بسم الله الرحمن الرحيم
Любі друзі! Вітаємо вас на новій зустрічі з нашою програмою «Разом із благородним хадісом». І ми починаємо з кращого привітання:
Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!
Приводиться у «Сахіху» Бухарі наступне: Мухаммад ібн Абдуррахман аль-Ансарі передав зі слів Амри бінт Абдуррахман, яка повідомила йому, як Аїша (р.а.) розповідала, що Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Руку відрізають за (поцуплене майно вартістю у) четверть динару».
Обмеження певних законів, таких як відрізання руки за вкрадене майно, вартістю від четверті динару і більше робить динар у його золотій питомій вазі монетною одиницею, з якою порівнюються товари і послуги. А тому ця державна одиниця і є основною монетою – грошима. Шаріат зв’язав у своїх текстах закони і положення з золотом і сріблом, тобто виконання цих законів пов’язане з грошима, а тому це і є доказом того, що гроші – це золото і срібло, а не щось інше.
Також Всевишній і Всемогутній Аллах, зобов’язавши закят з грошей, визначив його розмір в еквіваленті золота і срібла, а не чогось іншого. А прийняття закяту з грошей виключно у вигляді золота і срібла визначає те, що грошима є лише золото і срібло. Якщо б грошима могло виступати щось інше, то Шаріат не визначав би лише в них (золоті і сріблі) закят з грошей, оскільки немає тексту відносно закяту з грошей, виплачуваного інакше, ніж у вигляді золота і срібла, що доводить неприйняття чогось іншого у якості грошей.
Також закони про обмін, які повідомляють про грошові взаємовідносини, передані лише про золото і срібло. Усі грошові операції, які повідомлені в Ісламі, приводяться про золото і срібло. Обмін – це продаж валюти за валюту: або продаж за ту саму валюту, або за іншу, - іншими словами, обмін – це продаж грошей за гроші. Визначення Шаріатом обміну – виключно грошові взаємовідносини – лише золотом або сріблом (без згадування чогось іншого) є ясною вказівкою того, що грошима повинні бути лише золото і срібло (і ніщо інше). Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Продавайте золото за срібло як побажаєте, з рук у руки». А також сказав: «Продаж золота за срібло є лихварством (ріба), окрім продажу з рук у руки».
Більше того, Посланець Аллаха ﷺ визначив золото і срібло грошима, зробивши лише їх грошовою мірою (одиницею), на яку рівняються усі товари і послуги, і саме на них (золоті і сріблі) основі будувалися усі взаємовідносини. Він також визначив для цих грошей унцію, дірхам, данік, міскаль та динар. Усі ці міри ваги грошей були відомі і розповсюджені у часи Пророка ﷺ і люди будували на них свої взаємовідносини. Категорично відомо, що Пророк ﷺ утвердив це. За допомоги золота і срібла проводилися усі торговельні операції і шлюбні договори, усе це відоме з достовірних хадісів. Той факт, що Посланець Аллаха ﷺ утвердив гроші у вигляді золота і срібла, а Шаріат прив’язав виключно до них деякі закони і положення та визначив закят з грошей лише у золотому і срібному еквіваленті, обмеживши обмінні операції і грошові взаємовідносини лише ними, - усе це є ясним доказом того, що грошима з точки зору Ісламу є лише золото і срібло (і ніщо інше).
До скорих зустрічей, наші любі друзі, у нових серіях передачі «Разом із благородним хадісом». Ми залишаємо вас під опікою Аллаха. Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!
16 Мухаррам 1436 х.
09.11.2014