Про конференції та мітинги, «демонстрації», а також семінари, хіба Хізб ут-Тахрір змінив свій метод?

Відповіді Аміра
Друкарня

Відповідь адресована Умму Акаша Nona Amer - Wassim Kordoghli

Питання:

А – Умму Акаша.

Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва барякятух!
Наш шановний шейху Ата ібн Халіль Абу Рашта:
Я прошу Всевишнього Аллаха допомогти вам в усьому, що ви робите для Ісламу та мусульман, і нехай Аллах увінчує усі ці зусилля проголошенням Халіфату вашими руками у самий найближчий час, амінь, амінь.

Тепер хочу спитати, є ті, хто стверджують, що Хізб ут-Тахрір змінив свій метод, і що не належить ідеологічному хізбу проводити конференції…
Це усе. Нехай винагородить Аллах вас найкращим.

Б – Nona Amer.

Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва барякятух!
У мене питання… і я сподіваюсь, що ви відповісте на нього, приводиться, що у прийнятих текстах вченого Такію-д-Діна, нехай змилується над ним Аллах, відмовився проводити демонстрації… А тепер ми бачимо, що дуже сильно поширені демонстрації, і ви самі їх організовуєте… Чи є шаріатський доказ, який підтверджує ваші дії?

В – Wassim Kordoghli.

Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва барякятух, наш аміре! У книзі «Ісламська держава», на сторінці 245 говориться: «Тому проведення конференцій на тему «Про Халіфат» не є методом для утворення Ісламської держави…». Питання: чому Хізб ут-Тахрір проводить конференції та семінари, а у своїх книгах відкидає цю роботу? Будь ласка, проясніть це питання, щоб у нас зникла плутанина. Кінець.

Відповідь:

Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!

Ваші питання схожі по темі, вони щодо проведення конференцій, мітингів, «демонстрацій», та семінарів, і про те, чи змінив Хізб свій метод?

Відповідь, дорогі брати, така: Хізб ут-Тахрір не змінює свій метод, тому що цей метод отриманий за допомогою правильного виведення із Книги Всевишнього Аллаха та Сунни Його благословенного Посланця ﷺ, цей метод детально без будь-яких недоліків розтлумачений у книгах Хізба. Просвіта, взаємодія та встановлення Халіфату … Усе це з ясними доказами існує у наших книгах.

Ми закликаємо людей нести заклик Ісламу, а хто відповідає нашому заклику, то він об’єднується з нашим Хізбом та стає із наших шабабів … Також ми здійснюємо громадські справи, щоб утворити громадську думку, яка виходить із громадської свідомості… І просимо допомоги у володарів влади та сили, і з допомогою Аллаха побудуємо Халіфат.
 
Це метод для побудови держави, як ми вже сказали, він, дасть Аллах, виведений правильним шляхом, слідуючи по стопах Посланця Аллаха, нехай благословить його Аллах та привітає, з тієї миті, як до нього низійшло одкровення і до тієї миті, як він побудував державу у сонцесяйній Медині. Іншими словами, цей метод полягає у наступному: просвіта для утворення та збільшення тіла Хізба, взаємодія з Уммою за допомогою громадських справ, які скеровані на утворення громадської думки, яка виходить із громадської свідомості, а потім вимога допомоги та побудова держави…   
 
Здається, що плутанина у тих, хто задав ці питання через те, що вони плутають роботу для утворення громадської думки, на етапі взаємодії та роботу для встановлення держави … Ця плутанина вирішиться наступним чином:

1 - Якщо спитають, яка повинна проводитись робота для утворення громадської думки на етапі взаємодії, ми говоримо, будь-які справи, в яких присутня взаємодія з Уммою, заснована на ідеях та законах Ісламу. Такі, як проведення лекцій, семінарів, конференцій, мітингів, ходи та «демонстрацій», якими рухаємо та керуємо ми і під нашими гаслами та скандуваннями… Усе це ми робимо, якщо можемо. І тому подібні справи..:

- Посланець Аллаха, мир йому та благословення Аллаха, зібрав людей до Сафа та виступив зі зверненням до них:

- У Бухарі повідомляється, що Ібн Аббас, нехай буде задоволений Аллах ними обома, сказав:

