Взаємовідносини з немусульманами у питаннях їжі та одягу у відповідності з їх переконаннями

Відповіді Аміра
Друкарня

Питання:

Ас-саляму алейкум, о, шейх!

Моє питання про статтю 7 пункт 4 або «d» «Проекту Конституції»: «У питаннях їжі та одягу відношення до немусульман будується згідно з їх переконаннями у межах того, що дозволяється законами Шаріату». Моє питання стосується одягу: чи буде дозволено жінкам не мусульманкам носити будь-який одяг за умови, що він буде приховувати тіло і не привертати уваги: як довга сукня або штани з сорочкою. Або ж з них буде вимагатися одягати хіджаб та джильбаб подібно до жінок-мусульманок? І як будувалися  відносини з одягом немусульманок  на  протязі усієї історії Ісламу? Чи дозволялося їм надягати те, що вони побажають,або ж їх примушували носити Ісламський одяг?

Прошу Аллаха віддати вам благом!

Ваш брат Аднан з Великобританії

Відповід:

Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!

Текст 4 пункту 7 статті: «У питаннях їжі та одягу відношення до немусульман будується згідно з їх переконаннями у межах того, що дозволяється законами Шаріату», ви ж запитуєте про одяг, і відповідь на ваше питання нижче:

Згаданий вище пункт визначив дві умови (обмеження):

Перше: «згідно з їх переконаннями». Їм дозволений одяг згідно з їх переконаннями. Одяг же, що відповідає їх переконанням – це  релігійний  одяг чоловіків та релігійний одяг жінок, тобто одяг священників та монахів… тощо та  одяг монахинь. Це і є одяг, утверджений в їх релігії, саме цей одяг дозволено носити чоловікам та жінкам. Це те, що стосується першої умови.

Друге:  «что дозволяється законами Шаріату». Це те, що стосується законів громадського життя,  які  об’єднують усіх громадян, мусульман і немусульман, чоловіків та жінок.

Тому виключення існує лише для одягу згідно з їх переконаннями.

Однак що стосується іншого нерелігійного одягу, то на нього розповсюджується дія законів Шаріату в громадському житті. І це  для  чоловіків та жінок.

Цей одяг докладно описаний у книзі «Соціальна система» і він стосується усіх індивідів Ісламської держави: мусульман і немусульман. І не робиться не мусульманам виключень ані в чому, окрім їх одягу згідно з їх переконаннями (релігії), як ми згадали про це вище. Усе ж інше, то  обов’язково повинні закриватися сороміцькі місця (аврат) і не допускатися табарудж (виставлення напоказ). Тому повинні одягатися джильбаб та хіджаб, оскільки штани є табаруджем, і не дозволяється жінці носити їх в громадському житті, навіть якщо вони приховують сороміцькі місця (аврат).

Що ж стосується історії, то на протязі епохи Халіфату жінки, мусульманки і не мусульманки, носили джильбаб, тобто довгі сукні поверх їх нижнього одягу і покривали голови. І в деяких селах, де мешкали мусульманки і немусульманки, їх одяг було не відрізнити…і навіть після зруйнування Халіфату сліди цього залишалися у якійсь мірі. І якщо ви спитаєте літніх людей, старших за 70-80 років, вони  відповідять що бачили у деяких селах Палестини як були схожі вбрання жінок мусульманок і не мусульманок у тих селах…

Сподіваюся, що ця відповідь достатня на ваше питання.


Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
22 Шавваля 1435х.
18/08/2014

Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір Ата ібн Халіля Абу ар-Рашти на питання відвідувачів його сторінки у facebook