Закон Шаріату про заручини до укладання шлюбу

Відповіді Аміра
Друкарня

від Manar Aljunaidi

Питання: Ассаляму алейкум.

Моє питання стосується явища, яке стало поширеним серед нас. Мова йде про церемонію заручин, під час якої читають «Аль-Фатіха» чи мольбу, при цьому заручена одягає костюм, прикрашається як наречена, надягає кільця, танцює … і це відбувається до того, як буде укладений шлюб. Звідси питання: чи дозволено таке по Шаріату, враховуючи, що це відбувається прилюдно? При цьому раніше не було таких речей, як зняття хіджабу, не було табарруджа перед нареченим, поки не укладався шлюб.

Нехай Аллах воздасть Вам благом!

Відповідь:

Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятуху.

Жінці не дозволяється відкривати свій аурат перед чоловіком, який хоче з нею одружитись, оскільки він залишається їй чужим. Так триває до тих пір, поки між ними не буде укладений шаріатський шлюб, адже Аллах сказав:

وَلَا يُبۡدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ

«і не показують свої прикраси нікому, окрім своїх чоловіків» (24:31).

До шлюбу чоловік не є подружнім чоловіком, а отож,жінка не може показувати свій аурат перед ним. Якщо шлюб укладений по Шаріату, то чоловік є подружнім чоловіком жінки, і тоді вона може показувати йому свій аурат, оскільки на основі шлюбного договору вона стала його дружиною. Повторюсь, до укладання шлюбу чоловік не вважається подружнім чоловіком, а отож, жінка не може показувати свій аурат перед ним. Припустимість відкриття аурату витікає із законів про шлюб. Тому читання «Аль-Фатіхи» і об’явлення про заручини не замінюють процедуру шлюбного договору, а отож, закони, які витікають із шлюбу, не можна застосувати до заручин. В питанні згадується, що заручена відкриває свій аурат перед нареченим, прикрашається, танцює з нареченим (з ним чи перед ним) після читання «Аль-Фатіхи» чи мольби, і це відбувається до укладання шлюбу. Відкривати аурат, прикрашатись, танцювати — усе це заборонено.

В книзі «Соціальна система» говориться: «Коли мі чоловіком і жінкою вже завершилась угода про те, щоб одружитись, то їм залишається укласти шлюб, який може бути повноцінним лише після шаріатського шлюбного договору. Подружнє життя між ними може мати місце лише шляхом шлюбного договору згідно законам Шаріату, щоб їм було дозволено насолоджуватись один одним і щоб вступили в силу відповідні закони після укладання шлюбу. До тих пір, поки немає цього договору, не може бути ніякого подружнього життя <…> Шлюб укладається шляхом шаріатської пропозиції і прийняття (згоди) <…> Для укладання шлюбу є чотири умови:

1) Єдність місця пропозиції і прийняття <…>

2) Другою умовою укладання шлюбу є те, щоб кожна із двох сторін, які домовляються, чула і розуміла мову іншої <…>

3) Не повинно бути заперечень щодо пропозиції про шлюб, і тут не важливо, не приймається чи пропозиція цілком чи частково.

4) Шаріат дозволив вступ у шлюб однієї сторони, яка домовляється, з іншою, якщо тільки жінка є мусульманкою або із людей Писання. Що стосується чоловіка, то він повинен бути однозначно мусульманином.

Якщо договір відповідає цим чотирьом умовам, то шлюб вважається укладеним. Але якщо договір не відповідає хоча б одній із цих умов, то шлюб не вважається укладеним, а отож,буде недійсним в своїй основі (батиль). Під час укладання шлюбу також необхідно наявність умов правильності шлюбу. Цих умов три:

1. Жінка повинні бути доречною для укладання шлюбу.1

2. Брак буде правильним тільки з опікуном, тому жінка не може сама видати себе заміж або видати заміж іншу жінку. Як і не може доручити не своєму опікуну видати її заміж. Якщо вона вчиняє таким чином, то її шлюб вважається неправильним.

3. Присутність двох свідків-мусульман, які повинні бути повнолітніми і при здоровому глузді. Вони повинні чути мову двох сторін, що домовляються, і розуміти, що метою пропозиції і прийняття є укладання шлюбу.

Якщо договір відповідає цим трьом умовам то вважається правильним, а якщо втрачає хоча б одну із цих умов, то вважається зіпсованим (фасід). В шлюбному договорі немає умови, щоб він був написаним або зафіксованим в документі. Сама лише пропозиція і прийняття з боку чоловіка і жінки в усній чи письмовій формі поруч з повною наявністю решти усіх інших умов робить шлюбний договір правильним, і не важливо, записаний він чи ні» (кінець цитати).

Шлюб, як роз’яснено у книзі «Соціальна система», може мати місце тільки після укладання шаріатського шлюбного договору, як було роз’яснено вище. Тому оповіщення про заручини не заміняє шлюб, а отож, закони, які витікають із шлюбу, не можуть стосуватись їх (заручин), зокрема — коли мова іде про демонстрацію жінкою аурату перед чоловіком.

Я сподіваюсь, що зміг внести ясність, але Аллаху більш відомо!

 

14 Сафара 1443 р.х.
21.09.2021р.

Низка відповідей вченого Ати ібн Халіля Абу ар-Рашти, аміра Хізб ут-Тахрір, на питання, задані на його сторінці в «Фейсбук» на тему «Фікх»

1. Наприклад, заборонено одружуватись одночасно на двох сестрах.