Халіф

Хадіс
Друкарня

Вітаємо вас, дорогі брати і сестри по усьому світу, у межах нового випуску із серії «Разом з благородним хадісом». Ми починаємо з найкращого привітання: ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

Халіф:

Ахмад передає у своєму «Муватта» від Муси ібн Давуда, від Нафі, тобто від Ібн Умара, від Ібн Абу Маліка наступне:

قِيلَ لِأَبِي بَكْرٍ: يَا خَلِيفَةَ اللهِ. فَقَالَ: أَنَا خَلِيفَةُ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأَنَا رَاضٍ بِهِ وَأَنَا رَاضٍ بِهِ وَأَنَا رَاضٍ

«Одного разу Абу Бакру (р.а.) сказали: «О,халіф (намісник) Аллаха!». Абу Бакр сказав: «Я — халіф Посланця Аллаха ﷺ, і я задоволений цим, я задоволений».

Абу Бакр (р.а.) розумів важливість посади, яку він зайняв. І її він назвав — халіф (намісник) Посланця Аллаха ﷺ.

Посланець ﷺ взяв на себе повноваження управляти Уммою, коли вона дала йому ﷺ клятву на послух і покору в усіх положеннях в обмін на те, що він ﷺ буде правити нею згідно нормам Шаріату, які ниспосилаються йому ﷺ через Одкровення від Всевишнього Аллаха. Те ж саме було і з клятвою, взятою у ахлюль-хальваль-акд (впливових людей) жителів Медини і названої Другою клятвою при Акабі. Це було клятвою на правління.

Таким же чином Абу Бакр взяв на себе функції правителя за допомогою баяту ахлюль хальваль-акд із Медини під навісом Бану Саіда при умові, що він буде управляти ними згідно Корану і Сунні. Вони ж, у свою чергу, зобов’язались слухатись і підкорятись йому в усьому, окрім питання непослуху Аллаху. Це вважалось байатом інікад1 (присягою на укладання). Таким чином, він став халіфом (намісником) Посланця Аллаха у правлінні (хукм) і владі (султан).

Саме таким чином мусульмани продовжили вибирати собі халіфів. Халіф приходив до влади за допомогою байату Умми на правління по Корану і Сунні, в обмін же мусульмани зобов’язались слухатись і підкорятись халіфу при умови, що останній не буде наказувати непослух Аллаху.

Адже Всевишній Аллах поставив Уммі в обов’язок (ваджиб) запроваджувати у житті усі норми Шаріату і дав Уммі правління (хукм) і владу (султан), яку та делегує тому, хто запровадить норми Шаріату від імені Умми. Той, кому Умма делегує запровадить норми Шаріату, стає халіфом.

Халіф — це той, хто заміщає Умму у правлінні і владі, а також у запровадженні норм Шаріату. Умма, даючи клятву на визнання кандидата халіфом, визнає також його своїм представником у владі, а отож, Умма автоматично зобов’язується підкорятись новому халіфу.

Повинно бути дотримано наступне, щоб халіф став володарем влади:

1. Ахлюль-хальваль-акд повинні по власній згоді і вибору дати байат інікад кандидату.

2. Повинні бути присутніми усі умови для укладання присяги.

3. Запровадження норм Шаріату після обрання (призначення) халіфа.

Скільки іще треба часу мусульманам для вивчення норм ісламської системи правління? Нехай буде відомо мусульманам, що норми Шаріату перестали запроваджуватись з розпадом Халіфату, а останній халіф був вигнаний із ісламських земель ворогами Аллаха і Його релігії! Нехай буде відомо мусульманам, що влада (султан) належить їм, а запровадження норм Шаріату є для них фардом! Нехай вони також знають, що гріх за відсутність Халіфату також лягає на мусульман. Якщо вони присягнуть у вірності халіфу, який буде практикувати норми Шаріату від їх імені, то тоді вони позбудуться від гріха і відповідальності за відсутність ісламського правління. У справжній час їм треба подбати про те, як позбутися від цього тягаря гріха.

До нових зустрічей, дорогі слухачі, при вивченні наступного хадісу Пророка ﷺ. Нехай береже вас Аллах. Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

 

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
1 Раджаба 1441 р.х.
25.02.2020 р.

Головне меню