Питання: У книзі «Держапарати Халіфату» у введенні говориться: «Система правління в Ісламі не є демократичною в істинному змісті слова «демократія»…». Складається враження, що у самому формулюванні присутня деяка плутанина. У чому користь згадування фразу «в істинному змісті»?
Просимо Вас роз’яснити даний аспект. Нехай Аллах воздасть Вам благом!
Відповідь:
У книзі Держапарати Халіфату» у введенні говориться: «Система правління в Ісламі не є демократичною в істинному змісті слова «демократія»…», де законодавство належить народу, який дозволяє, забороняє, схвалює і засуджує, і де, прикриваючись іменем свободи, не дотримуються законів Шаріату. Невірні усвідомлюють те, що мусульмани не приймуть демократію в істинному її значенні, тому колонізаторські країни (особливо Америка), намагаються пропагувати демократію у країнах мусульман, прикрашаючи її, ніби демократія — це спосіб обрання правителя … Вони викручуються, приховуючи основну частину в демократії, в якій законодавство, заборона і дозвіл належать людині, а не Творцю людини …
А ті, у кого поганий намір, викручуються і, викривляючи суть, віддаляються від істинного змісту, який був встановлений її прихильниками: панування належить народу, який думкою більшості узаконює те, що побажає. Народ дозволяє, забороняє, схвалює і засуджує, а особистість вільна у своїй поведінці — робить те, що побажає. П’є спиртне, займається перелюбством, відмовляється від Ісламу і паплюжить святині, і усе це під іменем демократії та її свобод. Ось яка ця демократія, і це її реальність, її істинне обличчя і зміст. І як після цього віруючий мусульманин наважується говорити, що демократія із Ісламу?!
Ну а що стосується вибору правителя Уммою, тобто вибору халіфа, то на це є шаріатські тексти» (кінець цитати).
Із цього тексту стає зрозумілим, що фраза «в істинному змісті» була використана, щоб показати різницю між демократією у її істинному значенні і демократією, яку країни Заходу намагаються звести лише до вибору правителя. Так робиться, щоб прості люди думали про демократію як про процес вибору правителя, що є спотвореним розумінням демократії.
Що стосується обрання правителя і присяги йому, то це також має місце в Ісламі, і це мало місце за сторіччя до того, як про це дізнався і сказав Захід.
5 Зуль-хіджа1432 р.х.
02.11.2011 р.