Відповідь тим, хто стверджує, що «ми не повинні слідувати методу Пророка ﷺ у досягненні влади та у побудові держави»

Відповіді Аміра
Друкарня

від Ахмада Абу Іда

Питання: Мир Вам, наш шейх! Чи можете Ви дати вичерпну відповідь тим, хто стверджує: «Ми не повинні слідувати методу Пророка ﷺ у досягненні влади та у побудові держави»?

Відповідь: І Вам мир, милість Аллаха та Його благословення!

Якщо стисло, то буде достатнім сказати наступне:

Необхідно спитати у тих, хто стверджує, що «ми не повинні слідувати методу Пророка ﷺ у досягненні влади»:

Якщо мусульманин хоче здійснити омовіння, на яке джерело доказів він повинен звернути увагу, щоб дізнатись, як воно робиться? Хіба він не займеться пошуком доказів у главі про омовіння? Або ж правильним буде замість цього розглядати закони, наприклад,хаджу? Природно, відповіддю буде ствердження про необхідність пошуку доказів у темі омовіння.

Наступне питання буде у тому, що коли мусульманин захоче ознайомитись з законами посту, хіба він не стане шукати докази у темі, яка пов’язана з постом? Або ж він буде шукати їх у законах про джихад? Відповідь очевидна: «Треба шукати докази, пов’язані з потом, у розділі про пост».

Іще одне питання: якщо мусульманин захоче дізнатись про закони щодо намазу, про те, як він виконується, хіба він не стане шукати докази у розділі про намаз? Або ж він буде шукати їх у темі закяту? Він скаже: «Ні. Я буду шукати докази про намаз у розділі про намаз».

Таким чином, кожне питання розглядається у своєму місці — закон виходить із свого доказу у Шаріаті.

Звідси ми повернемось до нашого питання: як дізнатись про метод встановлення держави? Хіба не варто було б зайнятися пошуком шаріатських доказів, які дійшли до нас від Посланця Аллаха ﷺ у розділі про те, як він встановив державу? Хіба правильно буде шукати докази про це у темі джихаду, намазу або закяту? Навпаки, шаріатські докази на тему встановлення держави ми повинні шукати у темі дій Пророка ﷺ, скерованих на встановлення держави, у його житті. Посланець Аллаха ﷺ у своєму житті встановлював державу один раз. Це здійснилось у Медині шляхом «Талаб ан-Нусра» (прохання по допомогу) у період, коли він ﷺ взаємодіяв з арабськими племенами. І тому шаріатський метод встановлення держави — це «Талаб ан-Нусра».

Тут виникає насуне питання: чи є «Талаб ан-Нусра» обов’язковою справою, фардом? Або це — мандуб, а може — і мубах? Якщо «Талаб ан-Нусра» — це фард, тоді необхідно в обов’язковому порядку слідувати методу у питанні встановлення держави. Вивчаючи дане питання,ми знаходимо наступне:

«Талаб ан-Нусра» є фардом, і доказом тому слугує те, що Посланець Аллаха ﷺ не діяв у питанні набуття влади за власним розсудом; незважаючи на усі труднощі, які він переносив, звертаючись до арабських племен, він не змінював даному методу. Він ﷺ звертався з проханнями до племені Сакіф, у відповідь же наразився на глузування та докори, на нього нацькували дітей та слабоумних, які взялися обкидати Пророка ﷺ камінням, внаслідок чого його ноги и груди були покривавлені. І навіть Посланець Аллаха ﷺ не змінив своєму шляху та методу. Він продовжив звертатись до решти арабських племен за допомогою. Зі своєю пропозицією він ﷺ звертався до племен Бану Шейбан, Бану Амір та до багатьох інших. Подібних звернень «Талаб ан-Нусра» нараховується більше десятка, і на кожне із них він ﷺ не отримував належної відповіді. Проте, незважаючи на усі складності, Посланець Аллаха ﷺ продовжував цю діяльність і не змінював свого методу. Згідно науці усуль-фікх, факт постійно здійснення Пророком ﷺ однієї і тієї ж самої дії, а саме — «Талаб ан-Нусра», незважаючи на труднощі на цьому шляху, є къаріною (вказівкою) на те, что «Талаб ан-Нусра» у питанні встановлення держави є фардом.

Таким чином «Талаб ан-Нусра» — це фард. Він є єдиним шляхом, якому слідував Посланець Аллаха ﷺ у питанні побудови держави. І він ﷺ продовжував йому слідувати, доки Аллах не дарував йому ансарів, що дали йому «другу присягу при Акабі», після чого він переселився, здійснив хіджру до них у Медину та встановив там державу.

Такими є докази, і сприймає їй той, у кого розкритий розум, хто готовий почути та прийняти. Що ж стосується упертих гордіїв, то їх довід суперечливий, тому що вони самі визнають необхідність пошуку доказів у питанні омовіння у темі про те, як треба правильно здійснити омовіння, шаріатські докази про пост знаходити у розділі посту, а докази намазу — у темі про намаз. Якщо людина є такою, що розмірковує, то вона повинна визнавати необхідність пошуку доказів на встановлення держави у своїй темі, розділі, якщо вона береться за подібну діяльність . У свою чергу, у цьому питання не існує ніяких доказів, розтлумачених Посланцем Аллаха ﷺ, що можна було б спостерігати у його словах або діях (хадісах), окрім методу «Талаб ан-Нусра», якому він сам слідував на стадії взаємодії з арабськими племенами ... Цей метод є фардом. Такою є моя стисла відповідь з приводу обов’язковості слідування методу Посланця Аллаха ﷺ у питанні встановлення держави.

Наостаннє я хочу передати Вам «салам» і прошу Аллаха відкрити Вашими руками врата блага.

Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
2 Джумада аль-уля 1438 р.х.
30.01.2017 р.

Низка відповідей шейха вченого Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти, аміра Хізб ут-Тахрір, на питання, взяті з його сторінки у Фейсбуку «Фікх»

Головне меню