Щодо положення про одруження

Відповіді Аміра
Друкарня

Адресований Абдуллаху Ахъярову та Mysite Fantastica

Питання 1: Mysite Fantastica:
 
Ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!

Чи не могли б ви відповісти на моє питання:

Я неодружений хлопець мусульманин, який любить Аллаха та Іслам, і який бажає втілення того, з чим прийшов наш улюбленець та пан  Мухаммад ﷺ.  
Живу в оточенні,що не знає ані релігії, ані моралі. Іслам у нас просто назва або титул... у школах же навчають за програмою, яка суперечить Ісламу...

Питання: я не бажаю одружуватись, тому що точно знаю, що не зможу утримати своїх дітей у лоні Ісламу, нібито я “тримаю розпечене вугілля”.  
І знаю, що мої діти стануть вивчати те, що їм нашкодить, а я не маю часу, щоб навчати їх, тому що зайнятий на роботі. А обставини примусять працювати і мою дружину...
Стисло: існують хадіси, які говорять про те, що одруження — половина віри,і я дійсно читав ці хадіси, а також є хадіси, зміст яких вказує на те, що нечестивцями цієї Умми є холостяки. Так чи дійсно те, що якщо я не одружусь, то моя віра не стане повноцінною?   

Прошу відповісти на моє питання, і заздалегідь вам вдячний.

Питання 2: Абдуллах Ахъяров

Ассаламу алейкум ва рахматуллахи ва баракатух. Нехай Аллах вас береже і воздасть вам Раєм.

У мене два питання.

1. Я хочу одружитись. Коли дізнаюсь про якусь сестру, знаходжу її опікуна, щоб взяти дозвіл зустрітися з його донькою. Батько, будучи тим, хто дотримується Ісламу, нашим братом, не знаючи мене особисто, дає дозвіл поспілкуватись з його донькою. Зазвичай зустріч відбувається десь у парку чи кафе (громадському місці). Чи не краще, якщо б ця зустріч відбувалась у дівчини вдома, тому що при зустрічі поза домом дівчина проявляє нерішучість або просто відмовляє?

2. У нас в Криму багато братів, які бажають одружитись, але багато хто з сестер віддає перевагу навчанню, посилаючись на те, що це сунна. Хотілось би дізнатись, для дівчини перед Аллахом краще бути  тією, що навчається у світському закладі або вийти заміж?

Відповідь:

Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!

Питання  Mysite Fantastica та Абдуллаха Ахъярова схожі у своєму зв'язку з положеннями одруження, тому моя відповідь для вас обох, нехай Аллах скерує вас до праведності.

1 — Всевишній Аллах створив людину, зробив чоловіка та жінку одним із своїх знамень. Він вклав серед них любов та милосердя за допомогою одруження згідно з законами Шаріату , Всевишній сказав:

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

«Серед Його знамень те, що він створив із вас самих дружин для вас, щоб ви знаходили в них заспокоєння, і встановив між вами любов та милосердя. Воістину, у цьому знамення для людей, що розмірковують” (30:21).

2 — Іслам спонукає до одруження, тому що це допомагає притупити погляд, зберегти статевий орган, зберігати спокій у душі та зберегти релігію:
- Бухарі вивів від Абдуллаха (р.а.), який сказав: ми були з Посланцем Аллаха ﷺ і він сказав: “Хто здатний створити родину, нехай одружиться. Хто ж не може, нехай вдається до посту, це стримає його бажання”.
- вивів Хакім в “Мустадрак” від Анаса ібн Маліка (р.а.), що Посланець Аллаха ﷺ сказав: “Той, кого Аллах наділив праведною жінкою, то потурбувався про половину його релігії, так нехай ж побоїться Аллаха у другій половині” - Хакім сказав, що хадіс з достовірним існадом, імам аз-Захабі погодився з ним.    

3 — більше того, той, хто прагне одружитись для збереження цнотливості, є одним з трьох, про яких піклується Всевишній Аллах. Вивів Ахмад у своєму “Муснаді” від Абу Хурайри, від Пророка ﷺ, який сказав: “Троє мають право перед Аллахом: турбота Аллаха для муджахіда, який вийшов на Його шляху; той, хто бажає одружитись для збереження цнотливості; і мукатаб (раб), який бажає виплатити за себе”.  

4 — Посланець Аллаха ﷺ заборонив бути холостим тому, хто здатний одружитись. Вивів Насаій від Самура ібн Джундуб, від Пророка ﷺ: “Посланець Аллаха заборонив чернецтво”, хадіс вивів також Ібн Маджа.  

5 — Посланець Аллаха ﷺ заповідав батькам, що якщо до них прийде той, чиє релігійністю та мораллю вони будуть задоволені, видавати за них доньок. Вивів Тірмізій від Абу Хурайри, який сказав: Посланець Аллаха сказав: “Якщо посватався до вас той, релігійність та мораль якого вас влаштовує, то одружіть його. Якщо ж ви не зробите цього, то підніметься смута на землі, і пошириться порочність”. Вивів Ібн Маджа: “Якщо до вас прийшов той, мораллю та релігійністю якого ви задоволені, то одружіть його. Якщо ж ви не зробите цього, то підніметься смута на землі, і пошириться порочність”.

6 — також Посланець Аллаха ﷺ заповідав вибирати у дружини праведну релігійну жінку, яка буде зберігати чоловіка, дітей та будинок. Вивів Бухарі та Муслім від Абу Хурайри (р.а.), від Пророка ﷺ, що він сказав: “На жінці одружуються через чотири: її майна, положення, краси та релігії. Добивайся ж релігійної, а інакше твої руки покриються пилом”.  

