بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ
Питання: Деякі люди, зіткнувшись з хворобою, відносять її до проблеми з джиннами. Інші ж стверджують, що бачать і чують джинів. Повеліває їм і багато свої справ вирішує з їх допомогою, підпорядкувавши їх собі, або ж самі джини можуть підпорядкувати собі людей. Чи існує якийсь матеріальний, інакше кажучи, відчутний взаємозв'язок між людьми і джиннами?Відповідь:
1 - Джини відносяться до таких творінь, сутність яких прихована від нас (Муг'ибат). Ми їх не можемо бачити, Всевишній Аллах говорить:
(يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ)
«Він і його родичі бачать вас звідти, де ви їх не бачите» (7:27).
Тобто мова йде про Ібліса і його народ (родичів), інакше кажучи, джинів, так як сам Ібліс з джинів.
(إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْجِنِّ)
«.. крім Ібліса. Він був одним з джинів » (18:50).
2 - Суть нашого взаємозв'язку зі світом джинів полягає в тому, що вони можуть нашіптувати (аль-васваса) людям, Всевишній Аллах говорить:
(فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ)
«Сатана став нашіптувати їм» (7:20).
А також сказав:
(فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ)
«Сатана став нашіптувати йому» (20:120).
Використане в аяті слово аш-Шайтан і є Ібліс, він же з джинів.
3 - У шайтанів немає примусової влади над людиною, якщо тільки сама людина за власним вибором і бажанням не піде за Шайтаном, Всевишній Аллах говорить:
(وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الأَمْرُ إِنَّ اللّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلاَّ أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي)
«Коли справа здійсниться, сатана скаже:« Воістину, обіцянка Аллаха була правдивою, а я обіцяв вам, але не дотримав даного вам слова. У мене не було над вами ніякої влади. Я кликав вас, і ви слухалися мене » (14:22).
А так же Всевишній говорить:
(إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ إِلاَّ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِينَ)
«Воістину, ти не владний над Моїми рабами, за винятком тих, що заблукали, що підуть за тобою» (15:42).
А так же Всевишній сказав:
(فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ .98
إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ .99
إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُم بِهِ مُشْرِكُونَ .100)
«Коли ти читаєш Коран, то шукай захисту від вигнаного і побиваючого сатани в Аллаха. Воістину, він не має влади над тими, які увірували і надіяться тільки на свого Господа. Йому підвладні тільки ті, які вважають його (сатану) своїм помічником і заступником і, які приписують Йому товаришів » (16:98-100).
4 - Будь-яке відоме фізичне, матеріальне взаємовідношення, що знаходиться за рамками цієї основи, про яке Всевишній Аллах говорить в Корані, має потребу в окремому тексті, що вказує на це явище.
Наприклад, влада Сулеймана (а.с.) над джиннами, коли він наказував і забороняв їм що-небудь ... Про це йдеться в тексті і ми віримо в це. Всевишній Аллах у сурі ан-Намль говорить про Сулеймана (а.с.) наступне:
(قَالَ يَا أَيُّهَا المَلَأُ أَيُّكُمْ يَأْتِينِي بِعَرْشِهَا قَبْلَ أَن يَأْتُونِي مُسْلِمِينَ .38
قَالَ عِفْريتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِكَ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ .39)
«Він сказав:« О, знать! Хто з вас принесе мені її трон до того, як вони стануть переді мною покірними? »Силач з числа джинів сказав: «Я принесу його тобі перш, ніж ти встанеш зі свого місця (до закінчення зборів). Я достатньо сильний і заслуговую довіри для цього »» (27:38,39).
Так само Всевишній говорить:
(يَعْمَلُ بَيْنَ يَدَيْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَمَن يَزِغْ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِيرِ .12
يَعْمَلُونَ لَهُ مَا يَشَاءُ مِن مَّحَارِيبَ وَتَمَاثِيلَ وَجِفَانٍ كَالْجَوَابِ وَقُدُورٍ رَّاسِيَاتٍ اعْمَلُوا آلَ دَاوُودَ شُكْراً وَقَلِيلٌ مِّنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ .13)
«Ми підкорили Сулейману (Соломону) вітер, який зранку пролітав місячний шлях і після полудня пролітав місячний шлях. Ми змусили для нього текти джерело міді. Серед джинів були такі, які працювали перед ним з дозволу його Господа. А тому з них, хто ухилився від Нашого повеління, Ми дамо скуштувати страждання в Полум'ї. Вони створювали прекрасні будівлі, статуї, миски, подібні водоймам, і нерухомі котли. О, рід Давуда (Давида)! Трудіться на знак подяки. Але серед Моїх рабів мало вдячних »(34:12,13).