«Після ниспослання (аяту, у якому сказано): «І увіщувай своїх найближчих родичів», Пророк, нехай благословить його Аллах та привітає, став звертатись до одного племені за іншим, взиваючи: «О, Бану Фіхр, о, Бану Аді…», і згадав (першими різноманітні) роди (племена) Курайш. Вони зібрались, а якщо хтось не міг піти, то він відправляв свого посланця, щоб той дізнався, у чому справа. Курайш зібрались, прийшов і Абу Лахаб. Посланець Аллаха ﷺ сказав: «Якщо б я повідомив вам, що за цією горою (на нас) посувається кіннота, ви б повірили мені?».Вони відповіли: «За тобою ми не бачили брехні». Він вимовив: «Так ось, я доніс вам застереження про сильне покарання, яке наближується!». Абу Ляхаб сказав: «Пропади ти пропадом! Ти нас для цього зібрав?».Потім він сказав: «І низійшла ця сура: «Нехай пропадуть пропадом обидві руки Абу Ляхаба і сам він вже згинув!». Так прочитав (цей аят) аль-Амаш та досяг кінця цієї сури.  

- Цей хадіс приводить також і Муслім, передають зі слів Ібн Аббаса, який сказав: «Коли низійшов цей аят: «І попередь свої найближчих родичів і серед них твоїх відданих соплеменників»- Тоді Посланець Аллаха вийшов та піднявся на аль-Сафу та прокричав «Рідні мої!». Люди сказали: «Хто цей закликаючий?». Їм відповіли: «Мухаммад».
    
«Рідні мої!». Люди сказали: «Хто ця людина, яка кличе?». Їм відповіли: «Мухаммад». Вони зібралися перед ним і він сказав: «Сини такого-то! Сини такого-то! Сини такого-то! Сини Абд-Манафа! Сини Абдульмуталіба!». Вони зібралися перед ним і він сказав: «Якщо б я повідомив вам, що за цією горою (на нас) рухається кіннота, ви б повірили мені?». Вони відповіли: «За тобою ми не бачили брехні». Він сказав: «Отож, я доніс вам застереження про сильну кару, яка наближається!». Абу Ляхаб сказав: «Пропади ти пропадом! Ти нас для цього зібрав?». Потім він сказав: «І зійшла ця сура: «Нехай пропадуть пропадом обидві руки Абу Ляхаба і сам він вже згинув!». Так прочитав (цей аят) аль-Амаш і досяг кінця цієї сури».

- Розповідає Ахмад ібн Яхья ібн Джабір ібн Дауд аль-Белазурі (помер у 279 х) у своїй книзі: «Джумаль мін Ансабі-ль-Ашраф», сказавши: мені розповів Мухаммад ібн Саад і аль-Валід ібн Салех, від Мухаммада ібн Умара аль-Вакідій, від Ібн Абі Сабрата, від Умара ібн Абдуллаха, від Джафара ібн Абдуллаха ібн Аби-ль-Хакам: «Коли зійшов цей аят: «І попередь своїх найближчих родичів…». Йому стало важко і було складно виконати це..., коли Посланець Аллаха ﷺ, прокинувся на ранок, він прикликав Бані Абдул Мутталіб, вони пришли і з ними була група Бані Абд Манаф, усіх їх було сорок п'ять чоловіків... Посланець Аллаха ﷺ, зібрав їх удруге і сказав: «Хвала Аллаху, я прославляю Його, і прошу у Нього допомоги, вірю в Нього і покладаюся на Нього, я свідчу, що немає бога, окрім Аллаха, Він єдиний і немає у Нього співтовариша». Потім він сказав: «Воістину, я путівник, який не обдурить свій народ, і я клянусь Аллахом, якщо б я навіть обдурював усіх людей, я б не обдурював вас. Якщо б я вводив у оману всіх людей, я б не вводив в оману вас. Клянусь Аллахом, окрім Якого немає божества, я Посланець Аллаха до вас зокрема і до усіх людей взагалі. Клянусь Аллахом, ви обов'язково помрете, так само як і спите, ви обов'язково будете воскрешені, так само як і прокидаєтесь, і ви будете запитані за все, що ви робите, і обов'язково будете винагороджені за благо благом, а за зло злом. Винагорода - це вічний Рай або вічний вогонь. І ви перші, кого я попередив». Тоді Абу Таліб відповів: «О як же ми хочемо допомогти тобі і бути твоєю опорою, ми прийняли свою пораду і віримо в твої слова. Це твої дядьки зібралися, і я один із них, але я найшвидший із них у справах, які ти любиш. Так роби ж те, що тобі наказано. Клянусь Аллахом, я захищу тебе і вкрию. Однак я не можу відмовитися від релігії Абдул Мутталіба і я помру за те, що помер він». Усе плем'я говорило добрі слова, окрім Абу Лахаба, який сказав: «О Бану Абдул Мутталіб, клянусь Аллахом, це зло. Ви повинні зупинити його, поки це не зробили інші, якщо ви дасте це зробити іншим, ви будете принижені, а якщо ви захищаєте його, ви будете вбиті». Абу Таліб відповів: «Клянусь Аллахом, поки ми живі, ми будемо захищати його».

