Питання:
Ас-саляму алейкум, о, шейх!
Моє питання про статтю 7 пункт 4 або «d» «Проекту Конституції»: «У питаннях їжі та одягу відношення до немусульман будується згідно з їх переконаннями у межах того, що дозволяється законами Шаріату». Моє питання стосується одягу: чи буде дозволено жінкам не мусульманкам носити будь-який одяг за умови, що він буде приховувати тіло і не привертати уваги: як довга сукня або штани з сорочкою. Або ж з них буде вимагатися одягати хіджаб та джильбаб подібно до жінок-мусульманок? І як будувалися відносини з одягом немусульманок на протязі усієї історії Ісламу? Чи дозволялося їм надягати те, що вони побажають,або ж їх примушували носити Ісламський одяг?
Прошу Аллаха віддати вам благом!
Ваш брат Аднан з Великобританії
Відповід:
Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!
Текст 4 пункту 7 статті: «У питаннях їжі та одягу відношення до немусульман будується згідно з їх переконаннями у межах того, що дозволяється законами Шаріату», ви ж запитуєте про одяг, і відповідь на ваше питання нижче:
Згаданий вище пункт визначив дві умови (обмеження):
Перше: «згідно з їх переконаннями». Їм дозволений одяг згідно з їх переконаннями. Одяг же, що відповідає їх переконанням – це релігійний одяг чоловіків та релігійний одяг жінок, тобто одяг священників та монахів… тощо та одяг монахинь. Це і є одяг, утверджений в їх релігії, саме цей одяг дозволено носити чоловікам та жінкам. Це те, що стосується першої умови.
Друге: «что дозволяється законами Шаріату». Це те, що стосується законів громадського життя, які об’єднують усіх громадян, мусульман і немусульман, чоловіків та жінок.
Тому виключення існує лише для одягу згідно з їх переконаннями.
Однак що стосується іншого нерелігійного одягу, то на нього розповсюджується дія законів Шаріату в громадському житті. І це для чоловіків та жінок.
Цей одяг докладно описаний у книзі «Соціальна система» і він стосується усіх індивідів Ісламської держави: мусульман і немусульман. І не робиться не мусульманам виключень ані в чому, окрім їх одягу згідно з їх переконаннями (релігії), як ми згадали про це вище. Усе ж інше, то обов’язково повинні закриватися сороміцькі місця (аврат) і не допускатися табарудж (виставлення напоказ). Тому повинні одягатися джильбаб та хіджаб, оскільки штани є табаруджем, і не дозволяється жінці носити їх в громадському житті, навіть якщо вони приховують сороміцькі місця (аврат).
Що ж стосується історії, то на протязі епохи Халіфату жінки, мусульманки і не мусульманки, носили джильбаб, тобто довгі сукні поверх їх нижнього одягу і покривали голови. І в деяких селах, де мешкали мусульманки і немусульманки, їх одяг було не відрізнити…і навіть після зруйнування Халіфату сліди цього залишалися у якійсь мірі. І якщо ви спитаєте літніх людей, старших за 70-80 років, вони відповідять що бачили у деяких селах Палестини як були схожі вбрання жінок мусульманок і не мусульманок у тих селах…
Сподіваюся, що ця відповідь достатня на ваше питання.
Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
22 Шавваля 1435х.
18/08/2014
Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір Ата ібн Халіля Абу ар-Рашти на питання відвідувачів його сторінки у facebook