Чи є категоричними (катъий) докази, по встановленню держави Халіфат, прийняті Хізбом?

Відповіді Аміра
Друкарня

Адресовано Мухаммаду Абу Асалу

Питання:

Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

О наш Амір, нехай наповнить Аллах баракятом Ваш час, зусилля та знання!

Моє питання звучить так: чи є категоричними (катъий) докази по встановленню держави Халіфат, прийняті Хізбом?

Ответ:

Ваалейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятуху.

Докази усіх трьох етапів у сукупності є категоричними:

Посланець Аллаха ﷺ проводив прихований заклик у перші три роки свого пророцтва та просвіщав мусульман у домі аль-Аркама ібн Абу Аркама.

Потім він ﷺ проголосив про заклик з ниспосланням наступних слів Аллаха:

فَٱصۡدَعۡ بِمَا تُؤۡمَرُ وَأَعۡرِضۡ عَنِ ٱلۡمُشۡرِكِينَ

«Проголоси ж те, що тобі велено, і відвернись від многобожників» (15:94).

Категорично і достовірно, що Посланець Аллаха ﷺ проводив прихований заклик до ниспослання вищенаведеного аята, а вже після ниспослання аяту проголосив про заклик, у ході якого проводив ідейну боротьбу та політичне протистояння. А трохи пізніше він ﷺ став шукати допомоги (талаб ан-нусра):

Що стосується ідейної боротьби, то Пророк ﷺ почав роз’яснювати оману ідолопоклонства та приводити докази невіруючим про Творця. У Корані говориться:

أَمۡ خُلِقُواْ مِنۡ غَيۡرِ شَيۡءٍ أَمۡ هُمُ ٱلۡخَٰلِقُونَ

«Невже вони були створені самі по собі (або просто так)? Або ж вони самі є творцями?» (52:35),

قَالَ أَتَعۡبُدُونَ مَا تَنۡحِتُونَ ٩٥  وَٱللَّهُ خَلَقَكُمۡ وَمَا تَعۡمَلُونَ

«Він сказав: «Невже ви поклоняєтесь тому, що самі висікаєте? Аллах створив вас і те, що ви робите» (37:95,96),

۞وَقَالَ ٱللَّهُ لَا تَتَّخِذُوٓاْ إِلَٰهَيۡنِ ٱثۡنَيۡنِۖ إِنَّمَا هُوَ إِلَٰهٞ وَٰحِدٞ فَإِيَّٰيَ فَٱرۡهَبُونِ

«Аллах сказав: «Не поклоняйтесь двом богам, адже є лише один Бог. Мене одного бійтесь» (16:51),

مَا ٱتَّخَذَ ٱللَّهُ مِن وَلَدٖ وَمَا كَانَ مَعَهُۥ مِنۡ إِلَٰهٍۚ إِذٗا لَّذَهَبَ كُلُّ إِلَٰهِۢ بِمَا خَلَقَ وَلَعَلَا بَعۡضُهُمۡ عَلَىٰ بَعۡضٖۚ سُبۡحَٰنَ ٱللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ

«Аллах не взяв Собі сина, і немає поруч з Ним іншого бога. У протилежному випадку кожен бог уніс би з собою те, що створив, і одні із них піднеслись би над іншими. Аллах вище того, що вони приписують Йому!» (23:91),

قُلۡ هُوَ ٱللَّهُ أَحَدٌ ١  ٱللَّهُ ٱلصَّمَدُ ٢  لَمۡ يَلِدۡ وَلَمۡ يُولَدۡ ٣  وَلَمۡ يَكُن لَّهُۥ كُفُوًا أَحَدُۢ

«Скажи: «Він — Аллах Єдиний, Аллах Самодостатній. Він не народив і не був народжений, і немає нікого рівного Йому» (112:1–4),

قُلۡ يَٰٓأَيُّهَا ٱلۡكَٰفِرُونَ ١  لَآ أَعۡبُدُ مَا تَعۡبُدُونَ ٢  وَلَآ أَنتُمۡ عَٰبِدُونَ مَآ أَعۡبُدُ ٣  وَلَآ أَنَا۠ عَابِدٞ مَّا عَبَدتُّمۡ ٤ وَلَآ أَنتُمۡ عَٰبِدُونَ مَآ أَعۡبُدُ ٥  لَكُمۡ دِينُكُمۡ وَلِيَ دِينِ

«Скажи: «О, невіруючі! Я не поклоняюсь тому, чому поклоняєтесь ви, а ви не поклоняєтесь Тому, Кому поклоняюсь я. Я не поклоняюсь так, як поклоняєтесь ви (або тому, чому поклоняєтесь ви), а ви не поклоняєтесь так, як поклоняюсь я (або Тому, Кому поклоняюсь я). У вас є ваша релігія, а у мене — моя!» (109:1–6).

