Адресовано: Саміх Райхан Абу Майсара (سامح ريحان أبو ميسرة), Халіфат – Обіцянка Аллаха (الخلافه وعد الله) та Sofyan Qasrawi
Питання:
Саміх Райхан Абу Майсара: Ассаламу алейкум ва рахматуЛлахі ва баракатух! Чи існує заборона в тому, щоб наречений попереджав жінок, що він бажає зайти до нареченої і посидіти з нею трохи, і навколо жениха не буде нікого, окрім його махрамів (жінок-родичок), щоб привітати молодят? Інші ж жінки у цей момент будуть сидіти скромно на своїх місцях, щоб не допустити змішування (іхтілят) з нареченим. Хай благословить Вас Аллах!
Халіфат – Обіцянка Аллаха: Чи дозволено нареченому сидіти поруч із нареченою (у жіночій залі), щоб одягти їй прикраси, і це при тому, що всі жінки будуть із закритим авратом і більшість з них - його махрами, а після чого наречений залишить їх залу?
Sofyan Qasrawi: Ассаляму алейкум ва рахматуЛлахі ва баракятух! Любий наш шейху, у мене до Вас питання: якщо буде чітко визначено час святкування для жінок-махрамів, а потім - інший час для решти гостей, чи припустимо нареченому входити до жіночої урочистої зали, коли в ній знаходяться тільки його махрами?
Відповідь:
Ва алейкум ассалям ва рахматуЛлахі ва баракятух!
Ваші три питання стосуються однієї теми, а тому я дам на них одну відповідь, з волі Аллаха:
Раніше, 6 джумада ас-сані 1424 х. / 08.08.2015, ми вже відповідали докладно на тему змішання (іхтілят) у залах під час урочистостей. У тій відповіді було сказано:
«... Заборонено змішання (іхтілят) між чоловіками і жінками, і доказів на це - вичерпна безліч, як і життя мусульман під час Пророка ﷺ і сподвижників після нього говорять про це. Іхтілят є забороненим, за винятком ситуацій, у яких є потреба і які затверджені Шаріатом, тобто на ці ситуації є тексти з Корану або Сунни, як операції купівлі-продажу, підтримання родинних зв'язків тощо.
Однак не передається текстів про дозвіл на змішання (іхтілята) між чоловіками і жінками в урочистих (весільних) залах. Навпаки, передається, що за часів Посланника Аллаха ﷺ і сподвижників жінки з нареченою знаходилися окремо, а чоловіки - окремо. Таким чином, іхтілят у залах заборонений (харам), і це не є винятковим становищем. А те, що передається щодо весіль, тобто урочисте відведення нареченої (зіфаф) до будинку її нареченого, - в цьому випадку є дозвіл чоловікам і жінкам відвести наречену в будинок її нареченого, а потім чоловіки зобов'язані відокремитися від жінок...
Таким чином, перебування чоловіків і жінок в урочистій залі без поділу між ними, тобто знаходження в одній залі, а не в двох різних залах, є забороненим (харам). А якщо аврат жінок відкритий, як це відбувається в подібних ситуаціях, то в цьому - ще більша заборона. Так само знаходження нареченого поруч із нареченою в оточенні жінок-махрамів і немахрамів є забороненим (харам), особливо якщо жінки - з відкритим авратом, як це відбувається в подібних ситуаціях у більшості випадків.
А слова про те, що це сьогодні поширено повсюдно (умум Бальва) і що цього вкрай важко уникнути, то ці слова не роблять заборонене дозволеним. Ці слова повністю відкидаються, оскільки суперечать Шаріату. Більше того, існують хадіси, що вихваляють тих, хто, незважаючи на ступінь складності проблеми, все ж твердо тримається своєї релігії, порівнюючи його з тим, хто тримає в руках розпечену вуглину. Посланник Аллаха ﷺ сказав: «Настануть такі часи, коли той, хто виявляє терпіння у дотриманні релігії буде подібний до людини, яка тримає в руках розпечену вуглину».
Таким чином, перебування нареченого разом з нареченою у залі, де присутні чоловіки і жінки (іхтілят), є забороненим (харам), а також знаходження нареченого в жіночому залі, коли навколо молодят присутні жінки з числа махрамів і немахрамів, так само є забороненим. А якщо до всього цього додати відкритий аврат і табаррудж (виставляння краси напоказ), то це - харам поверх хараму.
Однак якщо в залі знаходяться тільки жінки з числа махрамів нареченого, то в такому випадку нареченому дозволено входити до жіночої зали, сидіти разом з нареченою та одягати їй прикраси, після чого він повинен залишити залу, щоб зайшли інші жінки.
Підсумок:
1. Забороняється (харам) змішання (іхтілят) між чоловіками і жінками в урочистих залах незалежно від того, відкритий аврат жінок чи ні. Якщо ж аврат жінок відкритий, то заборона в цьому випадку ще сильніша (тобто гріх ще більше).
2. Є забороненим входження нареченого до жіночої зали і сидіння разом з нареченою в силу присутності у залі жінок-немахрамів для нього, навіть якщо він попередить їх перед входом, щоб вони закрили свій аврат і не підходили до нареченого, окрім жінок-махрамів. До того часу, поки в залі присутні немахрами, навіть якщо вони сидять на своїх місцях і бачать його, це залишається забороненим.
3. Дозволяється нареченому входити до жіночої зали і сидіти разом з нареченою за умови, що буде визначено час тільки для його махрамів, тобто у той момент, коли до зали увійде наречений; і поки він буде сидіти там з нареченою, у залі повинні бути тільки жінки з числа його махрамів. А після того, як наречений вийде із зали, можуть увійти й інші жінки».
Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
07 Мухаррама 1437 х.
20.10.2015 р.
Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти на питання відвідувачів його сторінки у «Фейсбук»