках та переконаннях, - він стане зневажати тебе та висміювати, оскільки лицемірство для нього – шлях, а твердість – нововведення, торгівля ідеологією – переслідування інтересів, а твердість – порочність.

Передав імам Ахмад у книзі «Зухд» («Відчуженість») від Шакіка ібн Саляма, який сказав: ми прийшли до Абу Масуда Укби ібн Амра аль-Ансарі, і сказали йому: дай нам настанову. Він сказав: «Бійтеся Аллаха, і я застерігаю вас від ранкового вогню і багатобарвності (лицемірства) в релігії, якого ви не знали досі, а тому не відкидайте завтра, адже те, що відкидаєте сьогодні, не знайдете завтра». Він мав на увазі: не відкидайте благе (допустиме – маруф) сьогодні, вважаючи його неприпустимим, як і не стверджуйте завтра неприйнятне (мункар) допустимим. Адже воістину, благе (маруф) залишається таким і не змінюється, як і неприйнятне (мункар) залишається таким і не змінюється. Коли ж зміниться у нас міра благого (маруф) та неприйнятного (мункар), стануть виконуватися над нами слова Всевишнього:

الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَيَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

«Лицеміри та лицемірки подібні одне до одного. Вони велять робити засуджуване, забороняють схвалюване і стискають свої руки (скупляться робити пожертви). Вони віддали забуттю Аллаха, і Він віддав їх забуттю. Воістину, лицеміри є нечестивцями!» (9:67).

З найбільш видних ознак нестійкості в істині, «прагматизму» та «реалістичності» - це коли сьогодні з тобою, а завтра проти тебе; сьогодні мій ворог, а завтра друг; сьогодні я ненавиджу його, а завтра люблю; сьогодні протистою йому, а завтра вступаю в союзи; сьогодні дозволяю, а завтра забороняю тощо. Хузейфа ібн аль-Йаман – зберігач таємниць Посланця Аллахаﷺ сказав: «Якщо хтось із вас бажає дізнатися, чи піддався він спокусам, хай подивиться: якщо він став вважати дозволеним те, що вважав забороненим, то він піддався спокусам, і якщо став вважати забороненим те, що вважав дозволеним, то його торкнулася спокуса». Просимо Аллаха твердості та стійкості в істині.


11 зуль-када 1435х.
06/09/2014