Про знищення комах шляхом спалення електричним струмом

Відповіді Аміра
Друкарня

Адресований Muneeb Shere

Питання:

Я один із хлопців Хізб ут-Тахрір у Пакистані. Я опанував дещо із наук іджтіхаду, таких як арабська мова та усульфікх. Також вивчав усуль по вашій книзі. Одного разу, під час дискусії один із братів спитав про електричну мережу «електрична ракетка» - чи дозволено використовувати її для знищення комах. Тоді мій мушріф попросив мене провести дослідження з цього питання для практичного застосування того, чому я навчився. Зараз же я також вирішив відправити Хізбу подробиці свого дослідження та його результати у прикріпленому до цього повідомлення файлі.

Потім, через деякий час, Хізб відповів на дане питання інакше, аніж те, до чого я прийшов. Прошу вас приділити час моєму дослідженню і сказати про ваш погляд та помилку у виведенні згідно усулю та іншим наукам … нехай Аллах воздасть вам благом!

Відповідь:

Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!

Я прочитав ваше дослідження та звернув увагу на три речі:

Перше: ваше прагнення та бажання виводити шаріатські хукми; ваш метод вивчення добрий: ви досліджуєте докази, виводячи із них шаріатське рішення згідно з нашим усулем … і ця справа обіцяє добро! Я прошу Всемогутнього Аллаха допомогти та сприяти вам!

Друге: та дійсність, до якої прив’язується хукм (манат) про спалення, не була досліджена у повній мірі. Ви поставили різницю між спаленням вогнем та спаленням електричним струмом, у той час як це одне питання, тобто вогонь при згоранні  дров виробляє високу температуру, яка призводить до спалення певним чином, підвід же струму також виробляє високу температуру, яка призводить до спалення певним чином. Тому хукм стосовно спалення вогнем застосовується і до спалення за допомогою електроструму.

Третє: під час свого розгляду вбивання комах за допомогою електроструму ви сказали, що смерть наступає до спалення комахи від електроструму, тобто «причина смерті – це протікання електроструму у тілі комахи, яке і призводить  до підвищення температури … а потім вже ця температура призводить до спалення комахи .. і вона помирає від потоку електроенергії, а не від спалення, тобто спалення відбувається після смерті комахи». Тобто спалення комахи відбулося і вона мертва .. у цьому, брате мій, варто розібратися  і є потреба у більш глибокому розгляді з боку фахівців, тому що комаха була уражена електрострумом та згоріла, тобто вона була живою, не мертвою, потім, коли уразилась електрострумом, стала мертвою згорілою.  Так чому ж ви стверджуєте, що комаха померла від ураження електричним струмом, а вже потім згоріла  від електроструму? Комаха знайдена мертвою згорілою після того, як була уражена струмом електричної мережі, тому ми потребуємо погляду фахівців з причини смерті комахи від електричного струму: чи є це спаленням електрострумом, на яке поширюються тексти про заборону спалення тварини, або ж спалення було після смерті комахи? На основі розуміння цієї дійсності (манат) і можна буде дати шаріатський хукм.

Четверте: докази заборони вбивання вогнем (спаленням) ясні, із них:

Вивів аль-Бухарі від Абу Хурайри (р.а.), що він сказав: одного разу Посланець Аллаха ﷺ відправив нас на справу, сказавши: «Якщо зустрінете того-то і того-то, то спаліть їх у вогні», коли ж ми хотіли виступити, він ﷺ сказав нам: «Я наказав вам спалити того-то і того-то, але ніхто не може карати вогнем, окрім Аллаха. Тому, якщо зустрінете їх, то вбийте».

Вивів Ахмад у своєму «Муснаді» віб Абу Хурайри, який сказав: Посланець Аллаха ﷺ відправив нас на справу, сказав: «Якщо зустрінете того-то і того-то із людей Курайша, то спаліть їх у вогні». Коли ж ми хотіли виступити, він ﷺ сказав нам: «Я наказав вам спалити того-то і того-то, але ніхто не може карати вогнем, окрім Аллаха. Тому, якщо зустрінете їх, то вбийте».

Тому спалення живої тварини вогнем заборонено, і ця заборона загальна і не стосується тільки людини. Тому включає до себе усі створіння. Шаріатським хукмом стосовно покарання (спалення) вогнем і усього, що відноситься до покарання (або спалення) вогнем, як покарання електричним струмом або вбивство електричним струмом, буде харам.

П’яте: що ж стосується хадіса, із якого ви зрозуміли, що вбивство вогнем та спалення – макрух (несхвалення), а не харам, спираючись на слова: «мені соромно перед Аллахом …», то цей висновок слабкий (марджух), тому що Посланець Аллаха ﷺ сказав після цього: «Не належить нікому карати покаранням Аллаха». Ось текст хадісу:

Вивів Саід ібн Мансур у «Сунан» від Ібн Абу Наджіх, який сказав: «…Посланець Аллаха ﷺ відправив загін, сказавши: «Якщо ви зустрінете їх, то зберіть їх серед двох тюків дров, і підпаліть під ними вогонь». А потім сказав: «Воістину, мені соромно перед Аллахом, не належить нікому карати покаранням Аллаха…», кінець. Як ви бачите, Посланець Аллаха ﷺ після слів: «мені соромно перед Аллахом..», сказав: «Не належить нікому карати покаранням Аллаха…».І якщо зіставити цей хадіс з хадісом аль-Бухарі, стане очевидно, що покарання та вбивство вогнем заборонено – харам.  

Отож, шаріатський хукм тут пов’язаний з розумінням  дійсності застосування (манат) «електричної ракетки», щоб дізнатися, чи вбиває вона комах спаленням, або ж спалення відбувається після «ураження» комахи, у результаті чого вона помирає, а вже потім протікає по її тілу струм, який його спалює. Усе це потребує додаткового вивчення з боку фахівців, спираючись на  яке виводиться шаріатський хукм.

І я повторюю те, з чого почав свого листа, що «у вас прагнення та бажання виводити шаріатські хукми; ваш метод вивчення добрий: ви досліджуєте докази, виводячи із них шаріатське рішення згідно з нашим усулем .. і це справа обіцяє добро ! Я прошу Всемогутнього Аллаха допомогти та сприяти вам!».  


Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта

01 Рабиъ уль-авваль 1435х.
02/01/2014

Низка відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів сторінки у Фейсбуку.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=247452435422841