بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
Після того, як президент здивував усіх, об’явивши про нове конституційне рішення, яке призвело до цього широкого хвилювання та розділило єгипетські вулиці на прибічників та супротивників. Закінчились установчі збори у безумній гарячці написання нової конституції і швидко відбулося голосування на засіданні «марафон». Не зважаючи на те, що наданий для завершення Конституційного статусу у межах цієї нової конституційної декларації строк продовжений іще на два місяці, і з того часу громадська думка перебуває у повному розпалі … у проекті конституції , який був вилучений із «пащі Асада» у битві втілення Ісламу та збереження ідентичності Єгипту ісламської! Хоча ця конституція нічим не відрізняється у своїх основних статтях від свого попередника, навіть статті, які ідуть всупереч до Ісламу, залишились ті ж самі та не змінились! І якщо формулювання деяких статей схожі з формулюваннями законів шаріату, то їх прийняття не на основі ісламської доктрини, а прийняття на основі користі та демократії. Ми відкидаємо цю конституцію у цілому і частково і роз’яснюємо, тому що наш обов’язок дати наставляння та зняти з себе відповідальність за наставляння:
Перше: перша стаття проекту конституції стверджує, що «Система арабської республіки Єгипет демократична», а це іде всупереч до Ісламу, тому що доктриною республіканської демократичної системи є відокремлення релігії від держави. Ця доктрина виникла у Європі після запеклої боротьби поміж інтелігенцією та церквою у Середні віки, ця доктрина робить головування народним, тобто законодавство у руках людини, яка дозволяє та забороняє, як забажає і що забажає!! А Всемогутній Аллах каже:
إِنِ الْحُكْمُ إِلا لِلَّهِ
«Рішення приймає лише Аллах» (12:40).
Друге: друга стаття проекту Конституції проголошує, що «принципи ісламського шаріату є основним джерелом законодавства». Говориться «принципи» ісламського шаріату, без «законів», це відкриває двері законодавству людини. «Принципи», як вони інтерпретують це «категоричні основи» Ісламу, як вони розуміють, без введення категоричних законів, таких як худуд (покарання) та багато іншого. Не кажучи вже про передбачувані (зонні) закони. Ми вимагаємо запровадження Ісламу повністю, з його категоричними та передбачуваними законами, тому що усе це є шаріатом, який зобов’язує до його дотриманні та запровадження. А стосовно того факту, що «основним джерелом законодавства», то це не виключає можливості існування інших джерел, нехай-то будуть вторинні, а це і є ширк фі-аль-хакімійя, придання Аллаху співтовариша в управлінні!
Третє: стаття четверта проекту конституції стосовно Аль-Азхару, яка робить його відповідальним за проведення ісламського заклику. У той час як нести Іслам шляхом заклику та джихаду є одним із обов’язків ісламської держави. Пророк (с.а.в.) та халіфи після нього виконували цей обов’язок у якості глав цієї держави, тому неможна перекладати та обмежувати цей обов’язок освітянською установою та скасовувати обов’язок джихаду.
Четверте: Стаття п’ята проекту Конституції проголошує, що «головування належить народу, він охороняє та захищає його, він є джерелом влади». Ця стаття є підтвердженням першої статті, яка проголошує, що «Система арабської республіки Єгипет демократична». Демократія – це коли «влада належить народу, він є джерелом влади». Так, народ є законодавцем і повним хазяїном законодавчої влади, він є виконавцем, і хазяїном виконавчої влади, без нього закон не може набути юридичної, обов’язкової сили, народ є суддею та хазяїном судової влади, ані закон, ані судове рішення не вступає у силу , доки не буде на то рішення народу. Де усе це і де слова Всевишнього Аллаха:
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ
«Для віруючого чоловіка та віруючої жінки нема вибору при прийнятті ними рішення, якщо Аллах та Його Посланець вже прийняли рішення» (33:36).
П’яте: Стаття шоста проекту конституції проголошує, що демократична система , яка є державною системою, ґрунтується на принципах Шури та громадянства …». Шура в Ісламі відрізняється від демократичної ідеології та системи. Демократія – це від початку людське голосування по законам та правилам, у тому розумінні, що приймати їх або ні. А рада, Шура, прийняття думки у питанні, у якому є шаріатський закон та у ньому дозволяється Шура, тобто це не голосування на визнання шаріатського закону! А між цими двома положеннями є дуже велика різниця!
Не кажучи вже про решту багато інших статей проекту конституції, які ідуть всупереч до Ісламу, про які ми не у змозі говорити тут. Цих аргументів достатньо, на протиріччя проекту нової конституції Ісламу в основах та деталях, не згадуючи вже про складниках «гармонійних», це не допоможуть у жодному разі. У результаті, ані Ісламом не управляється, і жодним шляхом не йдеться! На додачу до цього, ця нова конституція не встановила для нас ісламську економічну систему, або судочинство на основі Ісламу, або ісламську освітянську політику або зовнішню політику, основою якої є заклик до Ісламу!
Нашому подиву нема меж: і заради такої конституції підняли Умму та відчайдушно намагаються її захистити? Які ж огидні їх міркування!
О, мусульмани, народ Єгипту!
Нинішня політична криза є результатом боротьби поміж різними силами: з одного боку рухи, які назвалися ісламськими іменами, з іншого боку світські угруповання, а попереду та позаду «сили колишнього режиму», які як і раніше контролюють чимало аспектів держави. Який все ще продовжує приймати рішення, приймати, відміняти, або ставати на заваді. І це найбільш вказуючий доказ на те, що не можливо змінити корупційну систему зсередини, для цього необхідно її скасувати повністю, ґрунтовно, викоренити її цілком з усіма її проектами з її новою, старою конституцією, яка як і раніше сіє нечисть. А стан Умми буде змінюватися та покращуватися лише при встановленні замість усього цього системою ісламського Халіфату, який втілить Іслам у його повному виді, чим буде задоволений Господь світів, і дасть цим благо усьому людству, мусульманам та не мусульманам, і усі країни будуть цим процвітати.
Ми у Хізб ут-Тахрір наполегливо закликаємо вас працювати з нами для досягнення цього великого обов’язку , чи готові ви відповісти нашому заклику?
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ
«О ті, які увірували! Відповідайте Аллаху та Посланцю, коли він закликає вас до того, що дарує вам життя. Знайте, що Аллах опиняється поміж людиною та її серцем (у змозі завадити людині досягти того, що вона бажає) і що ви будете зібрані до Нього» (8:24).
Хизб ут-Тахрир
Єгипет
18 Мухаррам 1434 р.х.
02.12.2012