Халіфат – це форма правління в Ісламі Шановний головний редактор газети «аль-Васат»,

Прес-релізи ЦІО
Друкарня

У вашій щотижневій газеті «аль-Васат» у 411 номері від 02.01.2012 було розміщено статтю публіциста Кадірі Ахмад Хайдара під назвою «Проблема Халіфату між державою і релігією». У ній, наприклад, містилися наступні висловлювання: «ас-Сакіфа і бесіди, що відбулися з нею з нерелігійними політичними дискусіями, були обговоренням питання влади та ї розділу між двома сильними і впливовими на той час боками. Потім це переросло у боротьбу і велику смуту. Чим повинна керуватися держава: релігією або інтересом».

Ми у Хізб ут-Тахрір (Вілаят Ємену) надсилаємо вам дане розтлумачення щодо Халіфату, щоб ви оприлюднили його у своїй газеті. Халіфат – це система правління в Ісламі. Він цілком відрізняється від решти усіх інших форм правління. Про нього говорять шаріатські докази. У збірнику «Муснад» імама Ахмада наводиться, що Посланець Аллаха (мир йому та благословення) сказав: «Пророкування буде серед вас стільки, скільки побажає Аллах. Потім Аллах вознесе його (пророкування, тобто Пророк помре), коли побажає. Потім буде Халіфат (що слідує) за методом пророкування. Потім Аллах вознесе його, коли побажає. Потім буде монархія (спадкова влада), потім тиранія, потім Халіфат за методом пророкування». У збірниках «Сахіх аль-Бухарі» і «Сахіх Муслім» приводиться від Абу Хазіма: «Мені довелося сидіти (на одних зборах) з Абу Хурайрою на протязі п’яти років, і (одного разу) я чув, як він передав, що Пророк (мир йому і благословення) сказав: «(Раніше) ізраїльтянами правили пророки, і кожного разу, як помирав один пророк, його місце займав інший. (Якщо ж говорити про мене, то) воістину, після мене пророків вже не буде, але буде багато халіфів» (Люди) запитали: «Що ж ти звелиш нам?» (Пророк, мир йому і благословення) сказав: «Будьте вірні присязі, (що дана) першому (з тих, кому принесуть клятву на вірність), і дотримуйтеся їх прав, а Аллах обов’язково запитає з них за те, що Він їм ввірив». Приводить Ібн Хіббан у своїй книзі «ас-Сахіх» від Абу Салами, що передав від Абу Хурайри, який передав від Посланця Аллаха (мир йому і благословення), що сказав: «Після мене будуть халіфи, які будуть чинити згідно зі своїми знаннями, виконувати те, що їм велено. Потім прийде час халіфів, які будуть чинити згідно з тим, про що не знають і робити те, що їм не велено. Хто з вас буде засуджувати їх і утримається від їх справ, той збереже себе (від гріха). Але той, хто погодиться з ними й піде за ними!». При призначенні Абу Бакра правителем держави сподвижники не мали розбіжностей стосовно того, що він став халіфом мусульман. Держава Халіфат існувала на протязі більш ніж 1300 років, і була зруйнована лише у 1924 році. Халіфат був відомий як «Загальне керівництво усіма мусульманами для захисту релігії і керування нею світом». Халіфат є їх політичним органом, який об’єднує їх в одній державі. До Ісламу обов’язок держави був оснований на зацікавленості. З приходом Ісламу усе змінилося. Держава Халіфат здійснює правління на основі Ісламу. Вона керує людьми всередині держави ісламськими системами у соціальній сфері, в області правління, економіки, освіти тощо. У зовнішній політиці це керування виражається у його відносинах з іншими неісламськими державами світу. Ісламське правління реалізовується лише у державі Халіфат і шаріатське правило говорить: «Те, без чого не реалізовується обов’язок, саме є обов’язком».
 
Під час виникнення Ісламу на землі існувало монархічне правління, тоді як республіканське правління продовжувало залишатися на сторінках книг. Обидва цих устрою за формою і змістом несхожі з Халіфатом. Халіфат – це ісламська система правління, і він не є республіканською, монархічною, федеративною або якою-небудь ще формою правління.

Хоча різноманітні форми правління займаються безпосереднім керуванням справами людей, проте погляди, які є у їх основах на всесвіт, людину та життя, є різними. Наприклад, Іслам керує справами людей згідно з поглядом «Немає бога окрім Аллаха, і Мухаммад – Посланець Аллаха». Капіталізм робить це згідно з поглядом «Відділення релігії від життя», а соціалізм на основі погляду «Немає бога, а життя – матерія» і називає релігію опіумом для народу.