7 — твої ж слова “є хадіси, зміст яких вказує на те, що нечестивцями цієї Умми є холостяки”, то він слабкий, і подібно йому: вивів Ахмад у «Муснаде» від чоловіка, від Абу Зарра, який сказав: до Посланця Аллаха ﷺ зайшов чоловік, якого звали Аккаф ібн Бішр Тамімі. Пророк ﷺ сказав йому: “О, Аккаф, чи є у тебе дружина?”. Він відповів: нема... Пророк сказав: “Нашою сунною є ніках (тобто одруження), і найгірші із вас — холостяки...”. Цей хадіс слабкий, тому що у його ланцюжку (існаді) невідомий передає від Абу Зарра, а також через протиріччя, які слідують в інших ланцюжках цього хадісу. Вивів Табарані у “Кабір” та інші по шляху Бакія ібн аль- Валід, обидва від Муавії ібн Яхья, від Сулеймана ібн Муси, від Макхуль, від Гадифа ібн аль-Харіса, від Атийя ібн Буср аль-Мазіні, який сказав:  Аккаф ібн Вадаа аль-Хілялі прийшов до Посланця Аллаха ... згадав хадіс. Цей існад також є слабким з причини Муавії ібн Яхья Содафі, і Бакія ібн аль-Валід теж слабкий.  

Тому зовсім не обов'язково, щоб холостяки були гіршими із людей. Навпаки, гіршими із людей можуть бути як холостяки, так і одружені — і це згідно з їх образом життя.

Висновок: Посланець Аллаха спонукає до одруження того, хто здатний на це, тому що одруження сприяє збереженню релігії, цнотливості, і притупляти погляди ... також він ﷺ заборонив чернецтво, тобто відсторонення від одруження... Тому, якщо ти, питаючий, здатний одружитись, то я раджу тобі одружитись і вибрати собі праведну жінку, і докласти максимум зусиль у побудові праведної родини. Будь щирим зі Всевишнім Аллахом, будь правдивим з Посланцем Аллаха ﷺ, і ти, з волі Аллаха, будеш здатний виховати своїх  дітей праведними. Адже Всевишній піклується про праведників.

8 — стосовно того, що привів юнак із України, то його відповідь у наступному:

а) Посланець Аллаха ﷺ наставляв тому, хто хоче одружитись на жінці, побачити її. Передається від Бакр ібн Абдуллаха аль-Музані від Мугіра ібн Шуба, що він засватав жінку. Тоді Посланець ﷺ сказав:  “Подивись на неї — це краще, ніж ви розлучитесь”, вивів Тірмізі. І по цій темі передаються хадіси від  Мухаммада ібн Масляма, Джабіра, Абу Хумейда, Абу Хурайры та Анаса,і “цей хадіс хороший” - вивів Хакім,сказавши, що він достовірний за умовою двох шейхів, і Захабі погодився з ним.

Тому жениху можна піти у родину нареченої та бачити те, на що дозволено йому дивитись, тобто обличчя та кісті рук. Проте йому не дозволено усамітнюватися з нею, або виходити з нею... тому що він чужий для неї. Тому я сильно здивувався твоєму питанню, що ти хотів би познайомитись  (або побачитись) з нею у домі її батьків, а вони сказали: виходьте , гуляйте та дивись на неї там! Нібито у питанні існує неясність.

б) Що ж стосується питання: чи є завершення навчання в університеті  більш переважним, аніж заміжжя, якщо до неї прийшов той, чиєю релігійністю та нравом  вона задоволена, то правильним буде передане у хадісі Посланця Аллаха ﷺ, який вивів Тірмізі від Абу Хурайри: Посланець Аллаха ﷺ сказав:  “Якщо посватався до вас той, релігійність та мораль якого вас влаштовує, то одружіть його. Якщо ж ви не зробите цього, то підніметься смута на землі, і пошириться порочність”. Вивів Ібн Маджа: “Якщо до вас прийшов той, мораллю та релігійністю якого ви задоволені, то одружіть його. Якщо ж ви не зробите цього, то підніметься смута на землі, і пошириться порочність”.

Тому із вказівок очевидна категорична заборона для опікуна жінки відкидати жениха, якщо ніщо не порочить його релігійність та мораль. І якщо родина розпитала чоловіка про його релігійність та взаємостосунки з іншими у дотриманні законів Шаріату, і вони впевнились у тому, що його релігія та нрав їх вдовольняють з волі Аллаха — у такому випадку опікунам заборонено відкидати або забороняти доньці вийти заміж за цього жениха від приводом завершення її навчання в університеті. Навпаки, вони повинні дати згоду і не забороняти одруження, тому що це зберігає релігію та придає стійкість з волі Аллаха.

На завершення хотів би порадити кожному здатному на одруження взяти шлюб з праведною жінкою, тому що вона нагорода цього життя. Передається в  “Умдат уль-карі» шарх (роз'яснення) “Сахіха” Бухарі від Алі (р.а.), що “Нагорода цього життя — праведна дружина, а наступного життя — Рай”, як це передається в благородному аяті:

رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

«Господь наш! Обдаруй нас добром у цьому світі і добром в Останньому житті і захисти нас від мук у Вогні” (2:201).


Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
27 Рабі ас-сані 1435 р.х.
27/02/2014

Низка відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів сторінки у Фейсбуку.
https://www.facebook.com/Ata.abualrashtah/photos/a.154439224724163.1073741827.154433208058098/267181526783265/?type=1