Що ж стосується політичного протистояння, то були ниспослані аяти, що оскаржують лідерство невірних та акцентують увагу на їх омані. Ось деякі із них:

تَبَّتۡ يَدَآ أَبِي لَهَبٖ وَتَبَّ ١  مَآ أَغۡنَىٰ عَنۡهُ مَالُهُۥ وَمَا كَسَبَ ٢  سَيَصۡلَىٰ نَارٗا ذَاتَ لَهَبٖ ٣  وَٱمۡرَأَتُهُۥ حَمَّالَةَ ٱلۡحَطَبِ ٤ فِي جِيدِهَا حَبۡلٞ مِّن مَّسَدِۢ ٥

«Нехай пропадуть пропадом руки Абу Ляхаба, і сам він пропав. Не врятувало його багатство і те, що він набув (положення у суспільстві та діти). Він потрапить у полум’яне Вогнище. Дружина його буде носити дрова, а на шиї у неї буде плетена мотузка із пальмових волокон» (111:1–5),

ذَرۡنِي وَمَنۡ خَلَقۡتُ وَحِيدٗا ١١  وَجَعَلۡتُ لَهُۥ مَالٗا مَّمۡدُودٗا ١٢ وَبَنِينَ شُهُودٗا ١٣  وَمَهَّدتُّ لَهُۥ تَمۡهِيدٗا ١٤  ثُمَّ يَطۡمَعُ أَنۡ أَزِيدَ ١٥ كَلَّآۖ إِنَّهُۥ كَانَ لِأٓيَٰتِنَا عَنِيدٗا ١٦  سَأُرۡهِقُهُۥ صَعُودًا ١٧  إِنَّهُۥ فَكَّرَ وَقَدَّرَ ١٨ فَقُتِلَ كَيۡفَ قَدَّرَ ١٩  ثُمَّ قُتِلَ كَيۡفَ قَدَّرَ ٢٠  ثُمَّ نَظَرَ ٢١ ثُمَّ عَبَسَ وَبَسَرَ ٢٢  ثُمَّ أَدۡبَرَ وَٱسۡتَكۡبَرَ ٢٣  فَقَالَ إِنۡ هَٰذَآ إِلَّا سِحۡرٞ يُؤۡثَرُ ٢٤ إِنۡ هَٰذَآ إِلَّا قَوۡلُ ٱلۡبَشَرِ ٢٥  سَأُصۡلِيهِ سَقَرَ ٢٦  وَمَآ أَدۡرَىٰكَ مَا سَقَرُ ٢٧ لَا تُبۡقِي وَلَا تَذَرُ ٢٨  لَوَّاحَةٞ لِّلۡبَشَرِ ٢٩  عَلَيۡهَا تِسۡعَةَ عَشَرَ ٣٠

«Залиш Мене з тим, кого Я створив одиноким, дарував йому велике багатство та синів, які знаходились поруч з ним, і розпростер перед ним цей світ повністю. Після усього цього він бажає, щоб Я додав йому. Але ні! Він уперто заперечує Наші знамення. Я покладу на нього підйом (сходження на гору у Пеклі). Він подумав та розрахував. Нехай згине він! Як він розрахував?! Нехай згине він іще раз! Як він розрахував?! Потім він замислився. Потім він нахмурився і насупився. Потім він повернувся спиною та загордився і сказав: «Це — ніщо інше, як передбачене чаклунство. Це — не що інше, як слова людини». Я кину його у Пекло. Звідки ти міг знати, що таке Пекло? Воно не щадить і не залишає. Вона спалює шкіру. Їх (янголів) над нею — дев’ятнадцять» (74:11–30),

وَلَا تُطِعۡ كُلَّ حَلَّافٖ مَّهِينٍ ١٠  هَمَّازٖ مَّشَّآءِۢ بِنَمِيمٖ ١١  مَّنَّاعٖ لِّلۡخَيۡرِ مُعۡتَدٍ أَثِيمٍ ١٢ عُتُلِّۢ بَعۡدَ ذَٰلِكَ زَنِيمٍ ١٣  أَن كَانَ ذَا مَالٖ وَبَنِينَ ١٤ إِذَا تُتۡلَىٰ عَلَيۡهِ ءَايَٰتُنَا قَالَ أَسَٰطِيرُ ٱلۡأَوَّلِينَ ١٥  سَنَسِمُهُۥ عَلَى ٱلۡخُرۡطُومِ ١٦

«Не підкоряйся усілякому марнотратнику клятв, презренному, хулителю, який розносить плітки, скупиться на добро, злочинцю, грішнику, жорстокому, до того ж самозванцю, навіть якщо він буде багатий та буде мати синів. Коли йому читають Наші аяти, він говорить: «Це — легенди древніх народів!». Ми затавруємо його хобот (ніс)» (68:10–16).

Пророк ﷺ здійснював талаб ан-нусру від володарів сили та влади, звертаючись до сильних племен. Потім він ﷺ відправив Мусаба (р.а.) у Медину, де ансари відповіли на талаб ан-нусру та принесли другу клятву при Акабі.

Згодом Посланець Аллаха ﷺ заснував Першу Ісламську Державу у Медині.

Докази перелічених трьох етапів є категоричними (катъий). Проте у кожному із етапів присутні деякі подробиці, на які ми маємо припускаємі (занній) докази. Незважаючи на те, що на деякі подробиці, пов’язані з: просвітою на першому етапі, проголошенням відкритого заклику, веденням ідейної боротьби та політичного протистояння, хіджрою, встановленням держави, виведені із занній доказів — на усі три етапи заклику вказують категоричні (катъий) докази.


Сподіваюсь, що, з волі Аллаха, я відповів на Ваше питання.
Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
17 Шавваля 1439 р.х.
01.07.2018 р.

Головне меню