Чи правда, що діяльність по встановленню Ісламської держави обмежується лише арабськими країнами?

Відповіді на питання
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

від Маліка Мурада

Питання: Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху.

Я прошу Аллаха, щоб Він надав Вам Своє сприяння і у найближчий час вшанував нас перемогою, прискоривши її Вашими руками. Ми свідчимо, що Ви — один із кращих людей останніх поколінь.

У книзі «Концепція ХТ» говориться: «Поширення ісламського заклику і політична боротьба на цьому шляху здійснюються у суспільстві, яке визначено Хізбом у якості маджаля для своєї діяльності. Хізб ут-Тахрір вважає усі суспільства в ісламському світі одним суспільством, бо усі вони стоять перед єдиною для них проблемою — проблемою Ісламу. Проте «початковим пунктом» Хізб визначає арабський регіон як частину ісламських земель. Хізб вважає, що утворення Ісламської Держави у цьому регіоні як ядра для великої Ісламської держави є природним кроком у цьому напрямку».

В іншій книзі «Партійне згуртування» говориться: «Тому виникнення Ісламської держави в арабських країнах є природною справою, щоб стати ядром тієї великої Ісламської Держави, яка охопить усі землі Ісламу. Незважаючи на те, що поширення заклику до Ісламу в арабських країнах є обов’язковим, перенесення діяльності по поширенню цього заклику в інші ісламські землі є неминучим. Початок цієї діяльності в арабських країнах не означає, що в інших країнах заклик не буде вестись до тих пір, поки не завершиться об’єднання арабських країн у межах однієї Ісламської держави. Діяльність в арабських країнах ведеться для встановлення Ісламської держави, яка потім, збільшуючись у масштабі, буде вбирати в себе сусідні країни, незважаючи на те, арабська це країна чи неарабська».

Чи треба розуміти із цих двох цитат, що метою діяльності по встановленню Халіфату є тільки арабські країни? Що стосується інших країн, то там діяльність буде розгорнута з метою заклику, але не встановлення держави на їх території, чи це так? Адже в самих книгах говориться про те, що ядром майбутньої Ісламської Держави, з дозволу Аллаха, повинні стати арабські країни, а потім вже будуть приєднана решта мусульманських територій.

Просимо Вас роз’яснити те, який зміст закладений у цих двох виразах, оскільки у мене виникла деяка плутанина.

Дорогій амір, нехай Аллах благословить Вас, нехай Вашими руками Аллах дарує перемогу мусульманам.

Відповідь:

Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракятуху.

Два уривки, наведені Вами, не говорять про обмеження діяльності лише арабськими країнами. Обидва вони згадують лише те, що поява Ісламської Держави в арабських країнах, а не в інших,є природною річчю, оскілки арабська мова — це мова Ісламу. Мова, яка дозволяє зрозуміти Іслам і здійснювати іджтіхад. Тому, ймовірніше усього, і ближче поява Ісламської Держави у тих арабських країнах, де говорять на арабській мові. Поте це може не здійснитись, а держава буде створена на території неарабських країн, адже увесь світ придатний для встановлення Халіфату. Хоча арабські країни стоять першими у списку.

Хізб не обмежує свою діяльність лише арабськими країнами, він веде її і не в арабських мусульманських країнах. Іншими словами, в арабських і неарабських країнах Хізб переслідує одну мету: встановлення Ісламської Держави.

Тим не менш, Хізб виник на території арабських країн. І на самому початку маджалем для своєї діяльності він так само визначив територію арабського регіону. Проте коли заклик поширився і набув впливу за межами арабського регіону, то кордони маджаля розширились, а отож, Хізб розширив свою діяльність по встановленню Халіфату в інших мусульманських країнах, і не важливо, буде це арабська країна чи неарабська. Якщо Халіфат встановиться на території арабської країни — хвала Аллаху, якщо ж на території неарабської країни, то теж хвала Аллаху. Адже Аллах сказав:

وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ

«Твій Господь створює, що побажає, і обирає» (28:68).

 

20 Зуль-хіджа 1435 р.х.
14.10.2014 р.