• Таким чином, збирати людей і говорити з ними є частиною громадської діяльності, необхідної виконання.

Пророк ﷺ повів мусульман у два ряди, перший з яких очолював Умар, а другий Хамза:

Розповідає Абу Наім Ахмад ібн Абдуллах ібн Ахмад ібн Ісхак ібн Муса ібн Мехран аль-Aсфаханій (помер у 430 х), у своїй книзі під назвою (Хільяту-ль-Авлія уа Табакату-ль-Асфія), що Ібн Аббас сказав: я спитав Умара, нехай буде вдоволений ним Всемогутній Аллах: «Через що тебе прозвали аль-Фаррук?». Він сказав: «Хамза прийняв Іслам за три дні до мене. Потім Аллах відкрив моє серце до Ісламу... Так що я сказав: «Де Посланець Аллаха ﷺ?». Моя сестра сказала: «Він знаходиться в Дар-уль-Аркам ібн аль-Аркам коло гори Сафа». Я пішов туди… і сказав: «Я свідчу, що немає бога, окрім Аллаха, Він єдиний і немає у Нього співтовариша і свідчу, що Мухаммад Його раб і Посланець». І віруючі вигукнули «Аллаху Акбар!» так голосно, що їх голоси були почуті тими, хто живе недалеко від мечеті. Тоді я сказав: «О посланець Аллаха! Хіба ми не слідуємо істині незалежно від того, помремо ми або залишимося в живих?». Він відповів: «Авжеж! Клянусь Тем, у Чиїй длані душа моя, ви слідуєте істині незалежно від того, помрете ви або залишитеся в живих!». Я спитав: «Навіщо ж тоді переховуватися? Клянусь Тем, Хто направив тебе з істиною, ми обов'язково вийдемо назовні! ». І потім ми вийшли двома рядами. Один із них вів Хамза, а на чолі другого, від якого надходив шум, подібний до шуму млину, находився я, і так ми підійшли до Кааби. Там курайшити побачили мене і Хамзу, через що їх охопив такий смуток, подібного якому вони ще не знали. У той день Посланець Аллаха, нехай благословить його Аллах і привітає, назвав мене “аль-Фарук”. І Аллах розділив істину і брехню. (Кінець)

Таким образом, мітинги є зі справ для утворення громадської думки, для того, щоб розворушити людей і зробити так, щоб вони розуміли ідеї Ісламу і його закони. Вони проводяться з умовою можливості, тобто якщо ми можемо провести його з нашими стягами, гаслами і думками. У той же час ми не приєднуємося до інших у громадських справах, якими ми не керуємо. Це тому, що коли Пророк ﷺ повів мусульман у цій ході, мусульмани не приєднувалися  не брали участь у інших рухах під чужим керівництвом.  Мусульмани вийшли тоді у два ряди на чолі з Посланцем Аллаха ﷺ.

2 . Але якщо хтось скаже: яким є метод встановлення Халіфату: і чи є демонстрації методом? Ми кажемо - ні. Це лекції?Ми кажемо - ні. Це конференції? Ми кажемо - ні. Оскільки усі подібні дії є справами, що утворюють громадську думку, які відбуваються на етапі взаємодії і не є методом для встановлення держави. Методом для встановлення держави є те, що ми вже згадували у початку і він закінчується діями (Талабу-н-Нусра) вимагання допомоги (підтримки) і встановленням держави.

Можливо, тепер зрозуміло про метод. Тому, немає жодної суперечності між тим, що написано в наших книгах і між нашими діями. Наші слова у наших книгах про те, що проведення конференцій, мітингів, акцій протестів і семінарів не є шаріатським методом, побудованим на доказах для встановлення держави — це правильні слова. Не є шаріатським методом, побудованим на доказах для встановлення держави - це правильні слова. Окрім того, коли ми говоримо, що це громадські справи, які мають місце в етапі взаємодії і вони виконуються тоді, коли ми можемо їх виконувати згідно з його образом — це також вірно сказано. І немає жодної суперечності між змістом книг і між нашими діями. Просто треба читати ці слова, які написані у наших книгах у контексті, у якому вони використовуються, вони повинні бути прочитані зі свідомим розумом і освітленим поглядом, і все стане зрозуміло, з волі Аллаха.
Є один момент, який не задається в питанні, але може з'явитися в розумах деяких: тоді чому хізб не проводив конференції або не організовував мітинги у попередні роки?