Іслам встановив обов’язковим для своєї держави систему Халіфату. Наприклад, французька революція, що виникла у 1789 році, виходячи з капіталістичної ідеї, обрала на заміну монархічній системі республіканську систему правління. Російська революція 1917 року, основуючись на соціалістичній ідеї, затвердила союзну систему на заміну царській системі.

Вісь, навколо якої проходили дискусії у Сакіфі бану Саїда, основувалася на тому, хто буде халіфом після Посланця Аллаха (мир йому благословення). При цьому немає заборони у тому, щоб усі сподвижники змагалися між собою за цю політичну посаду. Степінь обов’язковості цієї справи стає для нас ясною також із того, що через нього було відкладене виконання двох інших обов’язкових справ: це поховання Пророка (мир йому і благословення), які були проведені сподвижниками на третій день після його смерті, і відправлення війська Усами ібн Зайда (нехай буде вдоволений ним Аллах), яке Абу Бакр (нехай буде вдоволений ним Аллах) відправив після прийняття посту Халіфа. Ми у Хізб ут-Тахрір говоримо, що держава Халіфат – це держава, якою керують люди і тому у ньому можуть відбуватися і правильні вчинки, і помилки. Вона не є безпомилковою янгольською державою, адже непогрішність притаманна лише пророкам, але не їх послідовникам. Що ж стосується смути, яка відбулася після них, то її жертв за своєю кількістю менше тих жертв, які сталися у громадянській війні у результаті політичного конфлікту у будь-якій країні нашого сучасного світу.

У статті виразно виявилася ідея відділення релігії від держави. Роль релігії у статті визначена лише як впорядкування обрядів поклоніння, не маючи відношення до держави, а це – точка зору капіталізму. Якщо вона і пройшла з іншими релігіями, то у відношенні до Ісламу її не можна застосувати.

Мусульмани на протязі минулих 50-60 років у своєму реальному житті відчули системи соціалістичного та капіталістичного правління, які були нав’язані нам після знищення Халіфату з тією метою, щоб ми не повернулися до його системи. Ці системи лише посилили залежність від західних країн і їх панування над нами у присутності ісламського правління. Ми бачили, як західні країни втручалися для того, щоб придушити революції через побоювання впустити зі своїх рук важелі правління. Ми бачили, як вони розділили між собою сфери впливу у Ємені, як вони зняли Мубарака з президентського крісла, і при цьому зберегли єгипетський режим під своїм повним контролем. Ми бачили, як вони зібралися у коаліцію для військового втручання до Лівії. І сьогодні вони будують заколот проти сирійської революції, відправляючи туди делегатів ООН і утворюючи за межами Сирії політичні ради. Країни Заходу вже відкрито втручаються у наші справи, і ми не зможемо позбавитися від цієї влади і цього панування з їх боку без відродження ісламського способу життя шляхом встановлення держави Халіфат у якій-небудь мусульманській країні, у якій почнеться ісламське правлінняУ подальшому до нього будуть приєднані решта ісламських країн, щоб об’єднатися під затінком Халіфату і нести Іслам шляхом заклику і джихаду.
 
Шановний головний редактор:

Хізб ут-Тахрір, який веде діяльність для відродження ісламського способу життя шляхом встановлення Халіфату, має велику кількість книг в області політики, економіки, міжнародних відносин, як наприклад «Система правління в Ісламі», «Економічна система в Ісламі», «Майно у державі Халіфат», «Соціальна система Ісламу», «Ісламська особистість», «Основи програмного навчання у державі Халіфат», «Політичні погляди», «Державні органи Халіфату в правлінні і адміністрації» та інші. Також існує велика кількість прокламацій і прес-релізів, яких більше, ніж у інших політичних партій, повідомлення про які ви розміщуєте на сторінках своєї газети. Варто висловити вдячність на адресу вашої газети, яка оприлюднила деякі наші прес-релізи, і ми хочемо попрохати вас  і в подальшому оприлюднювати наші видання, які ми будемо надсилати вам, так як інші газети продовжують дотримуватися політики замовчування стосовно видань Хізб ут-Тахрір і не публікують його видання, що надходять до них.

Інформаційний офіс
Хізб ут-Тахрір
Ємен
№ H.T.Y. 143
Неділя, 23 Сафар 1434 р.х.
06/01/2013