5 - Пророк Аллаха ﷺ будь-яку матеріальну проблему, ситуацію вирішував з позиції людських взаємин. До тих пір, поки не прийде текст у приватній формі шляхом «одкровення», що цей вчинок має відношення до джинів. Будь-яку з обставин слід розцінювати вищезазначеним способом. Наприклад, якщо будь-хто зіткнеться з такою ситуацією, коли виявить труп убитої людини, то йому в голову не прийде думка про те, що його джини вбили, до тих, пір, поки окремий на те текст не повідомить про це. Так само сталося і з однією людиною, яку вбили в Хайбарі, і пошуки вбивці були зосереджені серед людей, і тема не була зведена до джинів:
Вивів Муслім в совій книзі «ас-сахих», що Абдуллах ібн Сахль і Мухайіса вийшли в Хайбар, потім прийшов тільки Мухайіса і повідомив про те, що Абдуллах ібн Сахль був убитий, і викинутий у колодязь. Потім він відправився до євреїв і сказав: «Клянуся Аллахом, ви його вбили». Вони відповіли: «Клянемося Аллахом, ми його не вбивали». Потім проблема дійшла до Пророка Аллаха ﷺ, на що він ﷺ сказав: «Або ви видасте злочинця, або вам буде оголошена війна», після чого Пророк (с.а.с .) відправив їм послання з цими словами, на що вони відповіли, що клянемося Аллахом ми його не вбивали ... відома історія. Розслідування цієї справи не містило в собі дії джинів ніяким чином.
6 - Покладаючись на вищесказане, до тих пір, поки не буде в наявності окремий текст, що згадує матеріальний, фізичний зв'язок з джиннами в якійсь події, самі взаємовідносини продовжують залишатися між джиннами і людьми на рівні нашіптування (васваса) і більше цього ні в яку іншу форму не переросте.
Так як послання Пророка Аллаха ﷺ є завершальним і після нього був обірваний зв'язок з небесами, одкровення припинилося, таким чином, немає більше нових текстів, тому більше не може бути прямих фізичних взаємин між людьми і джиннами. Цей зв'язок обмежений тільки нашіптуванням і, як ми вже про це говорили, нашіптування джина не має влади над людиною, якщо тільки вона сама за власним вибором і бажанням не відповідає йому.
Таким чином, вирішувалися і розглядалися матеріальні проблеми під час праведних Халіфів: нікому не спадало на думку при різних матеріальних обставинах, вбивстві, крадіжці, витівці, шахрайстві ..., перекладати все на джинів. Все відносили до людей, тому що відношення з джиннами обмежене тільки намовою, якщо тільки не прийде окремий текст про будь-яку зміну, а так як більше не може бути текстів у приватній формі після Пророка Аллаха ﷺ, то всі матеріальні події йдуть від людей, а не від джинів. Їх світ відрізняється від нашого. І наші взаємини обмежуються тільки їх нашіптуваннями.
Таким чином, джини не причетні до хвороб людей. Хворобу слід лікувати згідно з тим, що вказано Ісламом:
1 – І немає різниці чи є ліки матеріальними, як про це йдеться в хадісі, переданому Усамою ібн Шариком, який розповідав: "Я був близько пророка, коли до нього прийшли кілька бедуїнів і сказали:" О, посланник Аллаха, чи приймати нам ліки? "Він відповів:"Так, о, раби Аллаха, приймайте ліки, бо Аллах, Всемогутній Він і Великий, не залишив ні однієї хвороби, не давши їй лікування, окрім однієї ". Вони запитали:" І що ж це? "Він сказав: "Це - старість", вивів Абу Дауд.
2 - Або лікування відбувається шляхом дуа (молитви) і читання рукиї (заклинання), як це наводиться в хадісі, який вивів Муслім від Аіши, матері правовірних (р.а.): «Пророк Аллаха ﷺ читав ось цю рукию:
أذهب الباس رب الناس بيدك الشفاء لا كاشف له إلا أنت
«О, Господь людей усунь зло, і тільки в твоїх руках лікування»». І тому подібні дуа, які наводяться в Корані і Сунні, або будь-який інший дуа, який їм відповідає.
Однак, звертатися до людей, які стверджують, що вони мають матеріальний зв'язок з джинами і тим самим можуть вилікувати хворого, то ці витівки з їхнього боку розцінюються як шахрайство, вони втягують в це простих людей, щоб привласнювати та пожирати їх майно обманним шляхом.
11.06.2009 р.