Проблема меншин - це результат західної колонізаторської політики

Виступи
Друкарня

Обмеженість часу на додачу до великої програми конференції не дозволяють мені розглянути і обговорити ідеї, пов'язані з цією темою, яка здається деяким важкою і складною. А тому я хочу коротко викласти свої слова в наступних пунктах:

1 - Батьківщина, національність, раса, інтереси, релігійні і духовні вірування можуть бути різними у людей. Це є нормальним, і не повинно це вести до суперечок або конфліктів, оскільки все це виникло у людей не від них самих і не з їхньої волі. Навпаки, це нав'язано їм реальністю і традиціями. А тому неприпустимо, щоб вони відрізнялися ними або несли за це відповідальність.

2 - Виниклі розбіжності і конфлікти через ці поняття не народжуються самі по собі, а з'являються залежно від лояльності і підпорядкованості, тобто від того, що ці поняття стають критерієм істини і брехні, справедливості і несправедливості, блага і зла, гарного і поганого.

3 - Загальна декларація прав людини хоча і визнала рівність людей і закликала до відсутності дискримінації серед них, але західний погляд на світ, який панує в ньому, не визнає цього. Він будує загальну політику людини на основі інтересів і сили. Тобто, скільки у тебе сили - стільки у тебе і прав, а не навпаки. З цього і випливає те, що ми бачимо сьогодні у вигляді зла, колоніалізму і зарозумілості сильних над менш сильними народами, нечисленними і менш впливовими.

4 - Цей західний погляд на життя, я маю на увазі доктрину відділення релігії від життя з витікаючими з неї громадською та приватною свободою в правлінні, економіці та законодавстві, привів до розвитку тому, що він володіє баченням і ідеєю, тобто інтелектуальною доктриною, в яку увірували народи, прийнявши її за основу в житті, що зробило їх здатними мислити, винаходити і розвиватися.

5 - Народами так званого «Великого Близького Сходу» управляла система, яка виникає внаслідок такої світогляду, тобто із західної інтелектуальної доктрини, понад сто років і до цього дня. Але вона не змогла привести їх до розвитку та стабільності. Причина цього полягає в тому, що ці народи не прийняли західний світогляд, тому що вони володіють світоглядом, який вирізняється від західного. Я маю на увазі Іслам, який утворює інтелектуальну доктрину і погляд на життя для більше ніж 95% населення цих країн.

6 - Є ті, які вважають, що світова культура є спільною для всіх людей, закликаючи внести свій внесок у створення цієї глобальної світової культури. Однак ці слова потрібно уточнити і переглянути. Культура відображає доктрину, тобто погляд на життя. І як велика різниця між доктриною, заснованою на «Немає бога крім Аллаха і Мухаммед - посланник Аллаха», і доктриною секуляризму, заснованою на відділенні релігії від життя, що ставить людину на місце Творця - і ця людина видає закони, дозволяє і забороняє на основі людських пристрастей і інтересів. І тут я скажу, що я думав, що ми зробимо хвилину мовчання з приводу повідомлення газетою «Нью-Йорк Таймс» і журналом «Уолл-Стріт» про смерть «пана-законодавця» у Верховному суді США. Після смерті судді Скаліа кількість членів Верховного суду стала дорівнювати восьми замість дев'яти. Вчора голоси суддів на голосуванні розділилися 4 на 4. Тобто чотири голоси «за» і чотири «проти», що означає параліч судової влади. Це означає, що якщо суддя Скаліа був би живий, то він віддав би свій голос на користь однієї зі сторін. Хіба узгоджується ця культура, яка робить людину законодавцем, з ісламською культурою, заснованою на божественному законодавстві, далекому від примх і пристрастей людей?

7 – І не можна забувати, що уявна «Статуя свободи», встановлена перед Нью-Йорком, уособлює капіталістичну культуру. Ту культуру, яка знищила 18 мільйонів індіанців в Америці і в розпал епохи європейського Просвітництва знищила мільйони підкорених народів в Австралії, Африці і Латинській Америці, виправдовуючи це теорією Чарльза Дарвіна про «виживання найсильнішого».

8 - Воістину, Іслам, який є ідейними, політичними і законодавчими текстами, прийшов від Аллаха до людей в усьому світі:

قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا

«Скажи: «О люди! Я – Посланник Аллаха до усіх вас»» (7:158).

Не дивлячись на етнічні та релігійні розбіжності людей, Іслам не порушує ці проблеми, оскільки він є ідеєю для людини:

وَإِنَّا أَوْ إِيَّاكُمْ لَعَلَىٰ هُدًى أَوْ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ

«Воістину, одні з нас або на прямому шляху, або в очевидній омані» (34:24),

لا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ

«Немає примусу релігії» (2:256),

«Хто визнає іудаїзм чи християнство, той не буде спокушений від нього».

9 - На завершення: в ісламській системі або в ісламському законодавстві немає проблем меншин, тому що Іслам не приймає релігійну або духовну доктрину за основу в управлінні людьми. Він бере до уваги тільки громадянство. Цьому свідчить історія. Якби Іслам порушував такі проблеми, то з ним би не взаємодіяли десятки релігій, рас і культур. Навпаки, вони навіть би не приймали ані його, ані його правління і не вірували б в нього. А це категорично вказує на те, що наші країни не знали проблем меншин, плюралізму і терору. Про це вони дізналися тільки з приходом колоніалізму в минулому столітті.

10 - Першою жертвою понять «меншини» є самі меншини, оскільки це чуже поняття розпалює їх відносини з більшістю і переводить їх в русло боротьби за панування і правління, що приводить до внутрішніх смут і кривавих війн. Оскільки західні країни підтримують цю напруженість і прагнуть до неї, то доля меншин стає заручником іноземного втручання в усі їхні справи.

11- Тут я приведу слова єпископа Іхдена (місцевість в Лівані) в листі патріарху маронітів у 1857 р .: «Ми опинилися в такому становищі, що якщо один сусід посперечається з іншим своїм сусідом за чашечку кави, то справа закінчиться появою французьких і британських флотів у морі". Ми знаємо, що за відомою смутою 1860 р. стояли колонізаторські руки Франції та Британії. Про це і написав Гассан Туен в газеті «Ан-Нахар» в 1958 р. після того, як морпіхи США висадилися на пляжах Бейрута. Він сказав своєму співтовариству християн: «Не думайте, що Америка своїм флотом прийшла захищати вас. Америка в своїй політиці враховує тільки свої інтереси і не надає значення релігії. Вона знає тільки захист своїх інтересів, і нічого більше».

12 - Втілення Ісламу, крім того, що це є бажанням переважної більшості людей в цих країнах, приведе до розвитку і стабільності. Більшість проблем випливає з того, що ми не втілюємо в життя це бажання більшості через ідейну відсталість і політичну тиранію. А міжнародне становище користується цією відсталістю і тиранією. Іншими словами, дивіться на причини, а не на наслідки, і дивіться на тих, хто це робить, а не тільки на самі дії.

На завершення я дякую вам за те, що ви вислухали мене, і прошу Всевишнього Аллаха, щоб Він зробив нас і вас з числа тих, які прислухаються до слова і слідують за кращим з нього.

І мир вам від Аллаха, милість Його і благословення.

Промова інженера Усмана Баххаша, глави Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Надана для «Конференції із захисту плюралізму і спільного життя»
21 Джумада ас-сані 1437

Бейрут 29.03.2016 р