 Відповідь на те питання ясна з того, що було сказано вище — ми не організовуємо справи для утворення громадської думки, такі як демонстрації і т.д., якщо не можемо провести їх очевидним і проголошеним чином, з нашими стягами і скандуванням, без змішування з іншими стягами і гаслами, коли все плутається і змішується. Також, час і місце для проведення повинні підходити і відповідати меті, до якої ми прагнемо...якщо це можливо, то ми робимо ці дії, якщо ж не виходить зробити усе це належним чином, то ми не робимо ці дії.

І для інформації, у нас були спроби в минулому, у шістдесятих, коли Бургіба відвідав Йорданію, закликаючи до примирення з євреями. І Хізб ут-Тахрір організував у епоху Абу Ібрахіма (Такіюддіна), нехай змилується над ним Аллах, делегацію, яка була більше схожа на ходу. Також виступили до прем'єр-міністра в Аммані, Єрусалимі, Хевроні, пройшли до їх правителів. Я був з ними в Хевроні, і тому я розповім те, що я бачив:

Хізб звелів своїм членам і їх прибічникам зібратися у певний час, о десятій годині ранку, на головній площі у місті Хеврон. Потім ми вийшли в область “аль-Аммара”, яка нині зруйнована, і коли ми йшли по вулиці, прийшов начальник безпеки і сталася суперечка і обговорення.  Повертаючись до суті, тоді ми не змогли пройти пішки, але вони дозволили нам проїхати, тому ми сіли в автомобілі і автобуси і рушили до будівлі. Нас було багато, ми виконали задачу і повернулися. Таким чином, питання полягає в тому, що такі дії, якщо ми можемо провести їх самостійно і бачимо їх підходящими, то проводимо, але якщо ми не можемо очолити цю роботу і контролювати її, або якщо ми не бачимо доцільність цих дій, через певні обставини ми не робимо цього.

Це подібно до утворення медіа-офісу, це справа для громадської думки і якщо ми можемо утворити його, то ми робимо це, але якщо ми не можемо, то не робимо. Наприклад, не було можливості в епоху засновника хізбу проголосити про офіційного представника для нас, тому ми не робили цього.  Однак, у часи другого Аміра він доручив мені бути офіційним представником у Йорданії і я став постійним клієнтом в'язниці, не встигав вийти звідти, як заходив назад.. Але тепер, з дозволу Аллаха, ми утворювали куди більше одного медіа-офісу. І усе це зі справ, які утворюють громадську думку. Але якщо хтось спитає: Чи є утворення медіа-офісу методом для створення Халіфату? Відповідь: ні.

А тепер повернемося до початку, ми питаємо:

Чи є проведення лекцій зі справ утворення громадської думки, які ми робимо на етапі взаємодії? Відповідь: так.

Чи є проведення конференцій частиною громадських заходів, які ми робимо на етапі взаємодії? Відповідь: так.

Протести і мітинги, які ми поводимо за нашими порядками і правилами, чи є вони зі справ утворення громадської думки, які ми робимо на етапі взаємодії? Відповідь: так. Чи є утворення медіа-офісів частиною громадських справ, які ми робимо не етапі взаємодії? Відповідь: так.

Але якщо ми спитаємо:

Чи є лекції методом встановлення держави? Відповідь буде негативною.
Чи є методом встановлення держави проведення конференцій? Відповідь: ні.
Мітинги і протести є методом для встановлення держави? Відповідь: ні.
Утворення медіа-офісів є методом для встановлення держави? Відповідь: ні.

Зрозуміло, що перші питання стосуються справ громадської думки на етапі взаємодії, а другі питання про метод створення держави. І це два окремих питання, це не одна тема і кожне питання має свою відповідь. Немає жодної суперечності між цими двома питаннями або між двома відповідями.

Ми просимо Аллаха про те, щоб це питання було прояснене однозначно, без будь-яких неясностей і плутанини, для усіх тих, хто прагне досягти істини і діяти згідно з нею. Але тим, хто шукає брехню, ці пояснення не дадуть  жодної користі. Тому що вони не вивчали брехню для того, щоб пізнати істину, ці дві речі не сумісні. Аллах владний вершити Свої справи, однак більшість людей не відає про це.
 

Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
06 Рабі уль-авваль 1435р.х.
07.01.2014

Низка відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів сторінки у  Фейсбуку.
Дивіться відповідь на сторінці аміра у Facebook:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=249276778573740